  • 1. Data: 2011-02-03 11:09:30
    Temat: rura nierdzewna do komina
    Od: gary <g...@c...pl>

    Witam
    Problem stary jak kominy
    Konkretnie:
    - piec z podajnikiem na groszek w piwnicy
    - dwie kondygnacje i niski strych (niezamieszkały)
    - przewody kominowe murowane z cegły w latach 70
    - od pieca do wylotu i 1 metr ponad komin rury nierdzewne

    Notorycznie upala mi się wystająca część rury ponad kominem
    jest po prostu przeżarta przez spaliny (nie ma tam wysokiej temperatury)
    Zdaje się że po kilku latach coś równie niedobrego dzieje się wewnątrz
    komina.

    Pytanie do fachowców
    Z czego właściwie powinny być zrobione te rury czy może ze stali
    kwasoodpornej (chromowej) czy to po prostu wszyscy tak mają i tak się ma
    przepalać.
    Rurę ponad komin kupuję w marketach budowlanych (ostatnio w Leroyu)

    Doradźcie proszę z czego to powinno być zrobione i gdzie to kupić żeby
    wytrzymało trochę dłużej

    Groszek kupuję na kopalni Piast w Libiążu gdzie tamtejszy węgiel uchodzi
    za raczej nisko siarkowy i nic więcej do pieca ni3e dokładam (plastiki
    śmieci etc)

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2011-02-03 12:10:37
    Temat: Re: rura nierdzewna do komina
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    gary <g...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > kwasoodpornej (chromowej) czy to po prostu wszyscy tak majÄ&#65533; i tak
    siÄ&#65533; ma
    > przepalaÄ&#65533;.
    > RurÄ&#65533; ponad komin kupujÄ&#65533; w marketach budowlanych (ostatnio w Leroyu)
    >
    > DoradĹşcie proszÄ&#65533; z czego to powinno byÄ&#65533; zrobione i gdzie to
    kupiÄ&#65533; Ĺźeby
    > wytrzymaĹ&#65533;o trochÄ&#65533; dĹ&#65533;uĹźej
    >
    > Groszek kupujÄ&#65533; na kopalni Piast w LibiÄ&#65533;Ĺźu gdzie tamtejszy
    wÄ&#65533;giel uchodzi
    > za raczej nisko siarkowy i nic wiÄ&#65533;cej do pieca ni3e dokĹ&#65533;adam

    Rury powinny byc zrobione z takiego materialu jakiej wytrzymałości oczekujesz
    i na jaki Cie stac. Z czarnej blachy stalowej wytrzymają do 3 lat przy
    grubosci 1mm. Z nierdzewnej, czyli odpornej na korozje tlenowa, w twoich
    warunkach zywotosc wieksza ale niewiele. Dopiero drozsze ze stali
    kwasoodpornej beda miały zywotnosc liczona dziesiatkami lat. Odróżnienie na
    oko nowej stali nierdzewnej i kwasoodpornej jest niemożliwe. Przydaje się
    magnes. Nie przyciąga stali kwasoodpornej a jeżeli przyciąga do bardzo słabo.
    Rożnicy nie można nie zauważyć.

  • 3. Data: 2011-02-03 16:09:35
    Od: Jacek <n...@g...com>

    A węgiel to kupujesz z kopalni Piast w Bieruniu, albo z kopalni Janina w
    Libiążu. Tertium non datur.
    Jak masz z Piasta to 1,2% siarki, jak z Janiny to nawet 2,5
    Jacek

  • 4. Data: 2011-02-04 10:25:59
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-02-03 17:09, Jacek pisze:
    > A węgiel to kupujesz z kopalni Piast w Bieruniu, albo z kopalni Janina w
    > Libiążu. Tertium non datur.
    > Jak masz z Piasta to 1,2% siarki, jak z Janiny to nawet 2,5
    > Jacek
    Oczywiście że w Bieruniu :)
    Nie jestem z tamtych stron, a teść emerytowany górnik ma jeszcze roczny
    deputat więc bierzemy z tegoż Piasta deputat w groszku i dokupujemy żeby
    starczyło na cały rok.

    Jaka zatem powinna być zawartość siarki żeby uznać węgiel za nisko
    siarkowy i czy ra różnica 1 czy 2 procent ma jakiś istotny wpływ na
    korozję rur ?
    Pytam bo nie wiem czy lepiej zainwestować w drogie kwasoodporne rury i
    palić tańszym węglem z Piasta, czy może zostać przy tańszych rurach z
    nierdzewki łatwo dostępnych a kupować lepszy węgiel.
    Zamiana pieca na inną technologię raczej nie wchodzi w grę

  • 5. Data: 2011-02-08 20:18:10
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > jest po prostu przeżarta przez spaliny (nie ma tam wysokiej temperatury)
    W Twoim zdaniu masz zawartą odpowiedz. Gdybyś mial ten odcinek ocieplony to
    by ci się nie wykraplały spaliny na nim .