  • 31. Data: 2011-02-08 22:27:08
    Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    > Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da.

    i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem
    pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150... ale jutro
    zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)

  • 32. Data: 2011-02-08 23:00:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:07:16 +0100, Maria napisał(a):

    > Dzięki! Fachowcy od wentylacji powiedzieli odwrotnie. To ponoć przewody z
    > blachy pełnej są powodem przesztywnienia i dlatego Oni akurat uważali, że
    > dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę
    > co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być
    > :)

    No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego
    wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie
    bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie - kiedy
    struny/fałdy są w zaniku, powietrze tłoczone z płuc/wentylatora wydostaje
    się bezgłośnie, a kiedy struny/fałdy istnieją, to wpadają w drgania pod
    wpływem tłoczonego z płuc powietrza) i głos się wydobywa.

    I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z
    wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

  • 33. Data: 2011-02-08 23:00:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:10:14 +0100, Maria napisał(a):

    > Uzupełniam, choć Twoj nick mnie onieśmiela... :)
    > Robiliśmy próby pracy z odjętym przewodem nad okapem. okap jest zdecydowanie
    > cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
    > hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

    Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

  • 34. Data: 2011-02-08 23:43:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:59 +0100, Ikselka napisał(a):

    > Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

    ...i jak najmniej powyginany.

  • 35. Data: 2011-02-09 00:37:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:15 +0100, Ikselka napisał(a):

    > No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego
    > wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie
    > bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie -

    Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
    układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
    drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 36. Data: 2011-02-09 00:42:10
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

    > i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem
    > pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150... ale jutro
    > zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)
    Witam,
    Zdaje się że ten sam temat poruszałaś na pl.misc.budowanie i tam conieco
    skomentowałem porównanie przewodu miękkiego i sztywnego. Ogólnie wyszło że
    nie ma różnicy. Samo założenie rury powoduje że z szumu robi się hałas.
    Też przy okapie fabryczna redukcja na 125 mm, bez redukcji w ścianie na 100
    mm. Nie wiem jaki masz koap Teki, ale moj CNL3000 wyje, a identyczny u
    przyjaciół cicho szumi. Wcześniej zapomniałem wspomnieć, że ten mój to druga
    sztuka, pierwszy jeszcze przed zamontowaniem wymieniliśmy bo miał źle
    skręcony korpus.
    --
    lukasz

  • 37. Data: 2011-02-09 01:15:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z
    > wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

    Dokładnie, powstają zawirowania powietrza, które nie tylko hałasują, ale
    zwiększają opory przepływu, taki przewód ma zmniejszony przekrój na przepływ
    laminarny.

  • 38. Data: 2011-02-09 01:19:47
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

    Słusznie, w gładkim przewodzie też występują zawirowania przy ściankach
    przewodu, ale ta warstwa zaburzeń jest daleko cieńsza, praktycznie w całym
    przekroju występuje przepływ laminarny.

  • 39. Data: 2011-02-09 01:21:25
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    > Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
    > układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
    > drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

    Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

  • 40. Data: 2011-02-09 02:06:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:21:25 +0100, Panslavista napisał(a):

    > Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

    Ale na litość, zachowajmy skalę. Nie porównuj gry na grzebieniu do szumów
    w rurach na zasadzie, że to jest dźwięk i to jest dźwięk.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl