  • 31. Data: 2011-09-20 15:04:02
    Temat: Re: dom 100m2 prosze o opinie o projekcie
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 16:40, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

    > Zastanawiam si , co kieruje wyborem takiego domu, w kt rym ludzie
    > mieszkaj na strychu (poddasze u ytkowe to PR-owa nazwa na strych) w
    > klitkach po 9m2, a samoch d ma salon 17 m2...
    > (Mo e powinienem wi kszym szacunkiem darzy samochody?)
    >
    > --
    ________MAT_______

    znasz sposob zeby wcisnac samochod na strych do 9m2 kiltki?

  • 32. Data: 2011-09-20 15:21:27
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-20 17:04, a.no pisze:
    > znasz sposob zeby wcisnac samochod na strych do 9m2 kiltki?

    Zaczepna riposta.
    Powiedz lepiej skąd w społeczeństwie przekonanie że auto musi mieszkać w
    domu i to kosztem przestrzeni życiowej skompresowanej do minimum
    "drewnianymi schodkami na strych".

    ________MAT_______

  • 33. Data: 2011-09-20 15:30:49
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > znasz sposob zeby wcisnac samochod na strych do 9m2 kiltki?

    nie ma co sie jezyc, sam prosiles o opinie, koledze zapewne chodzilo
    o to, ze samochód otrzymuje 17m2 a dom sie pomniejsza na sile,
    zeby zminimalizowac koszty.

    Ja powiem Ci, ze jestem przed budowa i na poczatku jak i Ty
    upieralem sie przy garazu, nie wyobrazalem sobie domu bez garazu itd.

    Teraz z biegiem czasu wlasciwie zaczynam sie zastanawiac po co mi ten
    garaz i czy lepiej pieniedzy nie przeznaczyc na powiekszenie domu
    a musze decyzje podjac z koncem tego roku. No i juz prawie sam siebie
    przekonalem i czesciowo podzielam zdanie przedpiscy - mechanikiem nie jestem
    w smarze nie lubie sie babrac, nawet jezeli sam olej wymienie to zrobie
    to 2 razy do roku, to po co mi garaz, nawet jezeli kola na zimowe zmieie
    po co mi garaz na ta jedna operacje.

    Mnie zaczal sie podobac pomysl postawienia, pasujacego w ogrodzie
    drewnianego domku na narzedzie znacznie lepiej komponujacego sie
    z przyroda niz ciezki garaz.
    Równiez moze pomysle o wiacie dla samochodu.

    Naprawde zastanów sie nad tym, czy samochód potrzebuje garazu i tak
    jest stosunkowo maly(garaz oczywiscie), czy tak naprawde brakuje
    Ci czesci do majsterkowania, czy tylko swiadomosci, ze w razie czego
    masz gdzie majsterkowac (jak to drugie to zrezygnuj z garazu).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 34. Data: 2011-09-20 15:39:06
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-20 17:30, Darek pisze:
    > Równiez moze pomysle o wiacie dla samochodu.

    Wszystko co napisałeś popieram.
    Dość estetyczna wiata o wymiarach 5,5x5,5m (pomieści auto i domek
    narzędziowy+miejsce na worki z węglem i drewno) może stanąć tuż przy
    granicy działki. Koszt powinien się zamknąć w 10kzł. Można zrobić później...

    ________MAT_______

  • 35. Data: 2011-09-20 15:58:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    ja aktualnie wynajmuje dom gdzie w malym ogrodzie
    znajduje sie domek podobny do max, kubuś, jasio:

    http://www.marczak.pl/domki,1.html

    naprawdę fajna sprawa i idelanie pasuje do ogrodu nie odznaczając
    się od niego, tworzy harmonijną całość. Co więcej, ja taki domek
    raczej zrobię sam z desek z tartaku. Dlaczego? Ano dlatego, że zazwyczaj
    kupne są siakoś lakierowane wymuskanie a to IMVHO mnie nie specjalnie
    odpowiada, zbytnio sie wyróżna spośród drzew. Lepszym rozwiązaniem jest
    wyłącznie zabejcowanie i po czasie na domku pojawi się nalot, zabrudzi
    się, co wygląda bardzo naturalnie. Oczywiście to jest kwestią gustu
    ale ja lubię naturalność. Pewnie domek po kilku latach zacznie gnić,
    wtedy go rozbiorę i postawię nowy, nakład finansowy na materiał niewielki,
    nakład pracy własny.
    Potrzebuję taki domek tylko do narzędzi ogrodowych, kosiarki, podkaszarki.

    W zamian za garaż, myślę o wybudowaniu czegoś w stylu małego ogrodu
    zimowego a może mniej górnolotnie, przeszklonej altany od strony
    tarasu - ale to w przyszłości, ponieważ jest to już niebagatelny koszt
    szyb zespolonych, odpowiednich profili gdyby miało to być podgrzewane.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 36. Data: 2011-09-20 16:19:03
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "a.no" wrote in message
    .googlegroups.com...
    > znasz sposob zeby wcisnac samochod na strych do 9m2 kiltki?

    Równiez popieram zdanie kolegów.

    Sam bede budowac domek bez garazu. Z prostej przyczyny.
    Garaz, aby byl funkcjonalny, musi byc duzy min 40-50m2. Wówczas
    faktycznie mozna otworzyc szeroko drzwi nie bojac sie, ze
    uderza w sciane - mozna swobodnie przejsc - nie trzeba
    sie przeciskac - jest miejsce na kosiarke, rower, czy pólki.

    Poniewaz chce wybudowac domek parterowy, to taki garaz,
    zajalby polowe domu...

    Na taki luksus mnie póki co nie stac.

    Wiec bedzie domek, a autko bedzie stac jak do tej pory,
    pod chmurka... ewentualnie doczeka sie wiaty... no
    moze kiedys zewnetrznego murowanego garazu, ale mysle
    o garazu glównie w kwestii warsztatu / gdzie moga wszystkie
    narzedzia / klucze itp sobie zamieszkac ;)

  • 37. Data: 2011-09-20 16:41:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:

    > Na taki luksus mnie póki co nie stac.

    Hmmm...
    Wiesz co, ja też miałem ten dylemat i w końcu padło na dom z garażem.
    Ja samochodem nie jeżdżę - półślepy jestem... - ale moja żonka jeździ.
    Dotychczas auto stało pod chmurką i nie było z tym fajnie.
    Teraz zdarzało się, że wraca z zakupami i wjeżdża prosto do garażu, a
    stamtąd już nie ma problemu, żeby sobie bagażnik rozpakować. Ostatnio
    jakoś lało jak z cebra i co...? Ganiaj z tymi paczkami mleka, czy cukru
    po deszczu. W garażu to pod daszkiem i nie ma problemu - na sucho się
    wszystko rozpakowuje.
    A zimą... - mróz 20 stopniowy, a Ty wsiadasz i auto zapala bez problemu,
    bo w garażu temp +10. Szyby nie zamarznięte, akumulator nie siada...

    Jasne, jak garaż jest na siłę, albo ktoś chce ogromny warsztat-garaż na
    dwa samochody, to będzie go to kosztowało. U mnie chyba tak drogo nie
    wyszedł, nad nim mam pomieszczenia biurowe.

    Nie żałuję, że wybudowałem dom z garażem. Wprawdzie nie jest duży, ale
    dla osobowego auta wystarczy.

    pozdr
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-09-20 18:20:57
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    On 20 Wrz, 17:21, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

> [...]
    > Powiedz lepiej skąd w społeczeństwie przekonanie że auto musi mieszkać w
    > domu i to kosztem przestrzeni życiowej skompresowanej do minimum

    ________MAT_______

    nie wiem skad to sie wzielo w spoleczenstwie...
    Mnie do poszukiwania projektu malego domu z garazem sklonily
    ograniczone mozliwosci finansowe (tzw. "bieda"),
    zakup taniej dzialki "pod miastem" do ktorgo trzeba dojezdzac starym
    samochodem nawet w 30 st mrozie.

  • 39. Data: 2011-09-20 18:31:33
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-20 18:41, robercik-us pisze:
> [...]
    > stamtąd już nie ma problemu, żeby sobie bagażnik rozpakować. Ostatnio
    > jakoś lało jak z cebra i co...? Ganiaj z tymi paczkami mleka, czy cukru

    Mówimy o rozwiązaniu ekonomicznym, a nie luksusie, żeby sobie hrabina
    trwałej nie zmoczyła. (bez obrazy - uszanowanie dla małżonki)

    > W garażu to pod daszkiem i nie ma problemu - na sucho się
    > wszystko rozpakowuje.

    Wiatę też można tak postawić by rozpakować się na sucho

    > A zimą... - mróz 20 stopniowy, a Ty wsiadasz i auto zapala bez problemu,
    > bo w garażu temp +10. Szyby nie zamarznięte, akumulator nie siada...

    Akumulator nie siada bo zimno, tylko dlatego że jest słaby i stary.
    Szyby nie zamarzają jak auto stoi pod wiatą.

    ________MAT_______

  • 40. Data: 2011-09-20 18:33:27
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >nie wiem skad to sie wzielo w spoleczenstwie...
    >Mnie do poszukiwania projektu malego domu z garazem sklonily
    >ograniczone mozliwosci finansowe (tzw. "bieda"),

    "bieda" właśnie skłania do poszukiwania bez garażu, tak by
    się wydawało. Polecam Ci przemyślenie ponowne, do tego trzeba
    dojżeć. Jak napisałem, na początku Ty wszystkich radzących, buduj
    bez garażu, traktowałem trochę jak "baranów", jednak teraz ja się
    stałem tym "baranem" i "baraństwu" przyznaję rację.

    >zakup taniej dzialki "pod miastem" do ktorgo trzeba dojezdzac starym
    >samochodem nawet w 30 st mrozie.

    Jak zrezygnujesz z garażu to sobie kupisz nowszy w zamian, któremu
    -15st nie zaszkodzi i odpali. Z tego co piszesz to garażu raczej nie
    będziesz ogrzewał?

    Oczywiście to wysoce subiektywna opinia. Ja własnie uznałem, że mam
    za mało pieniędzy na tak wyuzdany luksus jak garaż. Zresztą jak ktoś
    tu już napisał, garaż o takich rozmiarach jak Twój wystarczy Ci na styk
    na wstawienie samochodu i na nic więcej lub na wstawienie narzędzi
    rowera ale wtedy smochod ląduje pod chmurą.