  • 1. Data: 2009-03-02 09:01:02
    Temat: ile za zrobienie pokoju?
    Od: witek68 <w...@g...com>

    Witam

    Potrzebuję zrobić na gotowo pokój na piętrze w starym domu. Aktualnie
    to stan "surowy" - ściany z cegły - skute tynki, jedna ściana (3,8 m)
    postawiona tak do 1 m (była zburzona, bo się chwiała), posadzka - dwa
    dwuteowniki i pomiędzy nimi beton zbrojony (ok 10 cm), dwuteowniki
    wystają na ok. 7 cm, docelowa grubość wylewki ok 17 cm, strop
    sprężynuje; sufit "ordeka", gołe listwy, do których przymocowana była
    trzcina i tynk - trzeba go podeprzeć.

    Wg mnie trzeba zrobić:

    1. wylewka - ok 13 cm wylewka z politechu zbrojona kratownicą z drutu
    fi 6 (kratownica oparta o wystające dwuteowniki podłogi), na to
    wylewka cementowa ok. 4 cm
    2. dokończenie ścianki działowej
    3. tynkowanie ścianek
    4. podparcie stropu z belek drewnianych: belka stalowa z dwóch
    dwuteowników o wys. 12 cm podparta na ścianach "działowych", w których
    trzeba zrobić w miejscu podparcia pilastry - pod spodem są ściany
    nośne o grubości ok 35 cm z cegły
    4. sufit podwieszany ocieplony wełną - u góry jest nieogrzewany
    strych, trzeba też dać ocieplenie pomiędzy legary istniejącego stropu
    (podłogi strychu)
    5. zmniejszenie otworu drzwi (z 100 cm do 90 cm) wstawienie drzwi,
    wstawienie parapetu
    6. instalacje (prąd, sieć, TV, telefon) oraz CO - przez ten pokój
    muszą przechodzić rurki CO do sąsiednich 3 pokoi

    7. malowanie

    pokój o wym. 3,6 x 3,8 x 2,7 (wys)
    w krótszych ścianach drzwi i okno

    ile to może kosztować ? chodzi mi o orientacyjną cenę za robociznę

    pozdrawiam

    Witek

  • 2. Data: 2009-03-02 09:47:27
    Temat: Re: ile za zrobienie pokoju?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 01:01:02 -0800 (PST), witek68 napisał(a):

    > ile to może kosztować ? chodzi mi o orientacyjną cenę za robociznę

    Jakieś 1500 zł. Może 1300, jak sie uda :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-02 09:59:24
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 2 Mar, 10:47, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Jakieś 1500 zł. Może 1300, jak sie uda :)

    skąd jesteś? przyjeżdżaj i rób :-)

    Witek

  • 4. Data: 2009-03-02 10:06:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 01:59:24 -0800 (PST), witek68 napisał(a):

    > skąd jesteś? przyjeżdżaj i rób :-)

    Wybacz, że robie sobie żarty, ale podejrzewam, że zaraz dostałbyś podobną
    odpowiedź od kogoś kto będzie jednocześnie przekonywał że powinieneś mu
    dziekować na kolanach za dniówkę rzędu 80 zł.

    A Ty skąd jesteś? Jeśli z Warszawy lub okolic, to możemy rozmawiać, choć
    uchodzę tu za niezłego zdzierce i paskudnego kapitaliste :)

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-03-02 10:15:13
    Od: witek68 <w...@g...com>

    On 2 Mar, 11:06, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > A Ty skąd jesteś? Jeśli z Warszawy lub okolic, to możemy rozmawiać, choć
    > uchodzę tu za niezłego zdzierce i paskudnego kapitaliste :)

    Niestety jestem ze Śląska, ale dzięki za dobre chęci. Chociaż zastanów
    się - mam do zrobienia takich pokoików ze cztery.

    Sorry, że chcę Waszym kosztem wycenić sobie robotę, ale nie mam skąd
    wziąć cen. A rozbieżności w wycenie przez fachowców są spore (od 3000
    do 10000 zł).

    pozdrawiam

    Witek

  • 6. Data: 2009-03-02 14:55:24
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek68" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >Sorry, że chcę Waszym kosztem wycenić sobie robotę, ale nie mam skąd
    >wziąć cen. A rozbieżności w wycenie przez fachowców są spore (od 3000

    Przedstaw fachowcą dokładnie zakres robót, niech podadzą cenę za całość
    robót, wybierz najtańszego i niech robi. Jak skończy to zapłać tyle ile
    ustaliliście(jak coś nie tak to zamiast ostatnich banknotów wrecz paragony
    jak Kiki) i miłego mieszkania.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-03-02 15:13:10
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak skończy to zapłać tyle ile
    > ustaliliście(jak coś nie tak to zamiast ostatnich banknotów wrecz paragony
    > jak Kiki) i miłego mieszkania.

    Tylko broń Panie Boże nie mów nic wcześniej o tych paragonach! Inaczej cały
    misterny plan wpi.du ;).

    A tak na poważnie. Zaproś kogoś sprawdzonego z doświadczeniem(może być
    projektant, ale nie teoretyk). Zapłać mu za te kilka godzin pracy, niech
    wykona zakres prac punkt po punkcie, może nawet zrobi porządną
    inwentaryzację. Z takimi wydrukami rozmawiaj z miejscową siłą roboczą. Resztę
    doczytaj na grupie. Opinii jak powinna wyglądać realizacja takiej inwestycji
    jest sporo :).

  • 8. Data: 2009-03-02 16:07:43
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Wybacz, że robie sobie żarty, ale podejrzewam, że zaraz dostałbyś podobną
    > odpowiedź od kogoś kto będzie jednocześnie przekonywał że powinieneś mu
    > dziekować na kolanach za dniówkę rzędu 80 zł.

    Nie rozumiem o co ci chodzi. Jak zapytalem ile placicie to Piotr
    napisal, ze 10-15zl dla jak stwierdzil specjalisty :) Boje sie zapytac
    ile by zaplacil za godzine prostemu murarzowi albo pomocnikowi. To
    dniowka wychodzi 80-120zl.
    Wiec jesli uda sie pytajacemu znalezc kogos kto to zrobi nie przez firme
    to taka dniowka jest zupelnie realna. Inna sprawa, ze czesc wymienionych
    prac wymaga projektu i ludzi obeznanych.

  • 9. Data: 2009-03-02 16:23:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 02 Mar 2009 17:07:43 +0100, T.M.F. napisał(a):

> [...]
    > napisal, ze 10-15zl dla jak stwierdzil specjalisty :) Boje sie zapytac
    > ile by zaplacil za godzine prostemu murarzowi albo pomocnikowi. To

    Mnie nie pytałeś ile płacę :)

    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2009-03-02 16:49:03
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    T.M.F. <t...@n...mp.pl> napisał(a):

> [...]
    > to taka dniowka jest zupelnie realna. Inna sprawa, ze czesc wymienionych
    > prac wymaga projektu i ludzi obeznanych.

    No kuźwa, taki piękny mam dzień, a ty mnie chcesz koniecznie zirytować.
    Wytłumaczę więc jak laikowi: mój pracownik(10-15zł/h) nigdy takiego zlecenia
    by nie wziął na dzien dzisiejszy(nawet tej ścianki do której nie wiem czemu
    nawiązujesz). Nie ma ani ku temu odpowiedniej wiedzy, ani narzędzi,
    ani nawet samochodu. Spytaj Witka68 (o mój rocznik :)) czy zechciałby takiego
    wykonawcę zatrudnić i płacić mu taką stawkę. Scream odpowiedział w ironiczny
    sposób Witkowi, a ty na siłę tę ironię próbujesz zabić. Nie powiesz chyba, że
    Witek może to zrobić przy pomocy dwóch kasjerów co chcą dorobić? ;)