  • 11. Data: 2011-02-08 12:33:07
    Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
    news:iir3df$kej$1@news.onet.pl...
> [...]
    > podanie parametrów instalacji do której jest przyłączony -jakie fi?. Skoro
    > na 1-ce jest prawie niesłyszalny to fajno i o to mi chodzi.
    > Teka próbuje zwalić wszsytko na instalację przyłączeniową.Sam okap ma
    > orginalne przejście przy silniku 15 -> 12 cm i zalecany przewód 12 cm. My
    > mamy przewód harmonijkowy 12 cm o długości ok. 1.5 m, ale orginalne
    > przyłącze do pionu przy ścianie posiada redukcję 12->10cm, gdyż orginalna
    > instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy
    > budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak

    Komin i rura spiro jest 15cm. Nie używałem dołączonej redukcji 15>12, bo ona
    wprowadza opory i hałas. Im grubsza, tym mniejszy hałas i większa wydajność.
    Nie ma żadnych ostrych zagięć, tylko łagodne łuki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2011-02-08 12:38:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maria wrote:

> [...]
    > speców, którzy budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to
    > standard, wszędzie tak robią i wszscy są zadowoleni...

    no to wiadomo czemu ci szumi... masz zwężenie przewodu z 15 na 10 :)

    tak BTW nie macie przypadkiem wentylacji mechanicznej? do tej wentylacji nie
    wolno raczej podłączać okapów z własnym wentylatorem. musisz go przerobić
    na pracę bez wywiewu na zewnątrz.

    pomiary natężenia hałasu są prowadzone dla optymalnych warunków pracy okapu,
    albo nawet zgoła dla pracy w układzie otwartym z filtrem węglowym.

    a tak BTW filtry węglowe wyjęte?

  • 13. Data: 2011-02-08 15:58:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 10:46:22 +0100, Maria napisał(a):

    > instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy
    > budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak
    > robią i wszscy są zadowoleni...

    Bosz... Zmniejszasz powierzchnię otworu o 30% i się dziwisz, że wentylator
    dobrany do określonych parametrów szumi? Przeczytaliście instrukcję?

    A spece zawsze Ci powiedzą, że oni "wszędzie tak robią". Kto by się
    przejmował zaleceniami producenta i jego inżynierów. "Będzie pan
    zaaadowooolooonyyy....".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-02-08 19:20:20
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Maria" napisał

    > Na 1-szym biegu nie słychać TV

    Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

    > i nie da się spokojnie rozmawiać!

    Zalety otwartej kuchni :>>

    pozdrawiam

    Dziobak

    p.s. Nie wygrasz :(

  • 15. Data: 2011-02-08 19:32:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:20:20 +0100, Dziobak napisał(a):

    > Zalety otwartej kuchni :>>

    Najbardziej mi się podoba, kiedy właściciel otwartej kuchni kapuchę gotuje
    i równocześnie przyjmuje gości... Nie da się wytrzymać, nawet przy
    najlepszym okapie.

  • 16. Data: 2011-02-08 19:42:59
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Dokonać pomiaru, zwrócić do sklepu jako niezgodny z umową.

    Hmmm, zdaje się, że to są wielkie koszty :- atoryzowany pomiar :)

  • 17. Data: 2011-02-08 19:45:18
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

    Nie żartuj! kina też nie słychać... Ostatnio mąż włącza często na 1-ynkę, to
    po kilkunastu mintach muszę wyłączyć, bo inaczej ból w uszach -po wyłączeniu
    ulga niesamowita :)

  • 18. Data: 2011-02-08 19:50:52
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

> [...]
    > wydajność. Nie ma żadnych ostrych zagięć, tylko łagodne łuki.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    No to pozazdrościć, własny domek? My nowy blok, nowoczesna instalacja
    grawitacyjna i oryginalny projekt sztywnych przewodów z blachy o średnicy
    10 cm (!!!). Kpina!

  • 19. Data: 2011-02-08 19:54:31
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

> [...]
    >
    > A spece zawsze Ci powiedzą, że oni "wszędzie tak robią". Kto by się
    > przejmował zaleceniami producenta i jego inżynierów. "Będzie pan

    Dzięki! Instrukcja mówi o 12 cm, czyli Teka sama wprowadza redukcję, gdyż na
    silniku siedzi coś w rodzaju zwężenia -mąż mówi, że Teka sama zwęża z 15 na
    12 i dlatego on puścił dalej przewodem harmonijkowym 12 cm. Tylko, że...
    przy samej ścienie znowu redukcja na 10 cm -instalacja w bloku jest na 10
    cm. No cóż, musimy interweniować, bo aneks bez cichego okapu to Katastrofa.

  • 20. Data: 2011-02-08 20:00:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:54:31 +0100, Maria napisał(a):

> [...]
    > cm. No cóż, musimy interweniować, bo aneks bez cichego okapu to Katastrofa.

    Chciałam tylko zwrócić nieśmiało uwagę, że przewody harmonijkowe (czyli o
    pofałdowanej powierzchni) przy zastosowaniu wentylatora mogą dawać efekt
    drgań powietrza... co może skutkować zwiększeniem ogólnej akustyczności
    (przewodu/wentylatora) w okapie.