  • 51. Data: 2010-01-26 19:28:23
    Temat: Re: docieplenie ścian styropianem
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hjnbi9$2fbl$1@news2.ipartners.pl...

    > Mniej więcej. Dlatego jeśli ktoś nie ma limitu grubości to lepiej jest
    > dołożyć 7cm zwykłego styropianu (1200zł) i odzyskać inwestycję już po 4
    > latach.

    czyli te lambdy z 3 miejscem po przecinku to okant tyłka roztłuc. nie warto
    przepłacac.
    O tym własnie piszę

    > Tu już bym polemizował bo na moje oko tyle samo % stanowi inflacja
    > związana z drukowaniem pieniądza. Czyli i tak za rok wszystko będzie
    > droższe (przede wszystkim ogrzewanie).

    Ale dochody mogą byc tez wyzsze. Nasz kraj sie rozwija podobno;))

    Kris

  • 52. Data: 2010-01-26 21:56:56
    Od: putek <p...@p...onet.pl>

    > Skutecznosc ? Bez kamery termo nie ma szans, ja takowej nie mialem .
    > Granulki styro sa na tyle male ze wsypia sie wszedzie gdzie jest
    > szczelina wieksza niz wielkosc granulki. Wraz z rosnaca wysokoscia
    > zasypu te na dole sa popychane przez te u gory grawitacyjnie.
    > Mozesz zrobic skutecznosc organoleptycznie wiercac otwor w scianie tam
    > gdzie masz watpliwosc.
    > Technicznie musisz podlaczyc do odkurzacza na liscie dwa przewody
    > plastkiowe /moga byc rury karbowane/ jeden ssacy drugi wyrzucajacy.

    Dzięki za odpowiedź. Tak się zastanawiam tylko na ile a konwekcja
    rzeczywiście zaburza skuteczność ocieplenia. Pierwszy raz w twoich
    postach spotkałem się z koniecznością wypełnienia tej pustki.

    Mam pytanie o dach - jaki miałeś i co z nim zrobiłeś?
    Ja w tej chwili mam stropodach pełny wypełniony żużlem i ten żużel jest
    cały czas wentylowany. Żeby nie bawić się w projekty i pozwolenia
    wolałbym nie zmieniać konstrukcji i pełny niewentylowany zostawić.
    Zrzuciłbym wszystko i położył paroizolację, styropian i na to papę
    termozgrzewalną - w ostatnim muratorze jest zresztą takie rozwiązanie +
    oczywiście wentylacja pomieszczeń. Myślę o zrobieniu mechanicznej z
    rekuperatorem żeby nie zarosnąć grzybem. Masz jakieś doświadczenia w
    temacie takiego dachu?