  • 11. Data: 2009-03-11 20:52:02
    Temat: Re: jaki piec gazowy ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gp95ek$mnc$1@opal.futuro.pl...

    > Kup tani zwykły piec z jakimś rozsądnym regulatorem pogodowym i tyle.
    > TANIO KUP. 100m to żadna powierzchnia.

    Kiki ma racje, ale zalezy na co Cie stac. Kondensacyjny daje oszczednosci,
    poczytaj na temat tych kotlow to bedziesz wiedzial. To bardzo dobry
    wynalazek, ale czy jest sens montowania go do takiej powierzchni to zalezy
    od ceny zakupu. Generalnie roznica w cenie kotla powinna dac sie
    zaoszczedzic na pozniejszych nizszych rachunkach za ogrzewanie, bo z samego
    posiadania kotla kondensacyjnego nic uzytkowo dla Ciebie nie wynika. Obsluga
    i reszta mozliwosci jest dokladnie taka sama tu nie ma jakichs szczegolnych
    roznic. Osobiscie sklaniam sie ku kotlom kondensacyjnym, ale do tej
    powierzchni sens takiego zakupu moze byc powiedzmy sredni. Zakladajac
    rachunki za gaz na poziomie max 2000zl za sezon, oszczednosci z kondensacji
    na poziomie optymistycznym rzedu 10-15% daja Ci kwote na poziomie 200zl za
    sezon. Zobacz jaka jest roznica w cenie zakupu kotla z zamknieta komora
    spalania, a kondensacyjnym i policz kiedy Ci sie to zwroci. Przy wiekszych
    domach i wiekszym udziale podlogowki oszczednosici beda znacznie bardziej
    zauwazalne.

    > Nic nie da przy 100m2. Oszczędzaj, Podłogówke zawsze możesz zrobić dając
    > mieszacz. Hydraulik wie jak to zrobić. O ile na takiego trafisz haha :-)

    Powinien zrobic mieszacz od razu, bo inaczej dupcia z takiej instalacji. A
    zeby takie ustrojstwo moglo w ogole dzialac nalezy kupic taki zestaw, ktory
    umozliwia sterowanie dwoma obiegami, jeden z mieszaczem. Sam tani kociol w
    ogole mozna sobie odpuscic, bo potrzebna bedzie odpowiednia automatyka,
    pogodowa za jakies 1000zl dodatkowo.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-03-11 23:45:27
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik <f...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > w sumie mam do ogrzania niewiele ponad 100metrów.
    > planuję w pokojach sypialnych i salonie zrobić grzejniki ,a w
    > łazienkach,kuchni ,przedpokoju będzie podłogowe.
    > wiem ,że to może komplikować sprawę ale chyba nie tak bardzo. co w
    > takim układzie proponujecie?
    > Co takiego da mi kocioł kondensacyjny w porównaniu z innymi ? pozdr

    Kondensacyjny sprawdza się (daje wymierne oszczędności) tylko przy grzaniu
    na niższy parametr.
    Wykorzystuje on ciepło spalin, które w normalnym odlatuje kominem.
    Przy podłogówce jest raczej niska temp. wody wieć jak najbardziej.
    Przy grzejnikach aby mieć zysk na kondensacji daje się większe grzejniki
    a ogrzewa się wodę do niższej temperatury i w efekcie ogrzewamy
    pomieszczenie
    do tej samej temp.
    Coraz więcej ludzi wybiera kondensacyjne z uwagi na to że zimy
    są coraz cieplejsze (mało jest dni w których kocioł nie korzystałby z
    kondensacji)
    a gaz coraz droższy.
    Kwestię czy ci się opłaca kocioł kondensacyjny rozważ sam, bo wydatek
    jest większy a zwróci się nieprędko jeśli grzejesz tylko 100m2.

    Pzdr
    J23

  • 13. Data: 2009-03-12 08:03:19
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    f...@g...com napisał(a):

    > witam.
    > przymierzam sie do wykonania hydrauliki i instalacji ogrzewania.
    > mam na dzia=B3ce gaz wi=EAc napewno piec gazowy.
    > Do ogrzania mam oko=B3o 120mkw dom parterowy nowowybudowany. pod=B3oga
    > docieplona 10cm styropianem,=B6ciany(docelowo) 12 styropian,strop
    > prawdopodobnie 10.

    Trochę bez sensu. Wszyscy zalecają ocieplać strop/dach bardziej niż ściany,
    popatrz sobie np na stronie Rockwoola. Ciepłe powietrze unosi się do góry i
    właśnie górna izolacja powinna być najlepsza - w parterówce strop/dach jest
    proporcjonalnie bardzo duży w stosunku do metrażu więc straty przez strop
    będa największe. Daj na strop minimum 20 cm, lepiej 25 a patrząc
    przyszłościowo to i więcej.

  • 14. Data: 2009-03-12 08:40:04
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boban" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > proporcjonalnie bardzo duży w stosunku do metrażu więc straty przez strop
    > będa największe. Daj na strop minimum 20 cm, lepiej 25 a patrząc

    30może albo 40cm i strop osiągnie grubość prawie metr.
    Bez sensu tym bardziej ze nad stropem z reguły jest albo poddasze użytkowe
    albo strych na którym jest sporo wyższa temperatura niż na zewnatrz.
    Ale kilka metrów styropianu to koszty pomijalne przy budowie domu.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-03-12 10:08:18
    Od: "Boban" <b...@g...pl>

    kris <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > albo strych na którym jest sporo wyższa temperatura niż na zewnatrz.
    > Ale kilka metrów styropianu to koszty pomijalne przy budowie domu.

    Nad stropem w parterówce (po co komu strop w domu parterowym swoją drogą...)
    nie ma poddasza użytkowego. Na poddaszu nieużytkowym temperatura zimą jest
    praktycznie taka sama jak na zewnątrz. Przynajmniej tak jest u mnie (folia
    dachowa), przy deskowaniu i papie może jest trochę lepiej ale co to za
    izolacja z calewej deski.

  • 16. Data: 2009-03-12 18:02:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > kondensacji na poziomie optymistycznym rzedu 10-15% daja Ci kwote na
    > poziomie 200zl za sezon. Zobacz jaka jest roznica w cenie zakupu kotla z

    Nie za bardzo wierzę w różnicę większą niż 10% bo taka jest proporcja ciepła
    spalania gazu do wartości opałowej.

  • 17. Data: 2009-03-12 21:30:42
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    William Bonawentura wrote:

    > Nie za bardzo wierzę w różnicę większą niż 10% bo taka jest proporcja
    > ciepła spalania gazu do wartości opałowej.

    Róznica wynika nie tylko z proporcji ale i np. mniejszej straty
    kominowej.

    pozdrawiam Piotr

  • 18. Data: 2009-03-13 17:18:10
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    f...@g...com wrote:
> [...]
    > docieplona 10cm styropianem,ściany(docelowo) 12 styropian,strop
    > prawdopodobnie 10.
    > dysponuję kotłownią o powierzchni 4-5mkw z kominem Shiedela i
    > wentylacją .poszukuje pieca dwufunkcyjnego najlepiej z jakimś
    > termikiem.. planuję też kominek więc fajnie byłoby gdyby gdyby piec
    > załączał się po obnizeniu temperatury do jakiejśtam :)
    > proszę o radę .. jaki piec polecacie.. jakiej firmy? z otwarta czy
    > zamknięta komorą .
    > jeśli macie jakieś konkretne przykłady byłbym wdzięczny.
    > jeśli macie tez przykłady czego się wystrzegac będę podwójnie

    A dlaczego dwufunkcyjnego? Nie lepiej jednofunkcyjny z zasobnikiem? No i
    recyrkulacja! Ale kondensat niekoniecznie.

    --
    pozdrawiam - Zyga