  • 11. Data: 2012-03-31 22:56:49
    Temat: Re: drewno - olej
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:07:25 +0200, lamia napisał(a):

    > dzięki za info
    > a czy można wierzyć, że nie zawiera jakiegoś tam ołowiu?

    Pokost to najstarszy środek do impregnacji drewna, sprawdzony. Nie truj :-)
    --

    XL wiosenna

  • 12. Data: 2012-04-01 13:27:22
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > To jakaś paranoja. Jadasz prosto ze stołu i po posiłku wylizujesz deskę
    > do czysta?

    A jak nawet odrobinę tego ołowiu zjesz, to się twój organizm nauczy z
    nim postępować i ci na zdrowie pójdzie. Niby skąd teraz tylu alergików?
    - po prostu jest zbyt czysto i układ immunologiczny człowieka głupieje.

    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2012-04-01 22:09:20
    Od: "gibi" <grzegorzj"malpa"konto.pl>

    Hi:)
    Mi kiedyś znajomy co robi altanki poecil dla koloru drewna to był akurat
    drewnochron
    A dla zabezpieczenia pokost lniany rozrobiny w stosunku 1:1 z
    rozpuszczalnikiem
    I powiem tak altanka stoi z 8 lat raz dostała kolor drwenochronem i kolor
    trzyma a przez ten okres poza pierwszym malowaniem raz zrobiłem pokost z
    rozpuszczalnikiem i pomalowałem ropownica podpiętą pod kompresor i jest
    super polecam

    7018 (20120401) __________

  • 14. Data: 2012-04-01 22:33:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    anhin <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > droższe ;-)) mogą zawierać naturalny pokost z sykatywami, tzn. trującymi
    > solami metali ciężkich. O ile nie jest wyraźnie zaznaczone, że nadają
    > się do kontaktu z żywnością, do mebli na których się jada bym ich raczej
    > unikał.
    > Tym niemniej, jeśli stół stoi na zewnątrz i jest narażony na wpływy
    > atmosferyczne, zastanawiałbym się nad lakierowaniem. Samo olejowanie
    > będzie niewystarczające na powierzchniach wystawionych na deszcz. No,
    > chyba że będziesz to powtarzać co 2-3 dni, ale i tak powierzchnia będzie
    > nieciekawie wyglądać po paru miesiącach...
    Warto być ostrożnym. Ale bycie zbyt ostrożnym to już paranoja. Czy zgłupiałeś
    z tymi trującymi solami. Tego jest tak mało ze trzeba by zjeść z 10 kilo
    pokostu żeby zaszkodziło. O ile ktoś przeżuje zjedzenie takiej ilości pokostu.
    Nie je się ze stołu tylko z talerzy położonych na stole. No chyba że Ty taki
    naturszczyk jesteś że nie jesz z talerzy bo farby do nich zawierają szkodliwe
    i toksyczne związki chemiczne. A i jeszcze metale takie jak Kobalt.

  • 15. Data: 2012-04-01 22:42:37
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    lamia <l...@p...pl> napisał(a):

    > dzięki za info
    > a czy można wierzyć, że nie zawiera jakiegoś tam ołowiu?

    A jak będzie zawierał to co? Tego ołowiu będzie tyle że żeby zrobić jedną małą
    plombę trzeba by z tonę pokostu z sykatywą, czyli suszką, opartą na ołowiu.
    Jeść będziesz ten stół albo pokost z niego zlizywać? Ołów nie jest
    radioaktywny żeby po utwardzeniu pokostu promieniował. Napisał by Ci jak
    samemu zrobić beż żadnej chemii żeby zwykły olej kujawski się utwardził. Ale
    po tym co napisałaś o jakimś tam ołowiu doszedłem do wniosku że mało poważna
    jesteś.

  • 16. Data: 2012-04-01 22:51:00
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> napisał(a):

    > A jak nawet odrobinę tego ołowiu zjesz, to się twój organizm nauczy z
    > nim postępować i ci na zdrowie pójdzie. Niby skąd teraz tylu alergików?
    > - po prostu jest zbyt czysto i układ immunologiczny człowieka głupieje.

    Nauczyć to się nie nauczy. Jak by zjadła cały stół na grubo wymalowany
    pokostem z sykatywą to tego ołowiu będzie tyle że organizm nawet nie rozpozna
    że jest. I zwyczajnie go wysra. Kiedyś żołnierzyki były ołowiane. Na szczęście
    dzieci nie wiedziały że ołów jest szkodliwy. Bawiły się nimi, lizały. I
    ludzkość nie wyginęła. A przecież powinna.

  • 17. Data: 2012-04-02 07:04:24
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "lamia" napisał w wiadomości grup

    >dzięki za info
    >a czy można wierzyć, że nie zawiera jakiegoś tam ołowiu?
    Jeśli chcesz coś bardziej wysychającego od pokostu- to IKEA ma coś takiego-
    według ich zapewnień w 100% ekologicznego. Z zapachu sądząc- też na
    pokoście, ale wysycha.

    --

    Chiron

  • 18. Data: 2012-04-02 07:08:36
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

[...]

    Wiesz- profesor Sedlak robił badania na podobny temat. Na przykład
    stwierdził, że ludzie zamieszkali w pobliży hut ołowiu mają w organizmie
    sporo tego pierwiastka- i jakoś, mimo łamliwych kości, częstych upośledzeń
    umysłowych ich i ich dzieci, etc. Ba! Nawet jedzą rosnące tam rośliny- po
    których mieszkaniec Bieszczadów by odjechał do szpitala. Z ołowiem problem
    polega na tym, że nie koniecznie od razu widać jego działanie. Czasem muszą
    minąć lata- albo oberwie kolejne pokolenie.

    --

    Chiron

  • 19. Data: 2012-04-02 11:36:44
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Chiron <c...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > polega na tym, że nie koniecznie od razu widać jego działanie. Czasem muszą
    > minąć lata- albo oberwie kolejne pokolenie.

    A teraz napisz jak mają się badania profesora do wymalowania jednego stołu
    ogrodowego preparatem zawierającym ołów w ilościach możliwych do wykrycia
    jedynie w warunkach dobrze wyposażonego laboratorium.

  • 20. Data: 2012-04-02 11:51:36
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

> [...]
    > żeby nie wsiąkało wody, żeby pożyło (stół stoi cały rok na zewnątrz).
    >
    > (szkoda mi $ na profesjonalne impreganty, kosztujące 1/5 ceny stołu).

    Meble ogrodowe mamy pomalowane lakierem jachtowym, działa to od kilku lat.
    --
    B.