  • 1. Data: 2010-04-18 19:12:24
    Temat: jaka szczelina pod drzwiami potrezbna, zeby polozyc parkiet?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    w mieszkaniu sa na razie tylko drzwi wejsciowe, ale troche za nisko
    osadzone. miedzy drzwiami a posadzka jest jakies 2cm szczeliny.
    poniewaz planujemy miec parkiet, a w korytarzu plytki polozone rowno z
    parkietem, wiec nie zmieszcza nam sie pod drzwiami...

    wiec pytanie:
    jaka musi byc wysokosc miedzy dolna krawedzia drzwi a posadzka, zeby
    swobodnie wszedl parkiet (lub plytki, ktore beda polozone rowno z
    parkietem).
    parkiet planiujemy 22mm, ale nie wiem ile trezba na te warstwy
    podkladowe, klej itp...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-04-18 19:53:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal w
    wiadomosci news:m6mms51u0mhe23e8fmcr4gfhl483uo1d7f@4ax.com...
    > parkiet planiujemy 22mm,

    IMHO nawet jesli wylewka jest bardzo równa i parkiet bedzie ukladany b. cienka
    warstwa kleju (na "grzebien") to i tak trzeba zrobic zapas na wycieraczke czy
    chodnik. W sumie z 5cm powinno ci wystarczyc.

  • 3. Data: 2010-04-18 20:30:40
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > jaka musi byc wysokosc miedzy dolna krawedzia drzwi a posadzka, zeby
    > swobodnie wszedl parkiet (lub plytki, ktore beda polozone rowno z
    > parkietem).

    A drzwi mozna potem obciac na dole?
    Jesi tak, to nie przejmuj sie szczelina.
    Adam

  • 4. Data: 2010-04-18 21:02:49
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 18 Apr 2010 22:30:40 +0200, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    >A drzwi mozna potem obciac na dole?
    >Jesi tak, to nie przejmuj sie szczelina.

    raczej nie
    antywlamaniowe atestowane, wiec musze sciagnac firme ktora albo
    wyreguluje mi to na drzwiach, albo musza wykuc drzwi i obsadzic
    jesczez raz.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2010-04-19 05:16:20
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal w
    wiadomosci > antywlamaniowe atestowane, wiec musze sciagnac firme ktora albo

    > wyreguluje mi to na drzwiach, albo musza wykuc drzwi i obsadzic
    > jesczez raz.
    >
    > pozdarwiam,
    > Cyb

    Wykuc nadproze ? IMHO drzwi sa do skrócenia. A na jakim poziomie zalozyli ci próg ? W
    wiekszosci drzwi wewnatrzklatkowych jest on do osadzenia na poziomie wykonczonej
    podlogi. Jego wysokosc daje wówczas ok. 1,5cm zapasu na chodnik lub wycieraczke.