  • 61. Data: 2009-06-22 10:20:54
    Temat: Re: jakie siekery przyzwoitej jakości
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Kris pisze:
    > Mam pytanko odnośnie siekier do łupania drewna- jakie polecacie.
    > Podejrzewam że np Fiskars 1500PRO będzie ok ale może są jakieś w o
    > podobnej jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?
    > A może jakis inny producent?

    A ja bym olał wszystkie siekiery i zakupił to http://tnij.org/dm82, do
    tego jakiś wygodny fotel ogrodowy i można łupać drewno do bólu.

  • 62. Data: 2009-06-22 19:03:16
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > A ja bym olał wszystkie siekiery i zakupił to http://tnij.org/dm82, do
    > tego jakiś wygodny fotel ogrodowy i można łupać drewno do bólu.

    eeee - max średnica klocka to 25 cm
    takie klocki to porąbie czymkolwiek a nie maszyną za prawie 600 zł :)

  • 63. Data: 2009-06-22 21:01:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kris pisze:
    > A ja bym olał wszystkie siekiery i zakupił to http://tnij.org/dm82, do
    > tego jakiś wygodny fotel ogrodowy i można łupać drewno do bólu.

    Pisałem wyżej- za cene tej zabawki kupie drewno na całą zime;))
    I klocki do 25cm- takie to siekierą szybciej porabie jak tą łuparką.

    Kris

  • 64. Data: 2009-06-23 10:18:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Więc nie rozumię o co tu sie sprzeczamy. Ja napisałem po ile kupiłem i
    > kupiłem legalnie- w taki sam sposób każdy może kupić- nie tylko wybrańcy.
    > Ty napisałes że w Małopolsc drożej i pewnie tak jest- ja nie znam cen z
    > Małopolski
    > Nadleśnictwa podaja ceny w metrach sześciennych(metr przestrzenny*
    > współczynnik) i ja Tobie napisałem ze kupiłem wg. cennika nadlesnictwa i
    > tyle.
    > Teraz podobno podrożało trochę ale w przyszłym tygodniu będe kupował to
    > zobaczę.
    > I tak jest to najtańszy opał.

    U mnie ceny podobne - za 1mp dębu, brzozy, jesionu liczą od 80 do 100zł.
    Nie pamiętam ceny jaka jest na fakturze, ale to będzie ok. 50-60zł za 1m3.
    Z tym, że to nie jest drewno :) To jest po prostu opał. Larwy jakie z niego
    wyciągałem przy łupaniu miały wielkość dużej stonki ziemniaczanej. Część to
    próchno, trochę gałęzi...
    Ale do kominka drewno bardzo ładne (za tą cenę).

    --
    Bartek

  • 65. Data: 2009-07-07 08:47:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podobnej jakości lecz tańsze.
    > Dużo dobrego słyszałem o siekierach Kuźnia np
    > Jeśli już Fiskars- gdzie można je kupić w dobrej cenie?

    W sobotę kupiłem Fiskarsa model 1500PRO. W lokalnym składzie budowlanym
    kosztował taniej jak na allegro- na Allegro- 163zł u mnie w składzie cena
    "półkowa" 148zł, po krótkiej negocjacji zapłaciłem 138zł.
    Wczoraj porąbałem nią ze 3 metry sześcienne/przestrzenne klocków(sosna,
    modrzew, świerk)
    Wrażenia:
    lekka, dobrze wyważona wygodnie się nią pracuje.
    Nie zakleszcza się w drewnie a jak już się zaklinuje to bardzo łatwo ja
    wyciagnac w porównaniu do "zwykłej" siekiery.- to odróznia ją bardzo na plus
    od mojej starej siekiery
    Wydaje mi się że potrzeba mniej siły aby przerąbać klocek Fiskarsem niz
    "zwykła" siekierą.
    Trzonek z tworzywa ale sprawia wrażenie bardzo solidnego- wg reklam można
    ciagnikiem na niego najechać. Ciagnika nie mam ale Ford Mondeo kombi też
    sporo waży- przetestuje więc w najbliższym czasie;))
    Ogólnie pracuje się nię wygodnie więc polecam.

    Krzysiek

  • 66. Data: 2009-07-07 09:16:34
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    kris wrote:
    > Trzonek z tworzywa ale sprawia wra?enie bardzo solidnego- wg reklam mo?na
    > ciagnikiem na niego najechaae.

    pusty w srodku?
    potrzaskalem taki w drobiazgi.

    --
    bartek

  • 67. Data: 2009-07-07 22:41:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ogólnie pracuje się nię wygodnie więc polecam.

    Nie zapomnij dokrecic rozcietej rury stalowej na trzonek. :-DDDDD

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2009-07-08 07:09:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h2v23r$uq2$1@news.onet.pl...

    > Nie zapomnij dokrecic rozcietej rury stalowej na trzonek. :-DDDDD

    Nie moge tego trzonka odłamać, twarde diabelstwo.
    Rozejrzę sie za kowalem, mam taki 10kg młot- kowal przekuje mi go na
    siekiere i dospawa rurę półtorej cala.
    Będe miał narzędzie jak ta lala.

    Krzysiek

  • 69. Data: 2009-07-08 23:12:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie moge tego trzonka odłamać, twarde diabelstwo.
    > Rozejrzę sie za kowalem, mam taki 10kg młot- kowal przekuje mi go na
    > siekiere i dospawa rurę półtorej cala.
    > Będe miał narzędzie jak ta lala.

    A tego Fiscarsa bedziesz mogl wsadzic komus, no wiesz, za rada pewnego
    jegomoscia specjalisty drwala z niedostepnej dzungli. :-)

    Pozdro.. TK