  • 31. Data: 2011-02-08 09:20:01
    Temat: Re: drzwi wewnetrzne - jaka firmę wybrać
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Lepiej powoli meblować i urządzać , ale takimi rzeczami które nam się
    > podobają i są dośc dobrej jakosci , niż szybko i jak najtaniej byle
    > wszystko od razu mieć ...

    A wyobrażasz sobie zamieszkiwanie w domu, gdzie nie ma drzwi do kibla,
    albo do sypialni...? :-)))

    Teraz to Ty przesadziłeś... Można sobie ekstra podlogi zrobić 'potem',
    ale już drzwi to trzeba wstawić, bo niby jak bez nich mieszkać...??? I
    tu sprawdzą się te tańsze też... zwłaszcza, że nie są wcale brzydkie.

    Potem można sobie nawet z ościeżnicą je wymienić... w końcu te
    własnoręcznie zakładałem, to i wymienić dam radę.

    Zresztą... Nie doszedleś jeszcze do wstawiania drzwi...? :-))) Ty masz
    ich chyba 6, czy 7 o ile dobrze pamiętam, ja mam 13...i stąd moje
    spojrzenie na sprawę.

    pozdr
    Robert G

  • 32. Data: 2011-02-08 09:23:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Tak. Banalna sprawa.

    Pytanie o jakiej ościeżnicy mówimy ;)

    Jednakże wymiana po kilku latach drzwi i ościeżnicy na nową to chyba
    nie jest super interes ...

    Chyba lepiej kupić jednak drzwi i ościeżnicę taka jak nam się podoba
    od razu a nie za kilka lat wymieniać i tak naprawdę sumarycznie
    zapłacić dużo więcej niż gdyby od razu kupiło się takie drwi jakie nam
    się podobają ...

    > To prawda

    Wiem to z własnego doświadczenia ...

    I niektórych "oszczędności" żałuję ...

  • 33. Data: 2011-02-08 09:32:31
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Potem można sobie nawet z ościeżnicą je wymienić... w końcu te
    > własnoręcznie zakładałem, to i wymienić dam radę.

    Z własnego doświadczenia wiem że "prowizorki" są wieczne ...
    Potem nie wymienia się , bo szkoda ...
    A jak ponownie się wymieni to tak naprawdę zapłaci się dwa razy ...

    Gdzie ta oszczędność?

    > Zresztą... Nie doszedleś jeszcze do wstawiania drzwi...? :-))) Ty masz
    > ich chyba 6, czy 7 o ile dobrze pamiętam, ja mam 13...i stąd moje
    > spojrzenie na sprawę.

    To może było wybudować mniejszy dom ?
    Bo widać ewidentnie że przeinwestowałeś i nie masz kasy na urządzenie
    domu nawet na średnim poziomie ...

    Soory , ale jeśli dla Ciebie drzwi za 300-400zł + ościeżnica za
    250-400zł to kwoty wręcz astronomiczne , to oznacza że wybudowałeś dom
    za duży i nie stać Cię już na wykończeniówkę ..

  • 34. Data: 2011-02-08 09:33:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...
    >Wątpie aby ktoś dla "siebie" założył najtańsze panele 6mm , najtańsze
    >drzwi , najtańsze kafle i itd ..

    To co piszesz jest ok tylko troche dziwnie brzmi w Twoich ustach. Przeciez
    Sam kupujesz dom od developera który jak wielokrotnie pisałes stosuje tam
    najtańsze materiały itp.
    Ale odbiegamy od tematu

    Krzysiek

  • 35. Data: 2011-02-08 09:34:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > od razu a nie za kilka lat wymieniać i tak naprawdę sumarycznie
    > zapłacić dużo więcej niż gdyby od razu kupiło się takie drwi jakie nam

    Na pewno masz rację...
    Jednak koniec budowy to zawsze etap, gdzie trzeba dokonywać drastycznych
    wyborów i drastycznych cięć budżetowych...

    Inna sprawa, to to, że i te 'które nam się podobają' po tych kilku
    latach też będą już nieco zużyte :-), a że sumarycznie zapłacimy
    więcej...? no zależy co się komu podoba i ile kasy/na ile kredytu jest
    wstanie się zdecydować :-))).

    Jak masz przewidziany jakiś budżet w określonym czasie, to raczej
    szarpanie się na droższe drzwi 'bo mi się podobają' i przekraczanie tego
    budżetu nie ma - jak dla mnie - sensu.

    Ale to już kwestia indywidualnych upodobań.

    Ja założyłem sobie, że budowę doprowadzam do stanu 'zamieszkania',
    choćby miałby to być stan niezadowalający wielu, a potem - już
    mieszkając - zrobię sobie resztę... Nie pali się.

    Każdy ma inne priorytety :-)

    pozdrawiam
    Robert G

  • 36. Data: 2011-02-08 09:38:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > to oznacza że wybudowałeś dom
    > za duży i nie stać Cię już na wykończeniówkę ..

    Czy jest on za duży, to raczej pozostaw może mojej ocenie... :-), bo nie
    jest.

    A co do wykończeniówki, to - jak pisałem w innym poście - założenie
    miałem takie, że wykańczam już mieszkając i to konsekwentnie realizuję...

    pozdrawiam
    Robert G

  • 37. Data: 2011-02-08 09:40:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > Sam kupujesz dom od developera który jak wielokrotnie pisałes stosuje
    > tam najtańsze materiały itp.

    Tego chciałem koledze oszczędzić, ale zrobiłeś to za mnie...

    pozdr
    Robert G.

  • 38. Data: 2011-02-08 09:47:26
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ale odbiegamy od tematu

    No mocno odbiegasz ;)

    Mój developer nie stosuję ani najdroższych ani najtańszych
    materiałów ...
    Są rzeczy które mnie mocno zdziwiły (piec za 6200zł (Elektromet)
    zamiast dac piec za 4800zł (galmet) , pompy za 150zł zamiast za 80zł ,
    bojler z wężownicą i grzałką za 700zł zamiast dac zwykły bojler z
    wężownicą za 300zł ...
    Tak samo gazobeton (Solbet) , a przecież są jeszcze tańsze gazobetony
    i itd ...
    Tak samo dachówka , przecież mógł być gont lub blachodachówka i
    itd ...
    Okna 6-komorowe Veka w okleinie dwustronej , przeciez można dać okna
    3-4 komorowe (tańsze) i do tego białe (jeszcze tańsze) lub w okleinie
    tylko z jednej strony (tańsze) i tak dalej ...

    Wykończeniówkę będę robił sam , bo tą co oferuje developer nie
    chciałem ...

  • 39. Data: 2011-02-08 11:55:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Lut, 10:20, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > A wyobrażasz sobie zamieszkiwanie w domu, gdzie nie ma drzwi do kibla,
    > albo do sypialni...? :-)))

    Jak sie wprowadzalem to nie mialem ani jednych drzwi wewnetrznych. A
    zewnetrzne byly przedwojenne z 1937 roku :) A w lazience byl tylko
    surowy geberit, bez obudowy i bez przycisku :D

    > Teraz to Ty przesadziłeś... Można sobie ekstra podlogi zrobić 'potem',
    > ale już drzwi to trzeba wstawić, bo niby jak bez nich mieszkać...??? I
    > tu sprawdzą się te tańsze też... zwłaszcza, że nie są wcale brzydkie.

    Popieram Kaszpira - wole poczekac i kupic porzadne, niz tanizne! Tanie
    mieso psy jedza. Co tanie to drogie. Jestem za biedny zeby kupowac
    tanie rzeczy. Znacie te przyslowia? ;D Ja zawsze celuje w srednia
    polke i dlatego nie kupilem classena bo nie podobaly mi sie zadne,
    jakie widzialem - kazde mialy cos niedorobione, niedopasowane. Tu
    szparka, tam odklejajaca sie okleina etc. Moze mialem pecha ale opinie
    w necie raczej potwierdzaja, ze classen jest poprostu slaby. Porty tez
    mozna kupic tanie - ale wybralem te z mocniejsza okleina, potrojnymi
    zawiasami, oscieznicami regulowanymi. Wydalem ok 7k pln na 8 par drzwi
    i w tym wiekszosc mam oscieznice na grubosc muru 28cm, a takze jedne
    solidne (do garazu) drzwi metalowe - ocieplane, z samodomykaczem,
    uszczelkami etc. Te metalowe kosztowaly chyba ok 1,5k pln wiec za
    reszte wydalem srednio niecale 800 pln. Od tego jeszcze mi 15% z
    tytulu zwrotu vatu zwrocili czyli drzwi za sztuke kosztowaly niecale
    700 pln. To duzo ? Raczej nie przeplacilem :) A drzwi sa konkretne -
    wszystko idealnie spasowane i poprostu wygladaja solidnie.

    > Zresztą... Nie doszedleś jeszcze do wstawiania drzwi...? :-))) Ty masz
    > ich chyba 6, czy 7 o ile dobrze pamiętam, ja mam 13...i stąd moje
    > spojrzenie na sprawę.

    Ja jeszcze na gore musze dokupic trzy sztuki i do piwnicy przynajmniej
    cztery. I na pewno beda to te same porty :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-02-08 17:16:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 10:20, robercik-us pisze:

    > Zresztą... Nie doszedleś jeszcze do wstawiania drzwi...? :-))) Ty masz
    > ich chyba 6, czy 7 o ile dobrze pamiętam, ja mam 13...i stąd moje
    > spojrzenie na sprawę.

    Przy 13 drzwiach, jeśli celować w drewniane to tak 20 000-30 000zł.
    Jeśli ktoś takie chce, to rzeczywiście tymczasowo może wstawić plaster
    miodu za 300zł a potem wymienić.

    M.