  • 1. Data: 2009-05-05 17:20:01
    Temat: droga gminna
    Od: "Ya" <Y...@o...pl>

    Czy gmina ma jakies obowiazki dotyczace utrzymania drogi gminnej ?
    jesli tak to jak zmusic gmine np do wyciecia drzew itp ? droga w praktyce
    jest tylko na mapie :/
    Czy tez wlasciciele dzialek chcac dojezdzac do swoich dzialek musza sami
    uczynic ta droge przejezdna ?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-05-05 19:11:07
    Temat: Re: droga gminna
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Ya pisze:
> [...]
    > jest tylko na mapie :/
    > Czy tez wlasciciele dzialek chcac dojezdzac do swoich dzialek musza sami

    nie mozesz tego ruszyc !!
    jak to widzisz? wchodzisz na czyjś teren i wycinasz drzewa?
    po 1 wycink drzew bez pozwolenia to mega kara
    po 2 wycinka nie twoich drzew ? na jakiej podstawie ?

    zglos sie do gminy

    michal

  • 3. Data: 2009-05-05 19:57:59
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Ya pisze:
> [...]
    > jest tylko na mapie :/
    > Czy tez wlasciciele dzialek chcac dojezdzac do swoich dzialek musza sami

    Przerabiałem ten motyw jakiś czas temu i..
    to gminny obowiązek zapewnić dojazd oczywiście tylko gruntowy o
    minimalnej ustalonej szerokości - chyba 3 lub 5m.

    Jak zmusić?
    Idź do sołtysa (wbrew pozorom tak jest najszybciej), i powiedz ze w
    razie pożaru jak strażacy nie będą mogli dojechać przez krzaki do pożaru
    to bedzie za to odpowiedzialny.

    Pamiętaj ze szaleć nie będą wiec jeśli masz gdzieś drugi dojazd a droga
    jest tylko na mapie jako rezerwa na przyszłość to zapomnij o tym ze
    cokolwiek zrobią.

    Ja 2 lata walczę o utrzymanie drogi w stanie nalezytym. Jak na razie
    dostałem tłuczeń i wyrównywarke wiec jest dobrze, teraz staram sie o
    asfalt (200m).

  • 4. Data: 2009-05-07 11:43:03
    Od: m...@g...com

    > Ja 2 lata walczę o utrzymanie drogi w stanie nalezytym. Jak na razie
    > dostałem tłuczeń i wyrównywarke wiec jest dobrze, teraz staram sie o
    > asfalt (200m).

    A co zrobiłeś żeby dostać ten tłuczeń i wyrównywarkę?? U mnie droga
    niestety wygląda fatalnie. Najgorzej oczywiście jest jesienią i na
    wiosnę.
    Kiedyś gdzieś w necie przeczytałam, żeby iść do powiatowego inspektora
    budowlanego, który to sprawdzi czy droga spełnia normy budowlane
    (nie wiem czy nie pomyliłam nazw), a podobno, żadna droga gruntowa
    takowych nie spełnia i wtedy już On ma obowiązek się tym zająć.
    Wiecie coś na ten temat??

  • 5. Data: 2009-05-07 22:39:48
    Od: "Ya" <Y...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pamiętaj ze szaleć nie będą wiec jeśli masz gdzieś drugi dojazd a droga
    > jest tylko na mapie jako rezerwa na przyszłość to zapomnij o tym ze

    Nie ma innego dojazdu, zostaly wydzielone dzialki i czesc z nich przejeta
    przez gmine na droge dojadowa....tylko ze droga nie jest przejezdna...chyba
    ze traktorem.
    A droga jest pilnie potrzebna, wiec kto powinien sie tym zajac i poniesc
    koszty usuniecia drzewek, trawy po pas i krzakow ?

  • 6. Data: 2009-05-08 20:15:15
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Ya pisze:
> [...]
    > A droga jest pilnie potrzebna, wiec kto powinien sie tym zajac i poniesc
    > koszty usuniecia drzewek, trawy po pas i krzakow ?

    Jak droga jest gminy to gmina. Ma to w obowiązkach ustawowych.

    BR
    Igus

  • 7. Data: 2009-05-13 13:24:37
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Igus' pisze:

    > Jak droga jest gminy to gmina. Ma to w obowiązkach ustawowych.
    >
    > BR
    > Igus

    Siła i przepisami z gmina nie wygrasz, porozmawiaj normalnie z osobami
    które zajmują się inwestycjami w gminie.
    Nie wiem jak wygląda to u Ciebie, ale ja rozmową i konsekwencją w
    dopytywaniu się o stan realizacji doprowadziłem do wykonania -
    utwardzenia drogi na odcinku 1,5km . Prawda jest taka, że co niektórzy
    wyprowadzając się z miasta na wieś i chcą natychmiast dróg bo im sie
    należą.
    Tadek