  • 11. Data: 2009-06-26 12:43:01
    Temat: Re: jaka folia paroizolacyjna
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e9b1845b-f0be-4e0a-9782-d4915a66c40f@q14g2000vb
    n.googlegroups.com...
    wiadomościnews:h1su3d$716$1@news.onet.pl...> >Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com>
    napisał w wiadomości
    > .

    > Czy nie widzisz się w lustrze przez okulary (nawet ciemne) ?
    > Jeśli umieszczona pod GK folia odbije podczerwień, które to promieniowanie
    > poprzez GK jakoś do niej przeszło - to może wróci tą samą drogą ?
    >
    > qaz

    Niby racja ale prawidłowo zadane pytanie powinno brzmieć:
    Czy widzisz sie w lustrze w okularach z GK? :)
    A czy widzisz promieniowanie IR przez samą oprawkę od okularów ? :-)
    Okulary to nie jest nic, to skomplikowany materiał który akurat
    promieniowanie widzialne przepuszcza ale inne juz niekoniecznie (np
    okulary z filtrem UV, niby wszystko widac ale UV nie przechodzi).
    Promieniowanie podczerwone rozgrzewa materiał na który pada (to co się
    nie odbije i nie przeniknie). Pytanie jest jak dużo promieniowania
    jest w stanie przeniknąc przez GK a później jeszcze z powrotem.
    Chyba taki odblask w środku ściany ma małe szanse na odbicie czegos
    sensownego.
    Przeciez np choćby w reflektorach samochodów wystarczy mała warstwa
    brudu i skuteczność świecenia drastycznie spada. Brud po prostu
    absorbuje promieniowanie.Powierzchnia sie rozgrzewa i ciepło jest
    dalej emitowane za reflektor.
    No jeśli nawet, to następuje zamiana światła na ciepło - w drugą stronę raczej słabo,
    szczególnie w GK,
    myślę, że bardziej możliwe jest nagrzanie odbijającej folii, która może przekazywać
    ciepło w drugą stronę

    Chyba najlepiej by było przeprowadzić eksperyment z porządnymi
    pomiarami i porównac czy zmiana folii ze zwykłej na alu cos zmienia.

    Trudno się nie zgodzić :-)

  • 12. Data: 2009-06-26 12:52:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    ciepło w drugą stronę

    Chyba najlepiej by było przeprowadzić eksperyment z porządnymi
    pomiarami i porównac czy zmiana folii ze zwykłej na alu cos zmienia.

    Trudno się nie zgodzić :-)

    Ale to już było przedmiotem eksperymentów.
    Alu w betonie/za gipskartonem nic nie daje.
    to czysty marketing.

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-06-26 13:05:24
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    >
    > Trudno się nie zgodzić :-)
    >
    > Ale to już było przedmiotem eksperymentów.
    > Alu w betonie/za gipskartonem nic nie daje.

    Chyba tak, z materiałów Onduterm: "Wysoki współczynnik izolacji cieplnej Onduterm
    jest uzyskiwany przez odbicie ciepła od warstwy aluminiowej. Aby wzmocnić efekt
    refleksu z każdej strony maty musimy zapewnić pustkę powietrzną (min. 2 cm), w
    przeciwnym wypadku uzyskujemy tylko odprowadzenie ciepła..."
    Czyli termos jakby - gdyby pustka była wentylowana ...
    qaz.

  • 14. Data: 2009-06-26 20:45:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Cze, 12:02, QbaB <Q...@g...com> wrote:

    > Jeżeli metalizowana to czy warto kupić taką z allegro za ok 130-200 zł
    > za 75m2 czy trzeba koniecznie oglądać te po 400-800 zł za rolkę?

    Ja wlasnie kupilem Strotexa Al 150 po niecale 180 za rolke:

    http://folnet.pl/do/item/12-041/StrotexAL150

    Przede wszystkim licze na to, ze bedzie sztywna i nie bedzie taka
    elastyczna jak normalna zolta folia - czyli poprostu bedzie znacznie
    prostsza w montazu (a ja duzo rzeczy robie sam bez pomocnika :) -
    czyli bedzie ja sie dalo gdzies zawinac, zahaczyc etc. Zolta folia
    jest elastyczna i kazdy powiew wiatru z okna ja zwieje :D

    Pozatym bedzie kosmicznie wygladac po polozeniu haha ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-06-27 07:27:20
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    kris wrote:
    > Z drugiej jednak strony taka folia nie zaszkodzi pewni(i nie pomo?e), a
    > koszt zwyk?ej budowlanej folii(mo?e byae nawet taka grubsza malarska)+ paru
    > rolek ta?my dwustronnej jest faktycznie niewielki.

    folię malarską mozna sobie od razu w rzyć wsadzić. te folie produkuje
    się z regranulatów, czyli polietylenu z recyklingu. takie PE nie trzyma
    parametrów, gdyż łańcuchy polimerowe są losowo mniej lub bardziej
    zniszczone. Innymi słowy, folia taka będziej jak sito po kilku, max
    kilkunastu latach.

    zwykła budowlana już lepiej, ale warto wybierać te najbardziej
    przejrzyste, bo to jest jakas gwarancja tego, ze wykonano ją w 100% z
    rodzimego surowca.

    --
    bartek