  • 1. Data: 2010-08-24 08:32:16
    Temat: kafelki w brodziku
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam do położenia kafelki ze spadem w brodziku z odpływem liniowym.
    Brodzik wymurowany, na równi z odpływem (dolna blacha) wylany samopoziom
    a na niego folia w płynie
    Warstwa kleju aby ułożyć spadek - od 1 cm do 3 cm (na koncu)

    1. jaka może być najgrubsza warstwa kleju (kleje na sopro no1)
    2. czy w miejscu gdzie bedzie musiala być najgrubsza warstwa kleju, moge
    położyć w zaprawe kafelke - ona ma ok 1 cm po to, aby warstwa kleju byla
    mniejsza, czyli:
    -klej
    -kafelka (zatoiona w kleju)
    -klej
    -kafelka (wierzchnia)

    czy tez musze wylac sobie spadek, tak aby przy zakladaniu kafelek
    wszedzie byla jednakowa grubosc kleju?

    pozdrawiam i dziekuje za podpowiedz:)

  • 2. Data: 2010-08-24 09:37:10
    Temat: Re: kafelki w brodziku
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a na niego folia w płynie
    > Warstwa kleju aby ułożyć spadek - od 1 cm do 3 cm (na koncu)

    Taki masz duzy brodzik? U mnie spadek na metrze chyba nie ma nawet 1cm i nie
    widze z tym zadnych problemow. Kafelkarz ulozyl mi to na jednej warstwie
    kleju i nie widze zeby cos bylo nie tak. Jak ulozysz spadek 3cm/m to
    bedziesz mial niezle pod gore.

> [...]
    > -klej
    > -kafelka (wierzchnia)
    >
    > czy tez musze wylac sobie spadek, tak aby przy zakladaniu kafelek

    Jesli juz musisz to lepiej zrobic to zaprawa wyrownujaca. Podladanie kafelek
    moze nie jest jakims bledem, ale kojazy mi sie przede wszystkim z
    niedouczonym plytkarzem, ktoremu po ulozeniu calego pomieszczenia w progu za
    cholere nie wychodzi poziom podlogi i doklada pod spod kolejne kafle.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-08-24 11:38:31
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 24 Sie, 10:32, bdronka <b...@p...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > a na niego folia w płynie
    > Warstwa kleju aby ułożyć spadek - od 1 cm do 3 cm (na koncu)

    Witaj

    Przede wszystkim położyłbym solidną hydroizolacje - folia w płynie dla
    brodzika z płytek to zdecydowanie za mało - potrzeba co najmniej
    jedno- lub dwu komponentowa hydroizolację, elastyczny szlam
    uszczelniający.

    Do wyprowadzenia spadku - albo wylać albo użyć zaprawę wyrównująca -
    odradzam klejenie "płytka na płytę" tylko po to żeby mieć spadek.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 4. Data: 2010-08-24 21:34:31
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    >brodzika z płytek to zdecydowanie za mało - potrzeba co najmniej
    >jedno- lub dwu komponentowa hydroizolację, elastyczny szlam

    Możesz polecić jakiś konkretny produkt konfekcjonowany w rozsądnej ilości
    (np. 2kg)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-08-25 07:13:05
    Od: "Tenon" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz polecić jakiś konkretny produkt konfekcjonowany w rozsądnej ilości
    > (np. 2kg)?
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Jest folia w płynie ja kupiłem sopro. Koszt chyba ze 150 zł.
    Pomalowałem 2 razy wkleiłem narożniki i listwy narożne i jest git.
    Do profilowania spadku używałem zaprawy wyrównującej wodoodpornej.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-08-25 09:29:00
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 24 Sie, 23:34, "Krzysiek" <j...@g...pl> wrote:
    cy.

    > Możesz polecić jakiś konkretny produkt konfekcjonowany w rozsądnej ilości
> [...]

    Witaj

    Sprawdź to:
    http://www2.selena.pl/cms/?__page_id=606&sid=10

    2 komponentowe sa zwykle tańsze od jedno - przy bardzo podobnych
    właściwościach
    IMO nie ma mniejszych niż ok 25 kg, z tego wychodzi Ci ok 10 m2

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 7. Data: 2010-08-25 18:05:40
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    >Sprawdź to:
    >http://www2.selena.pl/cms/?__page_id=606&sid=10

    Tak jak Tenon używałem do tej pory folii w płynie Sopro. Szkaradnie drogie,
    ale po wyschnięciu wygląda na bardzo szczelne (taka elastyczna "gumka" na
    całej powierzchni - malowałem dwa razy). Minusem jest to, że na tynk gipsowy
    absolutnie się nie nadaje. Zdziera się jak tapeta.
    Jeśli masz doświadczenie, to powiedz proszę w czym będzie lepszy Hydro 2K (i
    jak to się z grubsza prezentuje cenowo).
    Pozdr.
    Krzyiek