  • 101. Data: 2011-12-18 21:44:33
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > Mylisz router z AP.
    > Router nie musi stać w centralnym punkcie domu.
    > AP tak.
    > Pozdrawiam,
    > MW

    Od początku przecież mowa o routerze z AP zintegrowanym w jednym
    urządzeniu. Inicjatorowi wątku nie zależało przecież na niepotrzebnym
    mnożeniu urządzeń. A router (z AP) w centralnym miejscu domu +
    switch w miejscu niekoniecznie centralnym są wystarczające dla niedużego
    domu i niewymagającego użytkownika. Przynajmniej na początku.

    BHK

  • 102. Data: 2011-12-18 22:22:15
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacz???
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-18 22:44, bhk pisze:

    > Od pocz?tku przecie? mowa o routerze z AP zintegrowanym w jednym
    > urz?dzeniu. Inicjatorowi w?tku nie zale?a?o przecie? na niepotrzebnym
    > mno?eniu urz?dze?. A router (z AP) w centralnym miejscu domu +
    > switch w miejscu niekoniecznie centralnym s? wystarczaj?ce dla niedu?ego
    > domu i niewymagaj?cego u?ytkownika. Przynajmniej na pocz?tku.

    Tia...

  • 103. Data: 2011-12-19 05:11:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

    > Z wifi są wieczne problemy. Albo wiesza się router, albo coś się
    > dzieje z połączeniem. To nie jest stabilna technologia.

    przesadzasz...

    warto jednak pamietać że WIFi jest podatne na ataki zewnętrzne.

  • 104. Data: 2011-12-19 07:48:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "bhk" <b...@u...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > switch w miejscu niekoniecznie centralnym są wystarczające dla niedużego
    > domu i niewymagającego użytkownika. Przynajmniej na początku.

    Inicjator wątku nie wie teraz czy będzie ruter zintegrowany z AP czy też
    będą oddzielnie. Niemniej jednak chcę tak zrobić instalację aby być gotowym
    na obydwa te rozwiązania.

  • 105. Data: 2011-12-19 23:59:29
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > Inicjator wątku nie wie teraz czy będzie ruter zintegrowany z AP czy też
    > będą oddzielnie. Niemniej jednak chcę tak zrobić instalację aby być
    > gotowym na obydwa te rozwiązania.

    No to pociągnij do takiego miejsca 2 skrętki i będzie grało.
    Ewentualnie możesz pociągnąć jeszcze trzecia gdybyś planował model
    wszystkomający
    czyli router, AP i bramka VOIP (wystarczy kabelek 2 przewodowy, ale skrętka
    kosztuje
    praktycznie tyle samo). Co prawda ja bym wolał bramkę VOIP jednak osobno.
    Z urządzeń wszystkomających z któymi miałem do czynienia to tylko FRITZ'e
    były naprawdę na poziomie, ale też swoje kosztują. Z innymi zawsze były
    jakieś problemy.
    Poza tym wychodzę z założenia ze prędzej będę chciał wymienić router/AP niż
    brakę
    VOIP (w telefonii stacjonarnej raczej dużo się już nie zmieni). Router/AP
    zapewne wcześniej
    trzeba będzie pomyśleć o jakieść midernizacji.

    BHK

  • 106. Data: 2011-12-20 09:09:34
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > No to pociągnij do takiego miejsca 2 skrętki i będzie grało.

    Tak, wszędzie dam po 2 skrętki. Jedna będzie awaryjna. Dzięki - mam to z
    grubsza już ułożone w głowie. Teraz zaczynam powoli myśleć o elektryce...