    From: "bhg" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: jeszcze coś - strefa ochronna
    Date: Sat, 18 Jul 2009 06:53:01 +0000 (UTC)

    Czeresniak <d...@o...pl> napisał(a):

    > Jest taka norma PN 05100-1 z 1998r. która mówi, że minimalna odległość
    > pionowa od ziemi dla linii:
    > - 15kV to 5,10m a w przypadkach szczególnych (np. duże obciążenie szadzią)
    > 4,10m;
    > - 20kV to 5,13m a w przypadkach szczególnych (np. duże obciążenie szadzią)
    > 4,13m;
    > to by było tyle dla średnich napięć a dla ciekawostki:
    > - 220kV to 6,47m
    > Jestem pewien (na 100%) że u Ciebie są conajmniej 2m wyżej i jak już
    > widzisz nie uda Ci się nic z tym zrobić tak aby nie ponieść żadnych
> [...]

    Bardzo dziękuję za informację, dokładnie o to mi chodziło. Jest dość
    prawdopodobne, ze jednak kable wiszą niżej niz to przewiduje norma, na oko
    wydaje mi sie, że to jest mniej niz 5m - tyle ze "na oko" to zaden pomiar;)
    Widzę, że jesteś zorientowany w temacie, więc pozwole sobie na jeszcze jedno
    pytanie. Czy coś takiego jak szerokość stref ochronnych wokół linii
    energetycznych jest regulowane polską normą (np tą którą podałam wyżej, albo
    tą którą ty podałeś) czy też gmina sama to ustala i ogłasza poprzez
    miejscowe plany zagospodarowania? Mam z tym problem, bo w gminie mówią co
    innego a w nadzorze budowlanych co innego...