  • 21. Data: 2011-02-08 20:08:40
    Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Maria" <M...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    >nie chce zwrócić kasy, uważając, że wg normy UNE EN 60704-2-13 wszytko jest
    >OK, a te dB to są tylko do porównywania sprzętu wśród producentów.
    >Przytoczyć normy nie chcą, gdyż jej tekst jest chroniony Licencją Komitetu
    >Normalizacyjnego.
    >
    >Błędne koło, ale zawzieliśmy się i chcę mieć 1 cichy okap. Czy są jeszcze
    >takie? Czy Biuro ochrony Konsumenta pomoże
    >w tym? Poradźcie czy zetkneliście się z takim koszmarkiem? Na 1-szym biegu
    >nie słychać TV i nie da się spokojnie rozmawiać! Kasa wyrzucona w błoto?
    >Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

    Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie wentylator?

  • 22. Data: 2011-02-08 20:25:48
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Maria" napisał

    > Nie żartuj! kina też nie słychać...

    Pozostaje Ci wersja ostateczna:

    kup sobie kozę i trzymaj ją w domu miesiąc , conajmniej.

    Jak po miesiącu pozbędziesz się kozy, nie będziesz zwracała uwagi na okap
    ;)

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 23. Data: 2011-02-08 21:07:16
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Chciałam tylko zwrócić nieśmiało uwagę, że przewody harmonijkowe (czyli o
    > pofałdowanej powierzchni) przy zastosowaniu wentylatora mogą dawać efekt
    > drgań powietrza... co może skutkować zwiększeniem ogólnej akustyczności
    > (przewodu/wentylatora) w okapie.

    Dzięki! Fachowcy od wentylacji powiedzieli odwrotnie. To ponoć przewody z
    blachy pełnej są powodem przesztywnienia i dlatego Oni akurat uważali, że
    dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę
    co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być
    :)

  • 24. Data: 2011-02-08 21:10:14
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie
    > wentylator?

    Uzupełniam, choć Twoj nick mnie onieśmiela... :)
    Robiliśmy próby pracy z odjętym przewodem nad okapem. okap jest zdecydowanie
    cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
    hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

  • 25. Data: 2011-02-08 21:40:36
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Maria" <M...@T...pl> napisał(a):

> [...]
    >cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
    >hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

    Jesli jest tak ja piszesz, to rzeczywiscie z producentem nie wygrasz.

  • 26. Data: 2011-02-08 21:51:45
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Jesli jest tak ja piszesz, to rzeczywiscie z producentem nie wygrasz.

    Dzięki Prześmiewco za "łagodne" podsumowanie wątku! Dlatego poruszylismy
    również sprawę u firmy instalacyjnej wentylację, dla której standardowa
    średnica to 10 cm. Rozumiecie chyba, że w aneksie taki hałas to "piękna
    katastrofa" :)

  • 27. Data: 2011-02-08 21:58:56
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

    > No to pozazdrościć, własny domek? My nowy blok, nowoczesna instalacja
    > grawitacyjna i oryginalny projekt sztywnych przewodów z blachy o średnicy
    > 10 cm (!!!). Kpina!

    Za PRL tak się budowało.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 28. Data: 2011-02-08 22:00:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Najbardziej mi się podoba, kiedy właściciel otwartej kuchni kapuchę gotuje
    > i równocześnie przyjmuje gości... Nie da się wytrzymać, nawet przy
    > najlepszym okapie.

    Mam otwartą. Smażyłem ryby - zero zapachu.

  • 29. Data: 2011-02-08 22:01:29
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da.
    Zredukuj na 100mm jak najdalej od okapu. Zlikwiduj wszystkie ostre zgięcia i
    zastąp je łukami.

  • 30. Data: 2011-02-08 22:22:39
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

> [...]
    > i zastąp je łukami.
    >
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Dzięki! Podobnie myślimy, ale czy istnieją jakieś przepisy, normy ujmujące
    te zagadnienia i nie będące tajemnicą? To odnośnie tego pseudo-standardu
    "10cm".