  • 21. Data: 2013-10-21 18:44:36
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:16:41 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > No to ja kuzwa nie wiem skad Ci takie kwoty wychodza, plazma i ceramika?

    Policzylem "pozostale" 425kWh, na oswietlenie wychodzi mi ok. 90kWh,
    czyli na reszte (z gotowaniem) zostaje 335kWh. Zmywarka 1,4kWh * 15 = 21kWh,
    zostaje 314kWh. Lodowka.. nie mam zielonego pojecia ile faktycznie zuzywa
    ale pisza w katalogu ze kolo 1,2kWh / dzien, czyli 36kWh. Zostaje - 278kWh.
    Czyli 9,2kWh / dobe.

    Gotowanie.. wielka niewiadoma - ale wystarczy ze dwa palniki po 2kW kazdy
    chodza po 1,5h (realne) to juz mamy 6kWh na dzien. Zostaje 3,2kWh / dzien na
    reszte co jest calkiem realne (czajnik, dwa kompy + maly serwer, 3-4 male
    urzadzenia sieciowe, tv). W sumie nie widze nawet mozliwosci zeby na czyms
    zaoszczedzic - chyba tylko na tym gotowaniu, bo 6kWh / dobe = 180kWh / mc,
    czyli ~70-100 pln / mc. Po przejsciu na indukcje powinno byc troche
    mniej :)

    > Ale pocieszyles mnie - dzisiaj zonie to pokzae, bo jeczy, ze za duzo za prad
    > placimy.

    > Co to jest WM?

    Wentylacja mechaniczna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-10-21 18:44:52
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 16:39, Adam pisze:
    > Hej!
    >
    > Napiszcie ile placicie za prad w domu, zaznaczajac czy:
    >
    > 1. Ogrzewacie dom pradem (czysty prad / pompa ciepla)
    > 2. Grzejecie CWU pradem (bojler, grzaleczka)
    > 3. Gotujecie na pradzie (ceramika, indukcja)
    > 4. Uzywacie WM
    > 5. Jak duza plazme macie w salonie :P

    Ja płacę średnio 330 zł/m-c.
    1. nie ogrzewam prądem
    2. nie grzeję wody prądem
    3. gotujemy na prądzie (ceramiczna)
    4. nie mam WM - mam AWOA
    5. nie mam plazmy

    Jacek

  • 23. Data: 2013-10-21 18:45:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:28:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Fakt, min 3 ładowarki są nonstop w gniazdkach, czasami ładuja czasami tylko śa. Z
    ciekawości podłącze licznik i sprawdzę czy taka włożona ładowarka niładująca żre
    jakąś energię

    Kris - dzieki za przypomnienie, tez mam taki maly licznik wkladany do
    gniazdka jako przelotka - lezy od dluzszego czasu pod WM podpiety :-)
    Niestety nie pamietam od kiedy bo bym mial ladny wynik czarno na bialym;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2013-10-21 18:48:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:44:52 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Ja płacę średnio 330 zł/m-c.
    > 1. nie ogrzewam prądem
    > 2. nie grzeję wody prądem
    > 3. gotujemy na prądzie (ceramiczna)
    > 4. nie mam WM - mam AWOA
    > 5. nie mam plazmy

    Co to jest AWOA? :)

    Nie masz pewnie podlicznika na tej ceramice co? IMHO tutaj sporo kasy wsiaka,
    niestety ... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2013-10-21 18:50:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:48:38 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Nie masz pewnie podlicznika na tej ceramice co? IMHO tutaj sporo kasy wsiaka,
    > niestety ... :)

    BTW. Ktos gotuje na butli gazowej? Moj sasiad tak ma, nie gadalem z nim o
    tym szczegolowo ale mowi ze standardowa butla 11kg wystarcza mu na pare tygodni
    (2-3 m-ce), mozliwe to?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-10-21 18:58:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:21:29 UTC+2 użytkownik Ghost
    napisał:

    >Fakt, min 3 ładowarki są nonstop w gniazdkach, czasami ładuja czasami tylko
    >śa. Z ciekawości podłącze >licznik i sprawdzę czy taka włożona ładowarka
    >niładująca żre jakąś energię

    To byl zart.

    Przy tych kwotach, ladowarki nie licza sie - podobnie jak routery i dyski
    sieciowe.

  • 27. Data: 2013-10-21 18:59:55
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    ciekawości podłącze licznik i sprawdzę czy taka włożona ładowarka niładująca żre

    Ja laduje zawsze na poleczce w sypialni ale zona mnie meczy zeby zrobic
    dodatkowe gniazdka w zabudowie za lozkiem (mam tam "przypadkiem"
    pociagniete skretki + kabel do dodatkowego oswietlenia ktore tam mialo byc
    a z ktorego zrezygnowalismy) - to chyba zrobie sobie z tego "inteligentne"
    gniazdko ktore bedzie aktywne np. 6h od wylaczenia swiatel w domu
    (te wylaczam przyciskiem za lozkiem).. Zaraz wezme ten licznik i tez pomierze,
    dwie ladowarki podlaczone non stop pewnie troche zjadaja!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-10-21 19:00:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:17:22 UTC+2 użytkownik
    MarekPasek napisał:

    >Plama bierze 200-400W, ceramika ze 10kW jak chodza wszystkie palniki i
    >piekarnik - nie sadzisz ze to MOZE miec znaczenie w zuzyciu energii? :)

    Plazma jeli chodzi caly dzien.
    Ale jesli masz nieoszczedne oswietlenie i pelno ludzi w domu, to kazdy sobie
    swieci i tu jest po mojemy niezly kranik.

  • 29. Data: 2013-10-21 19:01:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja płacę średnio 330 zł/m-c.
    > 1. nie ogrzewam prądem
    > 2. nie grzeję wody prądem
    > 3. gotujemy na prądzie (ceramiczna)
    > 4. nie mam WM - mam AWOA
    > 5. nie mam plazmy

    Ale oswietlasz pradem, nie gazem?

  • 30. Data: 2013-10-21 19:02:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:50:16 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > BTW. Ktos gotuje na butli gazowej? Moj sasiad tak ma, nie gadalem z nim o
    > tym szczegolowo ale mowi ze standardowa butla 11kg wystarcza mu na pare >tygodni
    (2-3 m-ce), mozliwe to?
    My gotujemy
    Butla za ok. 60zł starcza na dwa miesiące. Z dokładnościa do 3-5dni. Odkąd mieszkam w
    tym domu(lipiec2008)na drzwiczkach szafki gdzie mam butlę wisi kartka i zapisuję daty
    wymian. Jak pisałem wyżej prawie dokładnie dwa miechy. Rodzina 2+1 gotowane
    codziennie posiłki i woda na kawę. Piekarnik elektryczny