eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegłowice elektroniczne- czym zastąpić termostat pokojowy?głowice elektroniczne- czym zastąpić termostat pokojowy?
  • Data: 2012-04-22 08:38:08
    Temat: głowice elektroniczne- czym zastąpić termostat pokojowy?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    W promocji w stonce były głowice termostatyczne elektroniczne. Działają
    bardzo fajnie, jedną głowicę musiałem jednak pozostawić standardową -
    jak wszystkie elektroniczne się domknęły to piec się przegrzewał (nie
    nadążał wyłączyć przy zadanej temperaturze i dogrzewał do 90st i
    wyskakiwał błąd) - piec dwufunkcyjny.
    Założenia moje są takie: na noc grzeję wyższe półpiętro czyli sypialnie,
    na dzień grzeję niższą część - czyli salon i kuchnia, ze 2h z rana i
    dwie wieczorem chciałbym grzać łazienkę, cały dzień chciałbym mieć
    jakieś 16-17 stopni w przedpokoju przy wejściu do domu.
    I wszystko wygląda fajnie, tyle że muszę jakoś załączać i wyłączać piec.
    W tej chwili termostat pokojowy powiesiłem u dziecka- w nocy działa to
    nawet sensownie, w dzień (jako że pokój dziecka nie jest grzany) tak
    sobie. Z mało ciekawych rozwiązań widzę zastosowanie drugiego termostatu
    pokojowego w salonie który będzie załączał piec tylko w dzień (w nocy
    będzie cały czas wyłączony bo ogrzewaniem będzie sterował termostat z
    sypialni).
    Może macie jakiś pomysł czym można by zastąpić termostat pokojowy,
    myślałem żeby wpiąć coś w obieg (niby taki dodatkowy grzejnik tylko że
    przy samym piecu) ale wtedy piec będzie cały czas chodził więc i
    ekonomiczne to nie będzie, może można by to rozwiązać inaczej (wiem że
    są głowice elektroniczne które można połączyć przewodowo ze sobą czy też
    piecem, ale to koszt pewnie 200zł/szt., w porównaniu do biedronkowych
    które kosztowały 10zł/szt.... ;)

    Lukasz