  • 1. Data: 2009-10-23 08:27:07
    Temat: jak przezimowac lawende?
    Od: Barbara <v...@w...pl>

    Witam
    Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
    doniczki, slabo kwitla.
    Czy warto ja zostawic na drugi rok? Jesli tak to jak zabezpieczyc w
    czasie mrozow?
    Barbara

  • 2. Data: 2009-10-24 08:25:55
    Temat: Re: jak przezimowac lawende?
    Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl>

    Użytkownik Barbara napisał:

    > Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
    > doniczki, slabo kwitla.
    > Czy warto ja zostawic na drugi rok? Jesli tak to jak zabezpieczyc w
    > czasie mrozow?

    Przede wszystkim ocieplić skrzynkę (styropian?). Na wiosnę podciąć.
    Nie wiem, czy lawenda nadaje się do trzymania w skrzynkach. Moje
    lawendy są dużę, z dużą bryłą korzeniową, która zmieściłaby się
    w wielkiej donicy, ale nie w skrzynce.

    Najpiękniejszą muzyką przed snem

  • 3. Data: 2009-10-24 14:06:56
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Barbara pisze:
    > Witam
    > Mam na balkonie skrzynke z lawenda, kupione 2 krzaczki, przesadzone z
    > doniczki, slabo kwitla.
    > Czy warto ja zostawic na drugi rok?

    Warto. Jeśli uda się przezimować będziesz miała w przyszłym roku
    okazalsze rośliny. I doświadczenie.
    Na ulicy od 2 lat rosną lawendy/ i zimują/ w betonowych pojemnikach
    bez żadnego zabezpieczenia ale ich szerokość i wysokość to wymiary
    skrzynki balkonowej razy 2 co najmniej.
    Postawić przy ścianie,cieplej będą miały.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 4. Data: 2009-10-24 20:42:18
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2009 16:06:56 +0200, Barbara Miącz napisał(a):

    > Postawić przy ścianie,cieplej będą miały.

    Na balkonie - wierzch i boki zewnętrzne grubo obłożyć ocieplaczem jakimś,
    przynajmniej jeden bok skrzyni niech przylega do sciany mieszkania
    (najlepiej dwa, jeśli balkon to loggia).

    --

    Ikselka.