  • 61. Data: 2017-06-16 00:54:05
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A do calosci mozesz sie ustosunkowac czy tylko do jednego i wcale nie najwazniejszego
    zdania? Jestes w stanie udowodnic ze prad w elektrowni jest drozszy niz 14 groszy za
    kilowatogodzine to bardzo prosze. Jestes w stanie wykazac ze dotacja do wegla z
    niektorych kopaln ma decydujacy wplyw na cene pradu jaka placisz to rowniez poprosze
    o jakas teze w tym zakresie. Przy panstwowym gornictwie i panstwowej energetyce cena
    wegla, pod warunkiem ze nie jest on eksportowany z dotacja, jesli nie jest
    drastycznie wyzsza niz na swiecie nie ma wielkiego znaczenia na cene pradu jaka
    placisz. Drastycznie wyzsza to np dwa razy wyzsza a nie o 5%. Przez 50 lat
    sprzedawalismy dzieciom i wnukom straznikow z obozow koncentracyjnych dotowany przez
    nas wegiel. I sie system nie wywalil bo placili dewizami a dotacje byly w zlotowkach.
    System zaczal sie wysypywac jak niemcy nabrali ochoty na polski wegiel bo go z
    dotacja kupic nie mogli. Szczyt rozpierdalania polskiego gornictwa i polskiej
    energetyki przypadl na ostanie dwie kadencje folksdojczow. Na szczescie i niemcom i
    folksdojczom swietny interes do ktorego Ty i ja bysmy doplacili wiecej niz jakies
    drobne 8 miliardow rocznie przeszedl kolo nosa. Zasyp kopalnie i policz ile trzeba
    bedzie ze wspolnej kasy placic bezrobotnym jacy w wyniku takiego dzialania sie
    pojawia. Sama strata wynikajaca z braku podatkow od ludzi ktorzy zyja z gornictwa
    bedzie w okolicach stu miliardow. Wyliczenie jest proste. Jesli z gornictwa zyje sto
    tysiecy ludzi i kazdy zarabia dwa tysiace brutto, przyznasz ze raczej nie przeginam,
    i dzien wolnosci podatkowej jest w polowie roku. To dziecko ze szkoly podstawowej
    jest w stanie policzyc jaka byla by strata.

  • 62. Data: 2017-06-16 09:52:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 00:29:43 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Trzeba jednak zauwazyc, ze w tym czasie rzadzili zlodzieje :)

    Rozumiem, że przed 2007 i po 2015 mafia węglowa nie istniała
    i nikt nie kradł naszej kasy? Spodziewałem się po Tobie nieco mniejszej
    hipokryzji :/

    L.

  • 63. Data: 2017-06-16 10:00:30
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    i dzien wolnosci podatkowej jest w polowie roku. To dziecko ze szkoly podstawowej
    jest w stanie policzyc jaka byla by strata.

    Gdyby kopalnie miały się samofinansować, to tona węgla powinna kosztować
    ze 2x tyle. (Bo oprócz bezpośrednich kosztów wydobycia, są jeszcze
    koszty, których kopalnie nie ponoszą, tylko państwo - ratowania
    upadających kopalń, emerytury górnicze itepe)
    A i tak w Hamburgu tona węgla z Australii/RPA jest podobna do ceny węgla
    na kopalni.

    A cena energii jest jaka jest, bo gdyby była za wysoka, to zawsze można
    kupić ją u naszych sąsiadów.

    --
    Pete

  • 64. Data: 2017-06-16 10:06:47
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-16 o 00:29, Adam Sz. pisze:

    > Trzeba jednak zauwazyc, ze w tym czasie rzadzili zlodzieje :)
    > Polecam te dwa filmy:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=2LrrqasMSDY
    > https://www.youtube.com/watch?v=GyFqr_dYhEs
    >
    > Kazdy kto ma choc minimalnie wyzej postawionego znajomego na kopalni
    > zna dziesiatki takich opowiesci :-)
    >
    > Wydobycie wegla jest i jeszcze dlugo bedzie oplacalne - to nasze
    > czarne zloto. Jakims cudem nasze kopalnie sprzedane w prywatne,
    > zagraniczne rece sa rentowne i wypracowuja zyski.

    Świetny przykład. Niech wszystkie kopalnie zostaną sprywatyzowane i problem znika.
    Ja nie mam zamiaru dokładać do nierentownych państwowych firm.

    > JSW w samym
    > pierwszym kwartale 2017 wypracowala ponad 860mln zysku :-)
    > pozdr.

    Przykład nie adekwatny co całego górnictwa. JSW wydobywa głównie węgiel koksowniczy,
    stosowany np. w
    hutach.

  • 65. Data: 2017-06-16 10:07:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-16 o 10:00, Pete pisze:

> [...]
    > na kopalni.
    >
    > A cena energii jest jaka jest, bo gdyby była za wysoka, to zawsze można

    I jeszcze 2 sprawy apropos rentowności.
    1. Co miesiąc każde gospodarstwo płaci 8PLN na ten nasz super efektywny
    system energetyczny (skoro jest tak super, to dlaczego trzeba dopłacać
    ekstra do ceny prądy???)
    2.
    http://wyborcza.pl/7,155287,21961817,rzad-szykuje-no
    wy-abonament-nie-na-rtv-ale-na-wegiel.html

    --
    Pete

  • 66. Data: 2017-06-16 10:17:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 15:48, nadir pisze:

    > Nic nie mieszam, skoro podatek płaci się od wartości budowli, nieważne z
    > "linią produkcyjną" czy nie, a wartość budowli z roku na rok maleje, to
    > podatek automatycznie też maleje.

    czyli po 40 latach jak zamortyzujesz całkowicie to nie płacisz podatku?

    Łukasz

  • 67. Data: 2017-06-16 10:20:12
    Od: Bool <n...@n...com>

> [...]
    i dzien wolnosci podatkowej jest w polowie roku. To dziecko ze szkoly podstawowej
    jest w stanie policzyc jaka byla by strata.

    Świetnie policzmy. Załóżmy że w górnictwie zarabia się średnio dwa razy więcej niż
    podałeś, czyli 4
    tys.

    100.000 x 4000 = 400.000.000 zł

    Według najnowszego raportu NIK średnio rocznie przez ostatnie lata dopłacaliśmy do
    górnictwa w
    Polsce 8 mld zł rocznie. Czyli wychodzi, że lepiej dopłacać tym wszystkim ludziom i
    jesteśmy 7,6 mld
    złotych do przodu.

    A swoją drogą cała ta pokrętna logika - lepiej dopłać do pracy ludziom, którzy jej
    nie będą mieć,
    gdybyśmy nie dopłacali - jestem czystym przykładem myślenia homo sovieticusa.

  • 68. Data: 2017-06-16 10:56:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-16 o 10:17, ddddddddddddd pisze:

    > czyli po 40 latach jak zamortyzujesz całkowicie to nie płacisz podatku?

    Amortyzuje się, z tego co pamiętam, przez 20 czy 30 lat, poza tym z
    teorii wynika, że nigdy nie zamortyzujesz do zera.
    A sam przepis ustawy o podatkach lokalnych mówi tak:

    Art.4, pkt.1, ust.3)
    dla budowli lub ich części związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej, z zastrzeżeniem ust. 4-6 - wartość, o której mowa w
    przepisach o podatkach dochodowych, ustalona na dzień 1 stycznia roku
    podatkowego, stanowiąca podstawę obliczania amortyzacji w tym roku,
    niepomniejszona o odpisy amortyzacyjne, a w przypadku budowli całkowicie
    zamortyzowanych - ich wartość z dnia 1 stycznia roku, w którym dokonano
    ostatniego odpisu amortyzacyjnego.

  • 69. Data: 2017-06-16 11:16:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 09:52:09 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Rozumiem, że przed 2007 i po 2015 mafia węglowa nie istniała
    > i nikt nie kradł naszej kasy? Spodziewałem się po Tobie nieco mniejszej
    > hipokryzji :/

    Kradli jeszcze bardziej ;) Mam jednak wrazenie, ze PIS przynajmniej teraz,
    na swiezo "po zmianie warty" dosc skutecznie odstrasza spora ilosc
    przekretow. PIS to nie moja bajka ale jak kazdy miliard ukradziony przez PO
    zamienia na 100 milionow wydany na socjal - to jest to dla panstwa znacznie
    bardziej korzystne (jezeli tak mozna powiedziec o socjalu :-)

    LOT tez jakims cudem zaczal przynosic zyski ;)

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-06-16 22:35:26
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-06-16 o 11:16, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > zamienia na 100 milionow wydany na socjal - to jest to dla panstwa znacznie
    > bardziej korzystne (jezeli tak mozna powiedziec o socjalu :-)

    Jasne.

    Dlatego podwyższono tzw. opłatę przejściową w rachunku za prąd. Opłata
    ta to wsparcie nierentownych elektrowni węglowych.

    Dlatego teraz obecny rząd forsuje abonament węglowy. Każde gospodarstwo
    domowe będzie ryczałtem dopłacać do energetyki węglowej w rachunku za
    prąd. Nazywa się to "opłata za rynek mocy".

    http://wysokienapiecie.pl/rynek/2149-rynek-mocy-bedz
    ie-kosztowal-4-miliardy-rocznie

    Dlatego państwowe spółki musiały zrobić zrzutkę na kopalnie, aby je
    uratować przed kompletnym bankructwem.

    Mógłbym tak wymieniać i wymieniać.

    Ale po co? Przecież ty i tak wiesz swoje.

    M.