  • 11. Data: 2009-08-25 11:40:38
    Temat: Re: jaka zgrzewarka do rur PP?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

    > No bez jaj, a jak inaczej chciałbyś to robić? ;-)

    chłę chłe bo ja sie spotkałem ze zgrzewarką trzpieniową do której kamień
    sie montowało doczołowo i służyła do podgrzania złączki w miejscu gdzie nie
    da sie dostać z boku zwykła zgrzewarką.

    a to jest zwykła zgrzewarka tylko że z kołkiem zamiast patelni. ma jednak
    jedną zasadnicza wadę.

    pasują do niej tylko specjalne kamienie

  • 12. Data: 2009-08-25 17:58:41
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a to jest zwykła zgrzewarka tylko że z kołkiem zamiast patelni. ma
    > jednak jedną zasadnicza wadę.
    > pasują do niej tylko specjalne kamienie

    A czy takie kamienie się zużywają? Znaczy wiadomo, wszystko się
    zużywa, ale czy to jest taki proces że kupując taką zgrzewarkę do
    amatorskich zastosowań (czyli w praktyce: wykonanie jednej
    instalacji na cały dom i potem może jakiś serwis raz na 10 lat)
    warto temat rozpatrywać pod kątem dostępności zapasowych kamieni,
    czy te dołączone w komplecie wystarczą?

    J.

  • 13. Data: 2009-08-25 18:14:17
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 25.08.2009 Jarek P. <jarek> napisał/a:
    > Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > A czy takie kamienie się zużywają?

    Tak. A dokładniej warstwa teflonu.

> [...]
    > instalacji na cały dom i potem może jakiś serwis raz na 10 lat)
    > warto temat rozpatrywać pod kątem dostępności zapasowych kamieni,

    Nie wiem jak w lepszych zgrzewarkach. W jednej takiej allegrowej to
    jednak teflon uszkodziłem. Nie wiem czy gdzieś przyhaczyłem o mur czy ot
    tak sam z siebie się uszkodził, ale warto jednak mieć możliwość dostania
    bez problemu części zamiennej.

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 14. Data: 2009-08-25 23:33:19
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    :

    > Tradycyjna:
    > http://www.allegro.pl/item707149339.html
    >
    > I trzpieniowa:
    > http://www.allegro.pl/item720085341.html
    >
    > Powiedzcie mi, czym te zgrzewarki się różnią w praktyce prócz wyglądu i
    > trochę wyższej ceny tej trzpieniowej?
    >
    > J.

    Trzpieniowe istnieją od dawna. pracowałem wielokrotnie taką i taką. Sam mam
    kilka zwykłych - klasycznych zgrzewarek. Trzpieniowa potrzebuje więcej
    miejsca pomiędzy zgrzewanymi końcówkami- trzpień jest szerszy niż talerz.
    kamienie są mocowane obejmą, która dodatkowo zwiększa tą szerokość.
    Prawda jest taka, że w wielu sytuacjach potrzebne są dwie zgrzewarki, bo
    jedną, jaka by ona nie byla- nie podejdzie się do problematycznego miejsca.
    Najczęściej wychodzi to przy naprawach lub przeróbkach już istaniejącej
    instalacji, bo przy montażu prace prowadzi się tak by sobie życia nie
    utrudniać.
    Trzpieniowa może mieć tą przewagę, że wejdzie w takie miejsca gdzie talerz
    może się nie zmieścić, ale i tak trzeba też w te miejsca wsadzić rękę lub
    coś co przytrzyma i dociśnie rurę po zgrzaniu.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2009-08-25 23:40:51
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > cały dom i potem może jakiś serwis raz na 10 lat) warto temat rozpatrywać
    > pod kątem dostępności zapasowych kamieni, czy te dołączone w komplecie

    wystarczą jeżeli tylko nie będziesz tą zgrzewarką np. przybijać gwoździ.

  • 16. Data: 2009-08-26 08:28:54
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jackare <...@s...de.pl> wrote:

    > Trzpieniowe istnieją od dawna. pracowałem wielokrotnie taką i
    > taką.

    A możesz powiedzieć, tak z własnej praktyki, którą z nich byś
    polecił amatorowi? I dlaczego?

    J.