  • 1. Data: 2010-05-23 08:58:01
    Temat: farby naprawdę "szorowalne"
    Od: pleg <p...@w...pl>

    Witam
    Potrzebuję do kuchni i przedpokoju farby na ściany, które będzie można
    czyścić. W tych pomieszczeniach ściany brudzą się najszybciej.
    Dotychczas używałem Duluxa i Decoral (na pudełku odpowiednia
    deklaracja o "szorowalności"), ale efekty nie są zadowalające. Nie
    chcę używać farb olejnych, bo to bardzo źle wygląda i nie daje się
    raczej do mieszkania.

  • 2. Data: 2010-05-23 10:43:22
    Temat: Re: farby naprawdę "szorowalne"
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Wiele farb znosi szorowanie, ale weź pod uwagę, że ściana z czasem cała sie
    brudzi i po szorowaniu będzie wyraźnie widoczna "łata". Z tego względu
    farby, które można wyszorować i potem są jak nowe nie istnieją.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-23 12:40:35
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "pleg" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
[...]
    ==============

    Z dostępnych w Polsce- chyba tylko to:
    http://flugger.pl/

    warto- niektóre możesz szorować jak kafelki. Są różne- w sklepie pewno Ci
    doradzą (inna do kuchni- tłuszczoodporna, inna do łazienki- odporna na
    gorącą parę, etc). Na gładzi, użyjesz podkładu (może być z ich firmy)-
    pomalujesz, a jak się zabrudzi- możesz śmiało szorować. Będzie jak nowe.

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron

    Prawda Przeciw Światu
    (przysłowie celtyckie)

    Jedynie prawda jest ciekawa
    (Józef Mackiewicz)

  • 4. Data: 2010-05-23 17:14:34
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-05-23 10:58, pleg pisze:

    Choć piszesz, że Dekoral jest be, jak jednak poleciłbym ten dekoral
    http://www.dekoral.pl/product.xml?id=171817 - jak na razie najlepszy z
    wszystkich zmywalnych jakie mi wpadły w ręce.
    Ponieważ dziecko nie zawsze wyrabia na zakrętach w domu pomaga sobie
    łapiąc się za rogi ścian i zawsze są brudne tym co akurat miało w
    dłoniach więc szorowanie jest na porządku dziennym.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 5. Data: 2010-05-23 23:05:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

[...]

    Mam od lat dulucy i dekorale i doskonale się szorują. Mam przedpokój w
    którym regularnie co tydzień są myte ściany bo mam specyficznie brudzącego
    psa i od czterech lat nie ma zadnych specjalnych uszkodzeń i zniszczeń
    farby. Farba to dekoral Akrylit W żółty słoneczny, w kuchni to samo dekoral
    Akrylit W brzoskwiniowy jasny, w bibliotece Dolux kolory świata karmazynowy
    przypływ, a w sypialni mam takiego szarogranatowego beckersa i jest
    kompletnie do dupy.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-05-24 09:04:24
    Od: "Chiron" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karmazynowy przypływ, a w sypialni mam takiego szarogranatowego beckersa i

    Nie mogę tego potwierdzić: w kuchni w miejscach zachlapanych przez tłuszcz
    "Dulux" w ogóle nie zdał egzaminu (niby miał się nadawać do kuchni), a w
    miejscach pobrudzonych przez psa dawał się umyć, ale później po umyciu całej
    ściany było widać jaśniejsze i ciemniejsze miejsca.
    Zupełnie nieporównywalne z "Flugerem". Ta farba, która jest tłuszczoodporna-
    praktycznie daje się umyć ciepłą wodą z odrobiną płynu. Ba! Można szorować
    czymś ostrym (szczotką ryżową) a także używać np "Ajaxu"- nie powoduje on
    powstawania przebarwień. W przedpokoju podobnie (inny typ farby)- można
    wytrzeć po psie samą wodą, a jak chce się umyć całą- też nie ma problemu-
    plam nie będzie.