  • 11. Data: 2012-03-27 12:30:05
    Temat: Re: jak przytwierdzaj kabel YDP?
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Ok, wezme kupie kolki - zobaczymy jak bedzie...

    Jeszcze mam pytanie, ktory producent przewodu bedzie lepszy:
    1. TELEFONIKA, 2. NKT
    czy jest ewentualnie inny, godny uwagi?

    Dzieki A

  • 12. Data: 2012-03-27 12:34:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 12:30:05 UTC+2 użytkownik myar napisał:
    > Ok, wezme kupie kolki - zobaczymy jak bedzie...
    >
    > Jeszcze mam pytanie, ktory producent przewodu bedzie lepszy:
> [...]

    Weż do sklepu nożyk, szczypce do ściuągania izolacji i sprawdż z którego lepiej się
    ściąga izolacja. Ten kup
    A i ostro negocjuj, na przewody spokojnie uzyskasz spory rabat w hurtowni- tak że
    cena będzie porównywalna z allegro. U mnie rabat to chyba 69% wynosił.

  • 13. Data: 2012-03-27 20:54:18
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-03-27 09:58, janusz_kk1 pisze:

    > Polecam klejarkę na laski kleju na gorąco, szybko i sprawnie, tylko
    > trzeba uważać na palced aby się nie poparzyć. Nakładasz trochę kleju na
    > odcinku
    > 2-3cm na kabel i dociskasz do ściany, po 10sek trzyma i można dalej kleić,
    > wystarczy co 0,5m do 1m.

    Ja znów nie polecam.
    Trzeba przytrzymywać kabel aż to dziadostwo zastygnie bo jak za wcześnie
    puścisz to się wyciągnie. W efekcie poszedłbyś dalej z robotą ale musisz
    trzymać kable.
    Nie ma to zbyt wielkiej siły trzymania i jak chcesz coś poprawić to
    nagle zaczyna się toto w niespodziewanych miejscach odklejać.
    No i można się poparzyć.

    --
    M.

  • 14. Data: 2012-03-29 23:19:55
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > czy gwozc=gwóźdź? Z czego będą tynki? Jeśli gipsowe, to gwoździe
    > zardzewieją i będzie ruda się na ścianach pokazywać. Wtedy na kołki
    > plastikowe.

    A jak zamocować przewód YDYp przy pomocy gwoździa ? Gwóźdź jedynie może być
    wspornikiem/zaciskiem na kabel w ryzie. Wbijanie gwoździa w kabel, do tego w
    YDYt jest co najmniej ryzykowne.

  • 15. Data: 2012-03-30 08:31:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 23:19:55 UTC+2 użytkownik Ojcow napisał:

    > A jak zamocować przewód YDYp przy pomocy gwoździa ? Gwóźdź jedynie może być
    > wspornikiem/zaciskiem na kabel w ryzie. Wbijanie gwoździa w kabel, do tego w
    > YDYt jest co najmniej ryzykowne.

    Taśma aluminiowa

  • 16. Data: 2012-04-02 09:14:47
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-03-29 23:19, Ojcow pisze:
> [...]
    > wspornikiem/zaciskiem na kabel w ryzie. Wbijanie gwoździa w kabel, do tego w

    Kupuje się taśmę aluminiową, tnie na paski. Przykładasz do ściany/bruzdy
    i przybijasz. Układasz na środku kable i zawijasz skrzydełka taśmy. I
    takie coś można zatynkować.
    Z ostatniej chwili:
    jak się okazuje technika poszła do przodu, można kupić taśmę pociętą z
    nabitym gwoździem:
    http://www.tasmaaluminiowa.pl/index.php?link=tasmaal
    uminiowa

  • 17. Data: 2012-04-02 11:46:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    myar wrote:

    > ktora wersje lepiej zastosowac, jakie sa plusy i minusy jednego badz
    > drugiego rozwiazania?

    Ja stosuję taśmę, z tym, że na kołki średnicy 4..5 mm, a nie gwoździe.
    Dzięki śrubom można sobie wyregulować naciąg i w rzadszych przypadkach
    zmienić koncepcję, który przewód ma być np. od lewej itp. Między
    obejmami usztywniająco klej z glutownicy, jak napisał poprzednik.
    Hint: roztopiony klej irytująco długo tężeje, więc bardzo pomocny
    jest spryskiwacz do kwiatków i chłodzenie wodne.

    Na suficie zamiast klejarki dobrze sprawdza się superglue, ale sufit
    musi być zagruntowany. Przy odrobinie wprawy wychodzi znakomicie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2012-04-02 11:49:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    myar wrote:

    > http://www.ise.pw.edu.pl/~wzab/mikrofon/pistolet.jpg

    Tego nie kupuj, bo się rozlatuje w rękach, 3 sztuki załatwiłem.
    Ma bardzo słabe cięgno przy spuście. Zamiast tego wybierz sobie
    coś z kategorii 50 zł., np. Stanleya. Zwróć uwagę na dostępność
    lasek, bo zużycie kleju jest duże. Weź coś na standardowe 10,8/11mm.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2012-04-02 11:53:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    SkiMir wrote:

    > Ja znów nie polecam.
    > Trzeba przytrzymywać kabel aż to dziadostwo zastygnie bo jak za wcześnie
    > puścisz to się wyciągnie. W efekcie poszedłbyś dalej z robotą ale musisz
    > trzymać kable.

    Spryskiwaczem go! :-)

    http://www.sklep.swiatkwiatow.pl/go/_info/?user_id=1
    018&lang=pl

    > Nie ma to zbyt wielkiej siły trzymania i jak chcesz coś poprawić to
    > nagle zaczyna się toto w niespodziewanych miejscach odklejać.

    Trzyma dostatecznie dobrze, tylko podłoże nie może być zapylone.
    W przeciwnym razie istotnie odpada pod wpływem spojrzenia...

    > No i można się poparzyć.

    Boleśnie -- robić tylko w rękawiczkach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2012-04-02 12:02:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

    > A i ostro negocjuj, na przewody spokojnie uzyskasz spory rabat w hurtowni
    > - tak że cena będzie porównywalna z allegro. U mnie rabat to chyba
    69% wynosił.

    Tylko po co negocjować i tracić czas na bieganie po hurtowniach, skoro
    ceny "internetowe" dostanie się bez proszenia na Allego i z dostawą do
    domu? Mnie zupełnie nie przeszkadza fakt, że przewody przyjechały
    z certyfikatem do Wrocławia z Katowic kurierem, choć takie same miałem
    w pobliskiej Castoramie, ino cena 2x taka i w celu ucięcia trzeba szukać
    żółto-niebieskiej obsługi przez Czerwony Krzyż, zamiast siedząc sobie
    w domowym ciepełku wyklikać zamówienie.

    Pozdrawiam, Piotr