  • 21. Data: 2010-06-18 08:47:44
    Temat: Re: dwa budynki na zgłoszenie
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Marek rzecze:

    > Sorry ja tego nie ogarniam.

    Polskie prawo celowo jest tak skonstruowane.

    > Wydawało mi się powtarzam wydawało, że jak dobuduję wiatę do powiększę
    > cały budynek ponad 25m2 a to oznacza potrzebę pozwolenia na budowę.

    Nie. Nie rozbudowujesz budynku, a budujesz (nie wolno stojącą) wiatę.

    > Czy myk polega na budowaniu wiaty nie wolnostojącej?

    Tak.

    > Jeżeli tak to czy powiększenie powierzchni ponad 25m2 nie wymusza oceny
    > technicznej budynku i pozwolenia na budowę?

    Nie. Jeszcze raz- budowa wiaty to nie przebudowa/rozbudowa
    przylegającego budynku, tylko budowa wiaty. Przeczytaj podany
    przeze mnie wyrok sądu. A zresztą masz, podam
    trzeci raz, tym razem na srebrnej tacy pod sam nos:

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/F23035B0D2

    "W świetle przepisu art. 29 ust 1 pkt 2 cytowanej
    wyżej ustawy, wiaty i altany nie muszą być obiektami
    wolnostojącymi bowiem taki wymóg odnosi się tylko
    do parterowych budynków gospodarczych."

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 22. Data: 2010-06-18 15:39:17
    Od: Marek <m...@o...pl>

> [...]
    > wyżej ustawy, wiaty i altany nie muszą być obiektami
    > wolnostojącymi bowiem taki wymóg odnosi się tylko

    NOOOOOOOOOOOOO
    teraz dotarło
    dzięki za cierpliwość
    zbyt tendencyjnie czytałem wcześniej ten wyrok i nie doczytałem się
    jeszcze raz wielkie dzięki
    w poniedziałek walę do urzędu

    Marek

  • 23. Data: 2022-02-16 17:29:02