  • 11. Data: 2010-01-24 22:36:51
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "putek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hjigk6$3jc$1@news.onet.pl...

    > Możesz rozwinąć. Mam taką samą ścianę jak kolega Maniek i też planuję
    > docieplenie. Ta pustka jest niewentylowana.

    Chodzi o konwekcje w tej dziurze. Ruch powietrza z dolu do gory studzacy
    wewnetrzna czesc sciany. Nalezy dazyc do utrzymania wzglednie stalej temp.
    przekroju calej sciany, lub/i zasypac szczeline. Miedzy innymi dla tego jak
    sadze M zaproponowal stosunkowo gruba wyjsciowa warstwe styropianu. Jest tez
    rzecz jasna ryzyko "podwiewania" tej szczeliny.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-01-24 23:27:28
    Temat: Re: docieplenie ?cian styropianem
    Od: Plumpi <p...@o...pl>

    W dniu 2010-01-24 23:36, Maniek4 pisze:

> [...]
    > sadze M zaproponowal stosunkowo gruba wyjsciowa warstwe styropianu. Jest tez
    > rzecz jasna ryzyko "podwiewania" tej szczeliny.

    Co myślicie o wykonaniu bez freza i do tego pozostawiając szeroką szparę
    ok. 10 mm pomiędzy kolejnymi płytami, a następnie zaklejeniu tej szpary
    pianką z pistoletu. Myślę, że dzięki temu w ogóle uniknęło by się
    pozostawiania szpary pomiędzy płytą, a ścianą, gdyż pianka częściowo
    weszła by pod płytę, a do tego nie pozostawiało by się żadnych mostków
    termicznych ?
    Myślę, że izolacyjność takich pianek jest zbliżona do izolacyjności
    styropianu.

  • 13. Data: 2010-01-25 07:35:26
    Od: maniek <m...@o...pl>

    > A co masz na dachu i co z nim robisz?
    >
    > Pozdrawiam
    Dach mam odeskowany+papa+blachodachówka,termomodernizacja dachu tez
    jest w planach.
    Odnośnie piankowania pozostawionych szczelin, to trzeba przekalkulować
    co jest bardziej opłacalne,czy pianka czy moze dolozyć pare procent do
    ceny styropianu z frezem.Generalnie to ciekawa alternatywa z tą pianką

  • 14. Data: 2010-01-25 08:05:05
    Od: "Łukasz C." <l...@g...com>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 22:50:06 +0100, kiki napisał(a):

    > W ogóle to styropian
    > ma małe znaczenie. Ważniejsze jest wykonanie. Sposób klejenia.

    Można prosić o konkrety w temacie sposobu klejenia?

    --
    ŁC
    Toast płetwonurków: "do dna"!

  • 15. Data: 2010-01-25 08:05:25
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    >co jest bardziej opłacalne,czy pianka czy moze dolozyć pare procent do
    >ceny styropianu z frezem.Generalnie to ciekawa alternatywa z tą pianką

    Przynajmniej u nas juz nie ma róznych cen na styro z frezem i bez. Ceny są
    za m3 i frezowany jest w tej samej cenie co bez freza.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-01-25 08:09:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Musisz policzy . Zacznij obliczenia od ok. 14cm. Styropian musi by z
    > frezem, producent jest mniej wa ny ni wykonanie bez fuszerek.
    >Sądze że producent i jakość wykonania styropianu jest nie mniej ważna
    >(brak kąta prostego,płaszczyzna w kształcie 'banana'itp.) od
    >przyklejenia go bez fuszerek

    Producent ma małe znaczenie. Wazne jak Tobie ten styro położą.,
    Dobrze położony styro grubości 10cm więcej da jak niechlujnie przyklejone
    20cm.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-01-25 08:19:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <l...@g...com> napisał w wiadomości

    > Można prosić o konkrety w temacie sposobu klejenia?

    Było na grupie wielokrotnie. Przeszukaj archiwum. Słowa kluczowe: "klejenie
    na ramke" "klejenie na placki"

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-01-25 08:26:50
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Przynajmniej u nas juz nie ma róznych cen na styro z frezem i bez. Ceny są
    > za m3 i frezowany jest w tej samej cenie co bez freza.

    Ehm, czy jak wywiercisz dziure w scianie to tez mowisz
    'sciana z wiertlem'? Pomysl, czym jest FREZ?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2010-01-25 08:38:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ehm, czy jak wywiercisz dziure w scianie to tez mowisz
    > 'sciana z wiertlem'? Pomysl, czym jest FREZ?

    A zeby bylo ciekawiej to ich sie nie frezuje tylko wycina drutem oporowym.
    Mysle, ze chyba bardziej z felcem jak z frezem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-01-25 08:39:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ehm, czy jak wywiercisz dziure w scianie to tez mowisz
    > 'sciana z wiertlem'? Pomysl, czym jest FREZ?

    Ok;))
    Czepiasz sie szczegółów
    Ważne że wiadomo o co chodzi;)))
    Ale dla tych co nie zroumieli- chodziło mi o styropian z felcem

    Krzysiek