  • 61. Data: 2013-10-22 14:07:48
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a00302a0-ff01-4414-872d-cc84a7cb694e@googlegrou
    ps.com...
    > buduje za ich pieniądze dom albo zbiera na kolejne mieszkanie.

    >A jak wreszcie mieszkanie się spłaci to trzeba remontować :)
    A jak kupisz za gotówkę to nie trzeba remontować?

    >Kiedyś jechałem w tramwaju z Panią która rozmawiała z drugą Panią że po 15
    >latach wszystko zaczyna się sypać w jej domu.
    Źle wybudowane. Ot cała tajemnica.

    Jak kupisz auto to nie naprawiasz? Opon oleju, nie wymieniasz? Aaa nie... ty
    jeździsz tramwajem.

  • 62. Data: 2013-10-22 14:10:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 08:34:45 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Z jednej strony masochista a z drugiej strony po co ci to? Dla własnej
    > satysfakcji czy dla połechtania kolegów?

    Od poczatku chcialem sterowanie via plc i tak mam. Dla mnie b. duza wygoda
    bo jest pare przydatnych rzeczy. Przede wszystkim wylaczanie wszystkich
    swiatel jednym przyskiem przy wyjsciu z domu (obok domofonu) i przy
    lozku w sypialni (nie trzeba isc po ciemku do wyra tudziez sprawdzac
    czy wszystko zgasilismy a przy duzym domu to jest troche chodzenia ;)

    Po drugie pieknie dziala to jako symulator obecnosci domownikow - wlacza i
    wylacza lampki wedlug ustawionego harmonogramu.

    I ostatnie - sterowanie via net / smartfon, wiekszosc uzna to za bajer ale
    to naprawde czasem jest swietne rozwiazanie jak lezysz wygodnie i nie chce
    ci sie dupy ruszyc zeby zgasic swiatlo w kuchni ;)

    Oprocz tego mam tam czujnik zmierzchowy i po zmierzchu do polnocy wlacza mi
    kilkanascie roznych malych dekoracyjnych LEDow (przy schodach, kilka w salonie
    etc).

    Wszystko to mozna zrobic "tradycyjnymi" metodami ale trzeba o tym myslec
    na samym poczatku budowy no i pozniej w trakcie trudno juz cos poprawic,
    z PLC po prostu zrobilem instalacje i teraz uzywajac tylko i wylacznie
    kompa moge obie cala instalacje programowac jak chce :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2013-10-22 14:20:06
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

> [...]
    >lozku w sypialni (nie trzeba isc po ciemku do wyra tudziez sprawdzac
    >czy wszystko zgasilismy a przy duzym domu to jest troche chodzenia ;)

    Adam, to się da zrobić w cenie 1/10 jaką ty wydałeś, za pomocą stycznika w
    rozdzielce oraz wyłącznika na ścianie przy domofonie.

    >Po drugie pieknie dziala to jako symulator obecnosci domownikow - wlacza i
    >wylacza lampki wedlug ustawionego harmonogramu.

    To też zrobię w 1/10 ceny za pomocą mniej wyrafinowanych podzespołów.

    >I ostatnie - sterowanie via net / smartfon, wiekszosc uzna to za bajer ale
    >to naprawde czasem jest swietne rozwiazanie jak lezysz wygodnie i nie chce
    >ci sie dupy ruszyc zeby zgasic swiatlo w kuchni ;)

    Zanim ty apke na smartfonie odpalisz i wyłączysz to światełko to ja zejdę z
    wyra i pogaszę w domu wszystkie światła.
    Tobie brzuch urośnie a ja będę miał nogi fitt.

> [...]
    >kilkanascie roznych malych dekoracyjnych LEDow (przy schodach, kilka w

    Też w 1/10 zrobię.

    >Wszystko to mozna zrobic "tradycyjnymi" metodami ale trzeba o tym myslec
    >na samym poczatku budowy
    Nie trzeba.

    > no i pozniej w trakcie trudno juz cos poprawic,
    >z PLC po prostu zrobilem instalacje i teraz uzywajac tylko i wylacznie
    >kompa moge obie cala instalacje programowac jak chce :)

    Mam instalację w rurach i pojemną rozdzielkę a wszelkich modyfikacji
    dokonuję wkrętakiem za 5zł.

  • 64. Data: 2013-10-22 14:45:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 13:52:27 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Kiedyś Nowa Huta w Krakowie to był szczyt marzeń a teraz nie wiem czy chciałbyś
    >ktoś tam mieszkać.
    > A na Ruczaju już zaczynają ocieplenie remontować.
    Krakowea nie znam dokąłdnie ale bodajże osiedle Oswiecenia to było. W czasie gdy ja
    wybudowałem dom za 300 tys znajoma kupiła tam ok mieszkanie za ok 500tys

  • 65. Data: 2013-10-22 14:48:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 14:20:06 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Adam, to się da zrobić w cenie 1/10 jaką ty wydałeś, za pomocą stycznika w
    > rozdzielce oraz wyłącznika na ścianie przy domofonie.

    No nie do konca. Bo jak wylacze to co - trzeba spowrotem stycznik wlaczac?
    A jak ktos zapomni to tyrac spowrotem do sypialni zeby pstryczek zrobic?

    To by mozna zrobic na przekaznikach bistabilnych (bodaj) ale to jakby
    XIX w. :) Pozatym ja na moj PLC wydalem 3k pln, za 1/10 tylu przekaznikow
    bys nie kupil :-)

    > To też zrobię w 1/10 ceny za pomocą mniej wyrafinowanych podzespołów.

    Moglbys ale nie zrobisz, bo Ci sie nie bedzie chcialo ;) Ja siadam do kompa
    i w 2 minuty ustawiam ktore lampki kiedy i jak dlugo maja sie swiecic :-)
    Rozpruwac rozdzielki zeby wpinac jakies timery i inne cuda - nie chcialoby mi
    sie, dlatego "symulator obecnosci domownikow" pozostalby w sferze "moze kiedys"
    ;)

    > Zanim ty apke na smartfonie odpalisz i wyłączysz to światełko to ja zejdę z
    > wyra i pogaszę w domu wszystkie światła.

    A skad, do pilota na smartfonie tez sie przyzwyczailem. Apke odpalam w sekunde.

    > Tobie brzuch urośnie a ja będę miał nogi fitt.

    A moze leze w lozku po wyczerpujacej silowni? ;)

    > Też w 1/10 zrobię.

    Ale nie w 2 minuty :)

    > Mam instalację w rurach i pojemną rozdzielkę a wszelkich modyfikacji
    > dokonuję wkrętakiem za 5zł.

    Ale nie w 2 minuty :)

    Biorac analogie do central telefonicznych - to ja mam nowoczesna, automatyczna
    cyfrowa centralke ktora obsluguje i programuje sie za pomoca komputera, a Ty
    masz centralke przy ktorej siedzi pani i przelacza recznie kabelki :-)

    Pewnie, ze mozna - tylko mi by sie tych rzeczy juz pozniej robic nie chcialo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2013-10-22 15:38:23
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

> [...]

    To by mozna zrobic na przekaznikach bistabilnych (bodaj) ale to jakby
    XIX w. :) Pozatym ja na moj PLC wydalem 3k pln, za 1/10 tylu przekaznikow

    Za 3 tysiące zł to nakupię ci przekaźników że karuzele w domu odpalisz.

    >Moglbys ale nie zrobisz, bo Ci sie nie bedzie chcialo ;)

    Nie chce mi się bo nie muszę a jak bym musiał to mam zegar w rozdzielce
    programowany za 15 zł a są takie poniżej stówy z wieloma wyjściami.

    > dlatego "symulator obecnosci domownikow" pozostalby w sferze "moze
    > kiedys"

    Aaa czyli też ci się nie chce.

    >A skad, do pilota na smartfonie tez sie przyzwyczailem. Apke odpalam w
    >sekunde.
    Nie mów że przywiązany masz na szyi telefon że zawsze jest pod ręką.
    Mam do sterowania telewizorami apkę "Panasonic SmartTV" ale ten telefon to
    jakoś zawsze nie pod ręką.

    > Tobie brzuch urośnie a ja będę miał nogi fitt.
    A moze leze w lozku po wyczerpujacej silowni? ;)
    Wątpię. Z tego co czytam, prędzej cię spotkam przed komputerem niż na
    siłowni

    >Ale nie w 2 minuty :)
    A muszę?

    > Mam instalację w rurach i pojemną rozdzielkę a wszelkich modyfikacji
    > dokonuję wkrętakiem za 5zł.

    >Ale nie w 2 minuty :)
    A muszę? To się robi nie częściej niż raz na kilka lat a może i kilkanaście.

> [...]
    >Ty
    >masz centralke przy ktorej siedzi pani i przelacza recznie kabelki :-)

    A jednak miałem rację że siedzisz przed komputerem a nie na siłowni.

  • 67. Data: 2013-10-22 17:01:20
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Jak kupisz auto to nie naprawiasz? Opon oleju, nie wymieniasz? Aaa nie... ty
    > jeżdzisz tramwajem.

    Jak wynajmujesz to jest to w gestii właściciela ty płacisz za media.

  • 68. Data: 2013-10-22 17:02:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Krakowea nie znam dokąłdnie ale bodajże osiedle Oswiecenia to było. W czasie gdy ja
    wybudowałem dom za 300 tys znajoma kupiła tam ok mieszkanie za ok 500tys

    Szczegóły proszę.
    Rozumiem że Ty w tych 300 tys masz działkę i 10 minut piechotą do najbliższego
    przystanku MPK

  • 69. Data: 2013-10-22 17:06:54
    Od: Bolko <s...@g...com>

    ]
    > Mieszkanie 76 metr�w, 2+2.
    >
    > Urz�dzenia w domu:
    >
    > - plazma 42"
    >
    > - komp stacjonarka ze 3 h. dziennie
    >
    > - lod�wka
    >
    > - zamra�arka (pionowa na 7 szuflad)
    >
    > - o�wietlenie
    >
    > - router + modem kabl�wki + tuner NC+ 24h
    >
    > - o�wietlenie - du�o r�nych �ar�weczek (halogenowe, energooszcz�dne,
    >
    > standardowe)
    >
    > Co miesi�c kupuj� pr�d do domu (mam licznik przedp�atowy) za 150 z�otych
    >
    > starcza z ma�ym zapasem.
    >
    > Nawet nie wiem ile to jest KWH.

    A zamywarka i płyta do gotowania?

  • 70. Data: 2013-10-22 17:15:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 17:02:58 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Rozumiem że Ty w tych 300 tys masz działkę i 10 minut piechotą do najbliższego
    przystanku MPK

    Ja coprawda na dom wydalem wiecej (ale moglbym sie zmiescic w 300 tys
    z dzialka, jakbym postawil parterowy domek ~120m2 bez piwnic i poddasza) ale
    na sama dzialke 60 tys pln. I 10 min piechota mam do absolutnie wszystkiego -
    przystanek, przedszkole, szkola, bar, kosciol, sklepy (nocne, markety,
    komputerowe, stricte monopolowe, kwiaciarnie), wulkanizatorzy i mechanicy,
    myjnie samochodowe, nawet do rynku miasta mam 15 min ;) Nie kazdy kto
    buduje dom buduje na zadupiu gdzie psy dupami szczekaja, a w okolicy
    nic nie ma.

    A sensowne mieszkania 3-4 pokojowe chodza u mnie po 150-200 tys (na osiedlach
    do ktorych mam 5 min piechota).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.