  • 1. Data: 2009-06-15 19:49:46
    Temat: fundamenty
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    Witam, Kupilem wlasnie domek letniskowy okolo 50m2 i zamierzam
    rozebrac dach i dobudowac uzytkowe poddasze. Chcialem sprawdzic jakie
    sa fundamenty i wyglada to tak: W ziemi zostal wykopany row na okolo
    50 cm. i zalany betonem, na to zostala polozona papa i mury wybudowane
    z bloczku komurkowego.
    Czy takie fundamenty wystarcza na budynek z drugim pietrem. Jak nalezy
    ocieplic taki fundament, Niestety po odkopaniu ziemi bok fundamentu
    jest dosc nierowny. Czy dobrze by bylo wyrownac go jakąs zaprawa
    wyrownujaca?

    Z gory dzieki za pomoc
    Maciek

  • 2. Data: 2009-06-15 22:21:36
    Temat: Re: fundamenty
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maciek" <p...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Nikt ci nie odpowie na te pytania. poza szerokością ław właściwie nic więcej
    nam nie powiedziałeś

  • 3. Data: 2009-06-16 06:25:58
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > ocieplic taki fundament, Niestety po odkopaniu ziemi bok fundamentu
    > jest dosc nierowny. Czy dobrze by bylo wyrownac go jakąs zaprawa

    te 50cm to szerokość czy głębokość? zbrojone te ławy? z czego chcesz
    dobudować to użytkowe poddasze, i na jak wysoko? co na dach, dachówka
    czy papa a może blacho dachówka? Z doświadczenia wiem że takie domki
    były budowane w bardzo oszczędny sposób, więc najlepiej zapytaj jakiegoś
    inż budownictwa, niech ci wyliczy nośność ławy.

  • 4. Data: 2009-06-16 07:01:37
    Od: Maciek <p...@i...pl>

> [...]
    > były budowane w bardzo oszczędny sposób, więc najlepiej zapytaj jakiegoś
    > inż budownictwa, niech ci wyliczy nośność ławy.

    50 cm to wysokość, z czego 40 cm jest pod ziemia i 10 cm nad.
    Zbrojenia raczej nie ma. Szerokość to okolo 35-40 cm. Na tym polozona
    jest papa i zaczyna sie sciana z betonu komorkowego .
    Poddasze chcialbym wykonac z pustakow keramzytowych ze wzgledu na maly
    ciezar. Na dach blachodachówka. Wysokośc tego poddasza to w najwyzszym
    punkcie jakies 2,8m.
    Czy idzie w jakis sposob wzocnic takie fundamenty. Czy jesli zaizoluje
    je i podniose poziom ziemi o okolo 30 cm to coś pomoze?

  • 5. Data: 2009-06-16 12:05:09
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Dodatkowo musisz wziać pod uwagę, jaki jest grunt, na którym spoczywają
    Ławy.Jesli to stabilny grunt, to mozna mysleć o OSTROŻNYM(!!) dokladaniu
    ciężaru. przed paru lat widziałem w okolicy jak podobny słaby i niepewny
    fundamencik wzmacniono opaską rodzaju więńca zbrojonego naokoło domu(od
    zewnatrz. Podkuto wtedy na 1/3 grubosci mur i dołozono pogrubioną opaskę
    zbrojoną(ktora wystawała na zewnatrz jako gzyms. Ale to brał na siebie
    wykonawca, nie mozna łatwo przenosic tego na nieznane nam parametry budowli.
    Jak Ci wspomniano- pytaj fachowca - na miejscu! Marex

  • 6. Data: 2009-06-16 12:39:54
    Od: Ulf <d...@w...pl>

    Maciek pisze:

> [...]
    > Czy idzie w jakis sposob wzocnic takie fundamenty. Czy jesli zaizoluje
    > je i podniose poziom ziemi o okolo 30 cm to coś pomoze?

    Po pierwsze ściana z betonu komórkowego powinna być min 30 cm powyżej
    poziomu gruntu. W takiej sytuacji nie podnosiłbym poziomu ziemi wyżej,
    bo będzie Ci podciągać woda i to dość mocno.

    Po drugie - masz na bardzo niskim poziomie tą "ławę" - teoretyczny
    poziom maksymalnego przemarzania gruntu waha się od 1 do 1,3 m. W
    przypadku domku letniskowego można na to przymknąć oko, jednak dodając
    dodatkową kondygnację zwróciłbym na to uwagę.

    Jest parę sposobów na wzmocnienie ław fundamentowych - możesz je
    pogłębić i poszerzyć podkopując się pod nią np co 2 m na szerokość ok 50
    cm, wtedy zazbroić i zalać betonem (na przemian, jak skończysz w jednym
    miejscu - zasypać i następne, tak, żeby ostatecznie na całej długości
    była pogłębiona). Najlepiej zagadaj do znajomego inżyniera, wytłumaczy
    Ci wszystko i dobierze najlepszy sposób, o ile będzie to możliwe.

  • 7. Data: 2009-06-18 11:36:07
    Od: Maciek <p...@i...pl>

    > Po pierwsze ściana z betonu komórkowego powinna być min 30 cm powyżej
    > poziomu gruntu. W takiej sytuacji nie podnosiłbym poziomu ziemi wyżej,
    > bo będzie Ci podciągać woda i to dość mocno.

    A czy mozna dobrze zaizolowac fundament wraz z okolo 50 cm dolnej
    czeci sciany z betonu komórkowego i wtedy podnieść poziom ziemi?
    Jeśli tak jak powinna wygladac taka izolacja.?

  • 8. Data: 2009-06-18 11:50:51
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maciek" <p...@i...pl> wrote in message
    r.googlegroups.com...

> [...]

    czeci sciany z betonu komórkowego i wtedy podnieść poziom ziemi?
    Jeśli tak jak powinna wygladac taka izolacja.?

    Obawiam się, że nie wykonasz izolacji przeciwwilgociowej ciężkiej
    bezpośrednio na betonie komórkowym, bo go wgnieciesz zasypująć i możesz
    rozerwać izolację.

    Jeżeli już chcesz to po pierwsze musisz otynkować ten gazobeton jakimś
    twardym szprycem z zatopioną siatką Rabitza (fachoffcy mówią rapica).
    Poczekasz miesiąc aż tynk będzie związany. Na to zastosujesz System
    Superflex 10 firmy Deitermann z wodorozcieńczalnym podkładem gruntującym w
    stosunku 1:10 .Nałożysz 4mm superflexa 10 grzebieniem, odczekasz godzinę,
    położysz siatkę polipropylenową na zakładkę i wmasujesz drugą wartstwę
    Superflex 10.
    Zostawisz tak na 3 dni.
    Pamiętaj żeby zejść superflexem na ławy i ławami w dół zachowując ciągłość.
    Położysz steinodur, na niego geowłókninę i zasypiesz

    Koszt bedzie wysoki. 30L superflexu 420zł 5L/m2

  • 9. Data: 2009-06-18 13:05:25
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > A czy mozna dobrze zaizolowac fundament wraz z okolo 50 cm dolnej
    > czeci sciany z betonu komórkowego i wtedy podnieść poziom ziemi?
    > Jeśli tak jak powinna wygladac taka izolacja.?
    Mozna i tak mialem Ci poradzic. "Podbijanie" istniejacych fundamentow to
    sztuka jaka. Na ten pas pustakow nalep gruba papa dachowa termozgrzewalna,
    obloz to z 5 cm twardym styro i podnies poziom powierzchni dobrze zageszczonym
    wokol tych scian gruntem, korzystnie sypkim. I mieszkaj w tym domu; jesli go
    opuscisz, ktos szyby powybija a drzwi wejsciowe ukradnie to sciany sie poloza
    na cztery strony swiata bo wtedy grunt przemarznie od srodka i te fundamenty
    wysadzi - znam to z doswiadczenia.
    Pzdr.