  • 1. Data: 2011-12-08 20:59:13
    Temat: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Krążę koło tego tematu i nie mogę zdecydować jakie rozwiązanie wybrać.
    Dom będzie ogrzewany kotłem węglowym/miałowym/ekogroszek bez większej
    automatyki.
    Planuję zrobić dla kotła obieg otwarty do którego włączę zasobnik CWU
    300l. Reszta będzie za wymiennikiem ciepła.

    Reszta to:
    Parter 5 grzejników + 3 obwody ogrzewania podłogowego o powierzchniach:
    kuchnia około 7m2, łazienka około 7m2, hol, przedsionek około 15m2.
    Poddasze 5 grzejników + dwa obwody podłogówki o powierzchniach: łazienka
    około 10m2, przedpokój około 6m2.

    Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?

    Czy zastosowanie rozdzielaczy 8 sekcji na parter i 7 sekcji na poddasze
    wraz z zaworami RTL na obwodach podłogówki będzie wystarczającym
    rozwiązaniem?

    Na allegro widziałem rozdzielacze dwufunkcyjne
    http://allegro.pl/rozdzielacz-dwufunkcyjny-mieszajac
    y-do-systemu-kan-i1968423483.html
    Jednak sporo kosztują - (potrzebne dwa komplety) a i też nie bardzo mi
    się podoba instalowanie całej baterii pomp obiegowych w domu.

    Może udałoby się postawić coś na jednej pompie?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-12-08 21:28:01
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2011 o 21:59:13 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kuchnia około 7m2, łazienka około 7m2, hol, przedsionek około 15m2.
    > Poddasze 5 grzejników + dwa obwody podłogówki o powierzchniach: łazienka
    Wg mnie bez sensu, póżniej będziesz żałował że nie dałeś wszędzie
    podłogówki.

    > Jak rozwiązać w sposób możliwie tani takie ogrzewanie?
    Nie mieszać systemów, dać jedną pompę z mieszaczem w kotłowni i do niego
    podłączyć dwa rozdzielacze parter, piętro, wystarczą wtedy proste
    rozdzielacze
    z przepływomierzami. Do łazienek i tam gdzie trzeba dodać grzejniki i
    podłączyć w kotłowni przed mieszaczem, czyli zaraz za wymieniikiem.
    Każdy grzejnik osobnymi rurami.
    Wszystkie rury w PEX-ie lub zgrzewane. Jedynie podłączenie kotła do
    wymiennika
    i CWU w miedzi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-12-08 22:20:29
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >podłączyć dwa rozdzielacze parter, piętro, wystarczą wtedy proste
    >rozdzielacze
    >z przepływomierzami.

    a własciwie to czemu sie daje przepływosciomierze - czy to jedyny wskaźnik?
    U mnie takich bajerów brakuje, bo nie te czasy przy budowie były. Układ
    regulowałem tak aby powroty podłogówki miały tą sama temperaturę.

    b.

  • 4. Data: 2011-12-08 22:23:11
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-12-08 22:28, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > z przepływomierzami. Do łazienek i tam gdzie trzeba dodać grzejniki i
    > podłączyć w kotłowni przed mieszaczem, czyli zaraz za wymieniikiem.

    Trochę już zacząłem prace i rozdzielacze nie będą w kotłowni bo
    wygodniej jest mi je umieścić w innym miejscu (łatwe rozłożenie rurek).
    Jak rozwiązać w tym układzie temat.

    Parter:
    Rozdzielacz do kaloryferów (prosty) i od niego dwie rury PEX (grubsze)
    do kotłowni + rozdzielacz podłogówki (prosty) i od niego dwa osobne pexy
    do kotłowni.
    Poddasze podobnie?

    No i teraz co w kotłowni?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-12-09 07:44:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam ;-)

> [...]
    > kotłowni + rozdzielacz podłogówki (prosty) i od niego dwa osobne pexy do

    Pytanie jest takie czy naprawde potrzebujesz kaloryfery na parterze ? :-))))
    Mam mix mode na parterze i mam gorąco... bardzo gorąco.
    Poki robisz masz szanse cos zmienic.
    I tam gdzie bedzie kuchnia, meble kuchenne -> zmywarka
    nie dawaj podlogowki, dodaj jeszcze ze 10-20cm od nich i dopiero ukladaj,
    identycznie z miejscem gdzie bedzie zlewozwymak itp itd.
    Nie daj sie zbyc zeby ulozyc rzadziej po prostu ma nie byc.
    Nie masz czy masz okna balkonowe na parterze, przy drzwiach wejsciowych
    to samo, pamietaj zeby progi byly odizolowany od reszty podłogi.
    Rozumiem ze jak robisz kalafiory to na podłogówke masz jeszcze czas ;-))

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2011-12-09 07:57:29
    Od: "Radarro" <r...@g...pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    podłogówki.

    To ja mam takie pytanie do zwolennikow podlogowki w calym domu:
    Jaka robicie podloge np w sypialni przy ogrzewaniu podlogowym?
    Plytki? :-/
    Czy dajecie panele a na to podlogowka?
    Bo podloga drewniana mocno sie "gryzie" z podlogowka, nie? Chyba ze jest
    jakies inne wyjscie? Plytki w sypialni mnie nie przekonuja...

    A kwestia unoszenia kurzu w sypialni przez podlogowke?

    Ja jestem na etapie pomyslu na ogrzewanie i te dylematy mnie odpychaja od
    decyzji zrobienia podlogowki na calosci.

    R.

  • 7. Data: 2011-12-09 08:15:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Radarro" napisał w wiadomości grup

    >To ja mam takie pytanie do zwolennikow podlogowki w calym domu:
    >Jaka robicie podloge np w sypialni przy ogrzewaniu podlogowym?

    Ja niestety nie zrobiłem i teraz żałuję. W drugim domu podłogówka po całości
    będzie.

    >Plytki? :-/
    >Czy dajecie panele a na to podlogowka?

    Można panele, można wykładzine dywanową. Co wolisz.

    >Bo podloga drewniana mocno sie "gryzie" z podlogowka, nie? Chyba ze jest
    >jakies inne wyjscie? Plytki w sypialni mnie nie przekonuja...

    Podłogówka pod panelami to żaden problem

    >A kwestia unoszenia kurzu w sypialni przez podlogowke?

    A jakiś kurz się od podłogówki unosi? Ile stC ma podłoga przy podłogówce a
    ile stopni ma rozgrzany kaloryfer? Gdzie więcej kurzu sie uniesie?

    >Ja jestem na etapie pomyslu na ogrzewanie i te dylematy mnie odpychaja od
    >decyzji zrobienia podlogowki na calosci.

    Też na etapie robienia nie doczytałem wszystkiego i teraz jak juz mieszkam i
    mam na parterze podłogówke a na piętrze kalafiory to uważamy to z żoną z a
    spory błąd. W drugim domu żadnego kaloryfera nie będzie. Podłogówka
    praktyczniejsza i co ważne tańsza w wykonaniu i eksploatacji

  • 8. Data: 2011-12-09 08:48:05
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Ja mam wszędzie podłogówkę. Nie zauważyłem, żadnego unoszenia się
    kurzu.
    W podłogę idzie teraz między 26 a 29 stopni C. Płytki są lekko ciepłe,
    na panelach ciepło jest niewyczuwalne, ale w pomieszczeniach jest ok
    20C.

    Minus jaki zauważyłem, to brak możliwości uniknięcia wykraplania wody
    w narożnikach okien dachowych.
    Przy grzejnikch daje się je często pod oknami dachowymi rozgrzewając
    tę strefę tak aby się nic nie skraplało.
    Przy podłogówce tak się nie da zrobić.

  • 9. Data: 2011-12-09 08:54:29
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Radarro" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To ja mam takie pytanie do zwolennikow podlogowki w calym domu:
    > Jaka robicie podloge np w sypialni przy ogrzewaniu podlogowym?

    u mnie leży w wykładzina wprost na betonie. W salonie mam panele i płytki.
    Drewno tez moze być, tam troche inaczej trzeba wyregulowac ale drewno nie
    wyklucza podłogówki.

    > A kwestia unoszenia kurzu w sypialni przez podlogowke?

    Nie stwierdziłem. Kurz w domu jest, wiadomo. Ale gdybym miał kalafiory to
    też by był :)

    b.

  • 10. Data: 2011-12-09 09:03:28
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ja niestety nie zrobiłem i teraz żałuję. W drugim domu podłogówka po
    > całości będzie.

    Ja mam wszędzie i na szczęście grzejniki dałem również, tzn najpierw, bo
    żona zyc by nie dała,
    dla niej podłogówka to duchota :) i nie przekonam jej i nie wyjaśnie, ze
    jest inaczej.

    Juz nawet wentylacje zrobiłem w salonie aby pozostać przy podłogówce,
    wszystko na nic :).
    Moze jak byłby rekuperator byłoby inaczej.

    W chwili obecnej podłogówka działa tylko w przedpokoju na parterze.
    Czasami załącze na godzine, aby pompy nie zastały się, może jak wielkie
    morzy przyjdą to będzie potrzeba włączyć