  • 1. Data: 2009-03-10 21:31:02
    Temat: jaki piec gazowy ?
    Od: f...@g...com

    witam.
    przymierzam sie do wykonania hydrauliki i instalacji ogrzewania.
    mam na działce gaz więc napewno piec gazowy.
    Do ogrzania mam około 120mkw dom parterowy nowowybudowany. podłoga
    docieplona 10cm styropianem,ściany(docelowo) 12 styropian,strop
    prawdopodobnie 10.
    dysponuję kotłownią o powierzchni 4-5mkw z kominem Shiedela i
    wentylacją .poszukuje pieca dwufunkcyjnego najlepiej z jakimś
    termikiem.. planuję też kominek więc fajnie byłoby gdyby gdyby piec
    załączał się po obnizeniu temperatury do jakiejśtam :)
    proszę o radę .. jaki piec polecacie.. jakiej firmy? z otwarta czy
    zamknięta komorą .
    jeśli macie jakieś konkretne przykłady byłbym wdzięczny.
    jeśli macie tez przykłady czego się wystrzegac będę podwójnie
    wdzięczny:)
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-10 21:39:02
    Temat: Re: jaki piec gazowy ?
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <f...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
    witam.
    przymierzam sie do wykonania hydrauliki i instalacji ogrzewania.
    mam na działce gaz więc napewno piec gazowy.

    Kup coś co jest tańsze. Te wszystkie firmy są podobne. Jak się zdecydujesz
    na podłogówke to kup kondensacyjny, a jak na kaloryferki to zwykły i nie
    przejmuj sie rolą. Wejdź na allegro i zobacz co inni kupują i kup to samo.
    Nie przepłacaj, bo nie ma sensu.

  • 3. Data: 2009-03-10 21:41:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości

    jeśli macie jakieś konkretne przykłady byłbym wdzięczny.
    jeśli macie tez przykłady czego się wystrzegac będę podwójnie
    wdzięczny:)
    pozdrawiam

    Zdecydowanie z zamknieta komora, najlepiej kondensacyjny. Producent w
    zasadzie bez znaczenia, aby nie byl za drogi i przede wszystkim mial serwis
    w Twojej okolicy. Moc i cala reszte powinien dobrac Ci instalator.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-03-10 21:47:09
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > zasadzie bez znaczenia, aby nie byl za drogi i przede wszystkim mial
    > serwis w Twojej okolicy. Moc i cala reszte powinien dobrac Ci instalator.

    A co z kondensacją przy kaloryferkach? Musi przewymiarować trzykrotnie
    (koszty) lub nici z kondensacji nie ?

  • 5. Data: 2009-03-10 21:53:14
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <f...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    O np ten kupują z jakiegoś powodu:

    http://allegro.pl/item571246058_gazowy_kociol_piec_e
    gis_ff_zestawy_gratis_za730zl.html

    Regulator pogodowy by sie przydał. Może ten pokojowy potrafi jakoś tam
    regulowac ala pogodowo.

  • 6. Data: 2009-03-10 21:59:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > A co z kondensacją przy kaloryferkach? Musi przewymiarować trzykrotnie
    > (koszty) lub nici z kondensacji nie ?

    Jesien, wiosna kondensacyjnie bedzie pewnie caly czas. Dzisiejsza zima w
    wiekszosci tez. Nie wiem czy jest sens przewymiarowywac do -20. Najwyzej te
    pare dni pociagnie na wiekszej mocy. Roznica w cenach kotlow nie jest chyba
    juz taka duza. W zeszlym miesiacu zaplacilem 4500 za Ditricha MCR 24 z
    automatyka pogodowa. Nie wiem jaka jest roznica szczerze mowiac bo od
    poczatku chcialem kondensat, tym bardziej ze podlogowki mam zdecydowanie
    wiecej niz grzejnikow, ale cena jakby powalajaca na kolana nie jest. Mimo to
    chyba lepiej kupic kondensacyjny ze wzgledu chyba jednak na wieksza
    modulacje palnika i lepsze dostosowanie mocy do potrzeb.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-10 22:15:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > chyba lepiej kupic kondensacyjny ze wzgledu chyba jednak na wieksza
    > modulacje palnika i lepsze dostosowanie mocy do potrzeb.

    No tak, w sumie to niech pytający kupi to na co go stać i jakie ma wymagania
    :-) Trudno określić co jest lepsze (jaka firma). Najważniejszy serwis żeby
    jeszcze był blisko i nie robili łaski

  • 8. Data: 2009-03-11 18:10:05
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    > Jesien, wiosna kondensacyjnie bedzie pewnie caly czas.
    nie do konca masz racje

    sa piecie kondensacyjne, ktore pracuja w ukladach wysokotemperaturowych
    czyli np. z kaloryferami
    w takim ukladzie kompletnie nie ma sensu kupowac kondensata przeplacajac na
    starcie
    kupic z zamknieta komora spalania + regulator pogodowy i po sprawie
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-03-11 19:30:45
    Od: f...@g...com

> [...]
    > kupic z zamknieta komora spalania + regulator pogodowy i po sprawie

    w sumie mam do ogrzania niewiele ponad 100metrów.
    planuję w pokojach sypialnych i salonie zrobić grzejniki ,a w
    łazienkach,kuchni ,przedpokoju będzie podłogowe.
    wiem ,że to może komplikować sprawę ale chyba nie tak bardzo. co w
    takim układzie proponujecie?
    Co takiego da mi kocioł kondensacyjny w porównaniu z innymi ? pozdr

  • 10. Data: 2009-03-11 20:03:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <f...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]

    Kup tani zwykły piec z jakimś rozsądnym regulatorem pogodowym i tyle. TANIO
    KUP. 100m to żadna powierzchnia.

    Nic nie da przy 100m2. Oszczędzaj, Podłogówke zawsze możesz zrobić dając
    mieszacz. Hydraulik wie jak to zrobić. O ile na takiego trafisz haha :-)