  • 41. Data: 2017-06-13 22:35:09
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-06-13 o 08:27, nadir pisze:

    > No i zamiast lodówki ma ziemiankę. Da radę.:)

    Żona go pogoni zaraz, to mu się odechce "powrotu do natury".

    --
    MN

  • 42. Data: 2017-06-14 08:18:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Jun 2017 12:07:57 +0200, KIKI

    > Oczywiście, że nie będzie.

    Póki co padło już dwa razy pytanie o dokładniejsze zestawienie kosztów i
    jakoś cisza. Za to autor wysmarował elaborat żeby malkontenci się nie
    odzywali bo on chce zarażać swoją ideą tylko ignorantów. Wyszło też przy
    okazji szydło z worka że dom nie jest pasywny, jest obsługowy jak chata z
    XIX w. i będzie żyć w niej powoli, zgodnie z naturą, pracując na tę swoją
    niezależność niczym wół roboczy dodatkowo. Tylko pochuj mu ten prąd i
    akumulatory w takim razie -- i jak coś z tego systemu prądowego naprawi
    skoro będzie taaaaki autonomiczny i taaaaki niezależny od innych
    "ubezwłasnowolnionych"...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2017-06-14 11:24:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-14 o 08:18, Myjk pisze:

> [...]
    > akumulatory w takim razie -- i jak coś z tego systemu prądowego naprawi
    > skoro będzie taaaaki autonomiczny i taaaaki niezależny od innych

    Niedługo spotka się z naturą.
    Prąd będzie miał do pierwszej burzy gradowej.

  • 44. Data: 2017-06-14 17:43:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]

    >akumulatory w takim razie -- i jak coś z tego systemu prądowego naprawi
    >skoro będzie taaaaki autonomiczny i taaaaki niezależny od innych

    Ale co was tak boli ten filmik, ludzikow chwalacych sie byle czym w sieci
    jest od groma (nawet tutaj i w tym watku), pohuj sie nad tym wytrzasac?

  • 45. Data: 2017-06-14 18:44:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.06.2017 17:43, Ghost wrote:

    > Ale co was tak boli ten filmik, ludzikow chwalacych sie byle czym w
    > sieci jest od groma (nawet tutaj i w tym watku), pohuj sie nad tym
    > wytrzasac?

    Piętnujemy głupotę...

  • 46. Data: 2017-06-14 19:16:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Piętnujemy głupotę...

    To piętnuj wyborców pisu w rodzaju adasia sz. Bedzie z tego więcej pożytku.

  • 47. Data: 2017-06-14 21:05:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    dlaczego trzeba pietnowac wyborcow pisu? Dlatego ze uplynal w Polsce kolejny nudny
    dzien w ktorym nie bylo zadnego wybuchu, gwalcenia, kradziezy itp robionych przez
    imigrantow? A do tego ludzie maja troche wiecej pieniedzy, spada caly czas bezrobocie
    i do niedawna wrogie instytucje oceniajace panstwa same z siebie podnosza dls Polski
    prognozy wzrostu w gospodarce. Jak dalej rzad stworzony przez pis bedzie szedl ta
    droga to w nastepnych wyborach bede na nich glosowal. I bede to robil w towarzystwie
    dzisiejszch przeciwnikow pisu, tych co biora 500 na dziecko. Beda glosowali na pis bo
    nie uwierza ze dzisiejsze pelo i nowosmieszna dalej beda wyplacaly kase jak wygraja.

  • 48. Data: 2017-06-14 21:57:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 19:16:22 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > To piętnuj wyborców pisu w rodzaju adasia sz. Bedzie z tego więcej pożytku.

    Buahaha :)
    Ja nie mam w kuchni pieca na wegiel :D

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-06-14 22:22:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 21:05:40 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    glosowali na pis bo nie uwierza ze dzisiejsze pelo i >nowosmieszna dalej beda

    Chipsy i cola mi szkodzą;)

  • 50. Data: 2017-06-15 11:10:22
    Od: "M." <...@n...pl>

    Wiatraki wiatrakami.

    Gorzej jest z węglem.

    Ostatni raport NIK pokazuje, że władowaliśmy w węgiel w latach 2007-2015
    65 mld zł!

    https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-gornictwie-
    wegla-kamiennego-w-latach-2007-2015.html

    Wychodzi 8 miliardów złotych rocznie dopłat do węgla (czyli energii).

    Energetyka węglowa jest teraz opłacalna tylko i wyłącznie dlatego, że
    jest dofinansowywana. Do tego wydobycie węgla w Polsce spada (i będzie
    spadało). W efekcie polski rząd finansuje naszymi pieniędzmi import
    węgla z Rosji w przyszłości.

    W tym kontekście gdyby dopłaty do węgla zamienić na dotacje na
    termomodernizacje (zmniejszają zapotrzebowanie na energię bez względu na
    to, z czego ta energia jest) oraz OZE (ograniczenie zależności od paliw
    kopalnych) to byśmy mieli szansę na to, by w przyszłości zmniejszyć
    zależność od Rosji (teraz importujemy stamtąd ropę i gaz a za chwilę
    będziemy węgiel).

    Jednocześnie najnowszy raport BP pokazuje, że Polska wraca do surowców,
    podczas gdy świat od nich odchodzi

    http://www.rp.pl/Surowce-i-Chemia/306149933-Swiat-wr
    aca-do-ropy-Polska---do-surowcow-z-Rosji.html

    "Polska jest w niechlubnej grupie państw, które posyłają w powietrze
    więcej zanieczyszczeń. Coraz więcej smogu nad polskimi miastami jest
    tego wymownym przykładem. W minionym roku nasza emisja CO2 zwiększyła
    się o 2,8 proc., co stanowiło 0,9 proc. emisji świata. W ciągu
    dziesięciolecia udało nam się zredukować zatruwanie powietrza jedynie o
    0,6 procent"

    W tym kontekście cieszą takie eksperymenty jak tego gościa. Nie wiem,
    czy mu się uda. Potrzeba osób, które same spróbują i zrobią to bez
    względu na wynik. Bez tego będziemy wciąż w węglowej czarnej dziurze.

    M.