  • 1. Data: 2011-07-26 07:09:53
    Temat: izolacja podlogi
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witajcie!

    Rozpoczynam prace hydrauliczne, a co za tym idzie takze ukladanie
    styropianu na chudziaku.
    Czy wystarczy, ze na chudziaku uloze 2 warstwy folii 0,03 mm w celu
    izolacji przeciwwilgociowej?
    Folie chce dodatkowo wywinac okolo 20 cm na sciany - powstanie taka wanna.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2011-07-26 07:10:16
    Temat: Re: izolacja podlogi
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 26.07.2011 09:09, Marras wrote:
> [...]
    > izolacji przeciwwilgociowej?
    > Folie chce dodatkowo wywinac okolo 20 cm na sciany - powstanie taka wanna.

    Oczywiscie folia 0,3 a nie 0,03 mm.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-07-30 06:07:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marras napisał:
    > Czy wystarczy, ze na chudziaku

    Oczywiście, że wystarczy, ale znajdziesz tu zwolenników tezy, że jednak
    nie wystarczy... :-)

    Jak masz równiutki chudziak, to się nie przejmuj, że Ci się coś
    poprzeciera, jak jest trochę nierówny, to daj tę folię podwójnie...

    pozdr.
    Robert G.

  • 4. Data: 2011-07-31 20:21:24
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-07-26 09:09, Marras pisze:

    > Folie chce dodatkowo wywinac okolo 20 cm na sciany - powstanie taka wanna.

    Pytanie (całkiem serio) - co ma dać takie wywinięcie folii na ścianę?
    Moim zdaniem folię trzeba szczelnie połączyć z izolacją poziomą muru bo
    samo wywinięcie nic nie da (jeśli pod folię dostanie się woda).

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-08-01 06:44:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Skimir napisał:
    > bo samo wywinięcie nic nie da (jeśli pod folię dostanie się woda).

    a jak jest szczelnie połączona z izolacją i dostanie się woda, to co
    niby ma takie szczelne połączenie dać..???

    Też pytam całkiem serio.

    W końcu to izolacja przeciwwilgociowa, a nie przeciwwodna. Jakbyś
    posadawiał chudziak poniżej poziomu wód na działce, to rzecz jasna,
    trzeba by zrobić izolację super szczelną, ale tu sama folia na pewno by
    nie wystarczyła, jednak jak to ma być jedynie izolacja
    przeciwwilgociowa, to nie widzę sensu tej 'szczelności'. W końcu arkusze
    folii też układasz i co... łączysz je szczelnie ze sobą??? Ja zrobiłem
    sporą zakładkę i uważam, że to w zupełności wystarczy - w końcu woda
    stamtąd nie tryska, a wyższe warstwy bardzo skutecznie wszystko
    dociskają i nic nie ma prawa się przedostać - lustro wody jest dużo
    niżej, zatem i o jakichś możliwościach podchodzenia wody nie ma mowy.

    Ja wywinąłem i uważam, że to w zupełności wystarczy - jest sucho, nie
    teoretycznie, tylko praktycznie :-).

    pozdr
    Robert G

  • 6. Data: 2011-08-03 14:01:36
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > dociskają i nic nie ma prawa się przedostać - lustro wody jest dużo
    > niżej, zatem i o jakichś możliwościach podchodzenia wody nie ma mowy.

    Calkowicie zgadzam sie z Robertem.
    Folie dla swojego spokoju wywinalem na sciane. Izolacja pozioma zachodzi
    20 cm na chudziak.
    Budynek jest ponad poziomem gruntu, wiec specjalnej wilgoci sie nie
    spodziewam - chudziak jest suchutki.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z