  • 1. Data: 2012-03-26 23:53:59
    Temat: listwy podszafkowe
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Oglądałem wiele zdjęć kuchni z oświetleniem podszafkowym w kuchni, ale dalej
    nie wiem dwóch rzeczy. Jaka barwa i ile diod powinno być w takiej listwie.
    Posiadaczy takiego oświetlenia bardzo proszę o opinie odnośnie jakości tego
    światła. Wstępnie dobrym wydaje mi się barwa biała-chłodna (5000). Wolałbym
    też listwę z większą ilością małych diód. Nikt ze znajomych nie ma takiej
    ekstrawagancji więc nie mogę zobaczyć tego na żywo. W sklepach nie ma
    warunków do podjęcia decyzji.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 2. Data: 2012-03-27 20:12:07
    Temat: Re: listwy podszafkowe
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    mam taśme 300led/5metrów w kolorze ciepły biały - światło super - nie jest
    takie sztucznie niebieskie jak z zimnym białym - kombinowałem na próbe
    wpierw z taką taśmą.

    http://img808.imageshack.us/img808/9067/pict4848.jpg
    http://img708.imageshack.us/img708/8194/pict4847r.jp
    http://img202.imageshack.us/img202/7735/pict4846.jpg
    http://img9.imageshack.us/img9/3713/pict4844n.jpg
    http://img833.imageshack.us/img833/5378/pict4843.jpg

    Taśma jest w aluminiowym korytku i jest jej tam około 3 metry.

    Na początku miałem zwykłe trójkąty podszafkowe na żarówke halogenową 20w ale
    były strasznie daremne, nie dawały tyle światła i nie da się ich w ogole
    porównać do tych taśm ledowych.

    Dziecku ostatnio też zrobiłem lampke podświetlaną takimi diodami ale
    kolorowymi- jest zachwycone:-)

    --
    ---
    uciu

  • 3. Data: 2012-03-27 21:27:28
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2012-03-26 23:53, wowa pisze:
> [...]
    > znajomych nie ma takiej ekstrawagancji więc nie mogę zobaczyć tego na
    > żywo. W sklepach nie ma warunków do podjęcia decyzji.

    Zamiast listew kup sobie takie zwykłe oprawy podszafkowe w formie np.
    trójkątów (standardowe) a zamiast żarówek halogenowych kup coś takiego
    http://www.max-led.pl/towar,id-123,zarowka_diodowa_g
    4_10smd_led_12v_biala_ciepla.html
    (znajdziesz dużo taniej) i będzie super, wygląda bardziej estetycznie od
    listew. U mnie 4 takie wystarczają do oświetlenia wszystkich blatów
    roboczych w kuchni. Miały służyć za ozdobę a wytwarzają tyle światła, że
    praktycznie nie ma potrzeby używać oświetlenia głównego.
    W porównaniu do listew ma tą tą zaletę, że nie trzeba tego ukrywać a z
    listwami różnie (nieraz wygląda to nie ciekawie).

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 4. Data: 2012-03-28 11:27:58
    Od: "Mark Twain" <2...@1...eu>

    "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl> wrote in message
    > mam taśme 300led/5metrów w kolorze ciepły biały - światło super - nie jest
    > takie sztucznie niebieskie jak z zimnym białym - kombinowałem na próbe
> [...]

    O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości
    efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym
    przypadku powinno być NAD szafkami. Krótko mówiąc dziadostwo jak film Kac
    Wawa.

    --

    Mark

  • 5. Data: 2012-03-28 12:03:22
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Mark Twain" <2...@1...eu> napisał(a):

> [...]
    >efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym
    >przypadku powinno być NAD szafkami. Krótko mówiąc dziadostwo jak film Kac

    Facet zrobil tak, zeby jemu sie podobalo i zeby dobrze sie czul w tym oswietleniu, a
    nie zeby
    swiatlo bylo zgodne ze sztuka i swiadczylo o znajomosci efektow swiatla. Jakis
    problem masz ze
    zrozumieniem takiego prostego faktu?

  • 6. Data: 2012-03-28 12:08:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 marca 2012, 11:27:58 UTC+2 użytkownik Mark Twain napisał:

    > O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości
    > efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym
    > przypadku powinno być NAD szafkami.

    Ale przecież jest dobrze- światło POD szafkami oświetla blat roboczy. Światło nad
    szafkami może byłoby zgodne z "efektami swiatła" cokolwiek to znaczy ale blat roboczy
    byłby niedostatecznie oświetlony.
    To co Ty proponujesz może dobre do katalogów ale w praktyce niefunkcjonalne

  • 7. Data: 2012-03-28 17:42:36
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-03-27 20:12, niebożę uciu wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
    > ogole porównać do tych taśm ledowych.
    >
    > Dziecku ostatnio też zrobiłem lampke podświetlaną takimi diodami ale

    Urocze gwiazdki w oknie.

    BTW rozplanowanie kuchni niesamowite. Sami wymyśliliście czy architekt
    od mebli doradził?

    Qra

  • 8. Data: 2012-03-28 19:01:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 17:42:36 +0200, Qrczak napisał(a):

    > BTW rozplanowanie kuchni niesamowite.

    Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.
    --

    XL wiosenna

  • 9. Data: 2012-03-28 19:05:10
    Od: "Wujeq" <b...@b...com>

    >Nie widze niczego "niesamowitego". Typowe.

    Qrczak sobie jaja robi, widzę że nie zrozumiałaś ironii.

    Bags

  • 10. Data: 2012-03-28 19:08:21
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > O bosz, jakie to paskudne !! Już pierwsze zdjęcie świadczy o nieznajomości
    > efektów światła (cień rzucany przez szafkę na podłodze). Światło w tym
    > przypadku powinno być NAD szafkami.

    Co sie komu podoba...
    Swiatło jest światłem DODATKOWYM zastępującym lampki podszafkowe.
    Głownie "rzucające DOBRY cień" jest na suficie, NAD szafkami:)

    --
    ---
    uciu