  • 1. Data: 2011-02-03 10:03:35
    Temat: jak docieplic sufit
    Od: "dixi" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam nieszczescie mieszkac pod kompletnie nieogrzewanym mieszkaniem.
    Polubowne zalatwienie sprawy z wlascicielem w.w. niestety nic nie wniosly, a
    ze wzgl. na to, ze rachunki za ogrzewanie gaz. dostaje jak za maly domek,
    pozostaje mi docieplic sufit przynajmniej w wiekszosci pomieszczen.
    Mam pytanie - czy jedynym rozwiazaniem jest sufit podwieszany, na ktory
    wloze styropian/welne, czy macie moze jakies inne pomysly ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-03 10:06:53
    Temat: Re: jak docieplic sufit
    Od: "Tom" <t...@i...eu>

> [...]

    > Mam pytanie - czy jedynym rozwiazaniem jest sufit podwieszany, na ktory wloze
    > styropian/welne, czy macie moze jakies inne pomysly ?

    Kiedyś Zbyszek mi zaproponował: "zainteresuj się systemem Bolixa Izo-strop. Welna
    klejona
    do stropu".

    Tomek

  • 3. Data: 2011-02-03 20:30:44
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "dixi" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanie - czy jedynym rozwiazaniem jest sufit podwieszany, na ktory
    > wloze styropian/welne, czy macie moze jakies inne pomysly ?

    Ja mam u siebie zrobione to tak jak wyprawkę zewnętrzną. Na istniejące
    sufity mam przyklejony i zakołkowany styropian (płyty grubości 2 cm), na to
    klej do siatki i zatopiona siatka, na tym gładź. Jest ciepło, nic nie pęka,
    nic nie grzybieje ale u mnie są drewniane stropy a nade mną strych więc
    dopowiadam sobie, że to się "wentyluje" i dlatego nic się nie dzieje.
    Nie wiem jak byłby efekt takiej operacji przy stropie ceramicznym lub
    żelbetowym. U mnie działa, jest ładnie, nie kosztowało fortuny i nie pojawia
    się to co było/jest koszmarem przy stropach drewnianych: pękanie tynku na
    suficie. Sufity mam tak zrobione od ponad 4 lat. Był to mój pomysł. Nigdzie
    wcześniej ni widziałem ani nie słyszałem by ktos tak miał zrobione. Ocieplić
    od strony strychu nie mogłem bo strych wspólnotowy a nie mój, podwieszanego
    sufitu nie chciałem bo jestem przeciwnikiem.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2011-02-04 08:11:51
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobione. Ocieplić od strony strychu nie mogłem bo strych wspólnotowy a
    > nie mój, podwieszanego sufitu nie chciałem bo jestem przeciwnikiem.

    Ja też tak mam zrobione w przedpokoju, ale styropianem 5 cm.
    Tylko bez kołkowania. Kleiłem na istniejący tynk. Też jest OK.
    jagr