  • 1. Data: 2013-09-24 08:37:36
    Temat: dylatacja między płytami GK
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Mam zakładany sufit na profilach stalowych z płyt gips-karton
    (ognioodpornych). Profile co 40cm. I zauważyłem że przerwy między płytami
    (te wzdłużne z fazą) mają miejscami 3-4mm. Czy to nie za dużo ?
    pozdr

  • 2. Data: 2013-09-24 08:44:01
    Temat: Re: dylatacja między płytami GK
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Mam zak�adany sufit na profilach stalowych z p�yt gips-karton
    >
    > (ognioodpornych). Profile co 40cm. I zauwa�y�em �e przerwy mi�dzy
    p�ytami

    > (te wzd�u�ne z faz�) maj� miejscami 3-4mm. Czy to nie za du�o ?

    To jest miejsce na zaprawę spoinującą - tak powinno być.

    Pzdr.
    MW

  • 3. Data: 2013-09-24 09:06:01
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > (te wzd�u�ne z faz�) maj� miejscami 3-4mm. Czy to nie za du�o ?

    To jest miejsce na zaprawę spoinującą - tak powinno być.

    Jeśli tak powinno być to ok. Tylko gdzieś czytałem że to powinno być "na
    zapałkę" - a tu 4 mm. Stąd moje pytanie.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-09-24 09:06:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 08:44:01 UTC+2 użytkownik Marcin W. napisał:

    > To jest miejsce na zaprawę spoinującą - tak powinno być.

    Dupa jas - plyty powinny byc ulozone ciasno, bez zadnych szpar. Jak jest
    przerwa to oczywiscie trzeba to uzupelnic gipsem szpachlowym ale to jest
    miejsce narazone na wieksze ryzyko pekania.

    Najlepiej jakby nie bylo szpar - jak bedzie ich malo to olej. Tym niemniej
    uwazalbym bardzo na ta ekipe zeby nie spaprala szpachlowania, bo juz po
    sposobie ulozenia plyt widac ze nie maja o tej robocie za wiele pojecia!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-09-24 10:47:55
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

> [...]

    uwazalbym bardzo na ta ekipe zeby nie spaprala szpachlowania, bo juz po
    sposobie ulozenia plyt widac ze nie maja o tej robocie za wiele pojecia!

    I jak tu teraz to rozumieć. Dwie porady i każda dokładnie inna.
    Reasumując - mają zdejmować i zakładac bez szpar czy też szpary mogą zostać
    ?

  • 6. Data: 2013-09-24 13:48:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Chlorek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > Adam Sz.
    >

    > I jak tu teraz to rozumieć. Dwie porady i każda dokładnie inna.

    To masz trzecia: ma byc bez szpar.

    Ty zobacz czy te szczeliny ida rowno wzdluz kartonow, bo jak sie schodza,
    rozchodza to juz wiadomo skad sie wziely. Chlopcy maja w dupie i sobie
    ulatwialaja.

  • 7. Data: 2013-09-24 19:08:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 10:47:55 UTC+2 użytkownik Chlorek napisał:

    > I jak tu teraz to rozumieć. Dwie porady i każda dokładnie inna.
    > Reasumując - mają zdejmować i zakładac bez szpar czy też szpary mogą zostać
    > ?

    Pewnie masz krzywe sciany (skrajne sa nierownolegle do siebie, a poprzeczne
    nie maja idealnie katow 90st) i chlopakom sie nie chcialo dokladnie docinac.

    Jest dokladnie jak pisze Ghost - to jest niechlujstwo. Kazda plyta po
    dlugosci jest oryginalnie sfazowana i w to miejsce naklada sie szpachle
    (plus roznego typu "dodatki" wzmacniajace - od najgorszych jak siatka, przez
    troche lepsze jak tasmy papierowe po najlesze - specjalne tasmy laczace ze
    wzmocnieniami). Ale miedzy plytami nie powinno byc szpar.

    Pocykaj pare fotek, w takim suficie mozna zrobic mase glupich bledow:) Np.
    laczenia krawedzi poprzecznych plyt lub cietych musza byc oparte na profilu.
    Krawedzie ciete (lub oryginalne poprzeczne) fazujemy nozykiem na szerokosc
    ~2-3cm i glebokosc ~2/3 plyty. Nie laczymy krawedzi z oryginalna faza
    z krawedziami cietymi (wtedy nalezy oryginalna krawedz sfazowana rowniez
    naciac nozykiem). Plytowanie kolejnych rzedow musi byc "przesuniete" o
    przynajmniej 40-50cm wzgledem poprzedniego rzedu (cos jak przewiazanie
    w murze).

    No i najwazniejsze - nie laczymy na sztywno sufitu ze scianami. Robi sie tam
    polaczenie "slizgowe", czyli tzw. "kontrolowane pekniecie", przykryte
    elastycznym akrylem. Wtedy masz pewnosc ze jak peknie - to pod akrylem i nie
    bedzie tego widac, a nie w srodku sufitu.

    Taki sufit bedzie sluzyl latami i nie bedzie pekal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-09-24 19:13:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 10:47:55 UTC+2 użytkownik Chlorek napisał:

    > I jak tu teraz to rozumieć. Dwie porady i każda dokładnie inna.

    Nam mozesz nie wierzyc ale knaufowi chyba powinienes:

    http://budowairemont.knauf.pl/birw/380-Porady+eksper
    t%C3%B3w.html

    "Pytania do eksperta: sufit podwieszany - jak układać i spoinować płyty gipsowe?

    Odpowiada ekspert firmy Knauf:
    Jakie szczeliny należy zostawić przy montażu płyt k-g na podwieszanym suficie między
    krótszymi bokami płyt i w jaki sposób je spoinować, żeby nie pękały?
    Przy montażu sufitu podwieszanego należy pamiętać, aby krawędzie poprzeczne płyty
    były łączone na profilach CD. Najwygodniej stosować płytę Knauf o długości 2000 mm,
    która ma firmowo sfazowane i zagruntowane te krawędzie. Płyty łączymy na styk, bez
    żadnych szczelin."

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-09-24 20:14:17
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    >

    > I jak tu teraz to rozumieć. Dwie porady i każda dokładnie inna.
    > Reasumując - mają zdejmować i zakładac bez szpar czy też szpary mogą

    Ja bym słuchał tego gościa http://plyty-gipsowe-porady-montera.pl/.
    Przeczytaj zwłaszcza o błędach.
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 10. Data: 2013-09-25 07:13:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Pewnie masz krzywe sciany (skrajne sa nierownolegle do siebie, a poprzeczne
    >nie maja idealnie katow 90st) i chlopakom sie nie chcialo dokladnie
    >docinac.

    Jeszcze moze byc tak, ze profile wisza na roznych wysokosciach, albo (to
    byloby trudne ale fachowiec potrafi) wygiete w luk ku dolowi.