  • 121. Data: 2015-11-15 22:34:16
    Temat: Re: ghosciku - grupowy lewaku - jak sie czujesz?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mam cie wpisanego do dowodu żebym prace domowa za ciebie odrabiał.

  • 122. Data: 2015-11-15 23:01:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 11:33:59 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Chlop mial prawie 200 dni w roku wolne, a od swojego pana otrzymywal "gratis"
    > ziemie i drewno, z ktorego mogl zbudowac sobie dom, czy ogrzac sie przez
    > cala zime. Opal to dzisiaj w gratisie maja jedynie gornicy :-)

    Faktycznie, luksusy, chciałbyś się zamienić?

    - chłop dostawał ziemię w użytkowanie, ale to co wyhodował należało do
    pana, tylko od jego łaski zależało co chłop dostanie z powrotem
    - chłop nie miał prawa przemieszczania się, był przywiązany do ziemi
    - pan decydował z kim może chłop się żenić
    - chłop pracował dla pana co najmniej 3 dni w tygodniu + dodatkowe prace;
    od XVI do XVIII wieku ten okres coraz bardziej się wydłużał, cytując
    Wikipedię:

    "W połowie XVII wieku pańszczyzna dochodziła do 4-5 dni, zaś w XVIII w.
    nieraz do 6-7 czy też nawet 10 dni. Warto zauważyć, że nie oznacza to, że
    chłop pracował codziennie - po prostu zobowiązany był do pracy wraz z
    synami lub wynajętymi parobkami tak, aby wykonać określoną ilość ,,osobodni
    roboczych" w tygodniu."

    Zatem polecam mniej Wykopu i Gwiazdowskiego, a więcej sprawdzania źródeł.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 123. Data: 2015-11-15 23:02:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Chrześcijaństwo definiuje dobro i zło tak jak każda dyktatura " kto nie jest z
    nami jest przeciwko nam". Naturalnym środowiskiem dla religii są dyktatury.
    Prześladowani zwracają się bezskutecznie ale za to masowo do pośredników religijnych
    współpracujących z dyktatorem.

    Zycie pokazuje, ze w tym jak niektorzy powiadaja religijnym panstwie
    mozesz glosic takie i inne poglady bez limitu. W swoim zyciu mogles to
    robic caly czas z lekkim epizodem PRL, wiec o jakiej dyktaturze opowiadasz?

    Pozdro.. TK

  • 124. Data: 2015-11-15 23:12:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Nie mam cie wpisanego do dowodu żebym prace domowa za ciebie odrabiał.

    To pytanie retoryczne. Chcialem tylko wiedziec jakie miasta Ty masz na
    mysli, bo poniewaz aczkolwiek bywam w tych wiekszych i najwiekszych
    wzglednie regularnie i jak bym sie nie naginal sympatia do Ciebie to
    twierdzenia poprzec w zaden sposob nie moge.

    Pozdro.. TK

  • 125. Data: 2015-11-15 23:39:40
    Temat: Re: ghosciku - grupowy lewaku - jak się czujesz?
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    >- pan decydował z kim może chłop się żenić
    >- chłop pracował dla pana co najmniej 3 dni w tygodniu + dodatkowe

    No i jeszcze to prawo "pierwszej nocy".......

    Bogdan

  • 126. Data: 2015-11-16 00:02:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Łódź jest dużym miastem na przykład. Jeśli w Łodzi ich się coraz częściej spotyka to
    znaczy ze w innych dużych miastach tez są. Lodz miasto czterech kultur ale arabska na
    to się nie łapie. Oni nie pojadą do małych miast bo w dużych są anonimowi. Napisales
    o tym mieście ni z gruchy ni z pietruchy. To i odpowiedz była jak do kogoś kto słomki
    do oka szuka.

  • 127. Data: 2015-11-16 00:16:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pan Telewizor złotousty na pasku lecącym na dole ekranu pokazywał ze od rana
    francuskie lotnictwo napierdala w państwo islamskie. Fotki były ze na każdej tonowej
    bombie pozdrowienia z Paryża im sla w ten sposób. Długo nie trzeba było czekać.

  • 128. Data: 2015-11-16 00:32:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 00:17:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    bombie pozdrowienia z Paryża im sla w ten sposób. Długo nie trzeba było czekać.

    https://pbs.twimg.com/media/CT0GQjyUwAAYa6T.jpg

    Tyle, ze to powinno byc na atomowce:

    http://snappedshot.com/uploads/Parody/amap445.jpg

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 129. Data: 2015-11-16 00:34:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    bombie pozdrowienia z Paryża im sla w ten sposób. Długo nie trzeba było czekać.

    zajebisty pomysł. I przy okazji zabić parędziesiąt tysięcy cywilów

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 130. Data: 2015-11-16 00:38:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 00:36:35 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > zajebisty pomysł. I przy okazji zabić parędziesiąt tysięcy cywilów

    Co Ty, oni wszyscy juz u Merkel na kolacji siedza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.