  • 1. Data: 2012-08-05 21:21:25
    Temat: gruszki mlodosci
    Od: <berimex(at)wp.pl>

    Szukam gdzie w okolicy Krakowa rosnie grusza, taka z malymi okraglymi owocami,
    ktore jak dojrzeja to w srodku maja taki brazowy jak by miod. Byly super do suszenia.
    Pamietam, ze jak dojrzewaly to cala masa ich lezala pod drzewem rozbitych o ziemie
    a drzewo bylo stare i ogromne.
    Moze ktos wie jak one sie nazywaly i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.
    Chyba cukrowki na nie mowilismy ale nie jestem pewny. Owoce nieduze, pekate,
    zolte z czerwonym rumiencem.

  • 2. Data: 2012-08-06 01:16:33
    Temat: Re: gruszki mlodosci
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2012-08-05 21:21, berimex(at)wp.pl wrote:
> [...]
    suszenia.
    > Pamietam, ze jak dojrzewaly to cala masa ich lezala pod drzewem rozbitych o ziemie

    Ulęgałki, ale pewnie są jeszcze jakieś nazwy regionalne...

    > i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.

    Nigdy nie spotkałem - chyba łatwiej byłoby znaleźć gdzieś rosnącą
    i przeszczepić na "normalną" gruszę.

    --
    mrg

  • 3. Data: 2012-08-06 07:23:40
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Ulęgałki, ale pewnie są jeszcze jakieś nazwy regionalne...

    "Gniłki"

  • 4. Data: 2012-08-06 19:14:27
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    "at", dnia 05-08-2012 o godzinie 21:21:25 w wiadomości
    <news:501ec7b5$0$26699$65785112@news.neostrada.pl> napisał/a:

    > Moze ktos wie jak one sie nazywaly i czy jeszcze gdzies mozna mlode drzewko nabyc.

    Poszukaj w okolicy jakiegoś arboretum. Jeżeli dobrze zgaduję to w Twoim
    rejonie będzie to Arboretum SGGW w Rogowie. Ogólnie mówiąc to jeżeli
    ktoś chce posadzić u siebie stare odmiany drzew owocowych to polecam
    wizyty w takich miejscach. Na podkarpaciu jest to arboretum w
    Bolestraszycach. Ostatnio rozmawiałem z panią dendrolog z tego ogrodu i
    mówiła mi, że właśnie otwierają II Festiwal Ogrodowy Bolestraszyce 2012.
    Jeszcze tam nie byłem bo "mam za daleko ;)", ale jak ktoś ma czas i
    chęci to zapraszam. Przy okazji można zwiedzać fort Werner
    (http://www.fortwerner.pl/) należący do twierdzy Przemyśl.

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 5. Data: 2012-08-06 19:34:51
    Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>

    tyg <t...@t...pl> napisał(a):

    > "Gniłki"