  • 1. Data: 2012-01-19 13:10:14
    Temat: kanalizacja burzowa - pozwolenie czy zgloszenie
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    Chodzi o maly domek i rynny, dla ktorych chcemy zrobic na dzialce
    kanalizacje burzowa (ale nie podlaczana do kanalizacji burzowej w ulicy,
    bo takiej nie ma, tylko do studzienki na dzialce).

    Czy na cos takiego potrzeba pozwolenia na budowe czy wystarczy
    zgloszenie? Niestety urzad miasta plata sie z zeznaniach ;P i raz mowi
    tak, raz tak, upps. :( Jaki przepis to okresla dokladniej?

    Dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2012-01-19 13:42:32
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    W dniu 2012-01-19 14:10, tygrysek pisze:
> [...]
    > zgloszenie? Niestety urzad miasta plata sie z zeznaniach ;P i raz mowi
    > tak, raz tak, upps. :( Jaki przepis to okresla dokladniej?

    dodam jeszcze, ze chodzi o studnie chlonna (by nie bylo watpliwosci)

    jak sie dowiedzialem troche wiecej, to urzad teraz mowi, ze potrzeba
    pozwolenie, bo w projekcie domu byly wpisane tylko rynny i to jest
    zmiana, wiec pozwolenie konieczne

    czy rzeczywiscie na taki drobiazg potrzeba pozwolenia na budowe?

  • 3. Data: 2012-01-19 17:22:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "tygrysek" <t...@z...pl> napisał w wiadomości
    > jak sie dowiedzialem troche wiecej, to urzad teraz mowi, ze potrzeba
    > pozwolenie, bo w projekcie domu byly wpisane tylko rynny i to jest zmiana,
    > wiec pozwolenie konieczne

    jeśli chcesz zmienic projekt to musisz miez zmiane PnB. Ale mozeszto
    potraktować jako odrębna inwestycję i zrobic na zgloszenie (jesli sie da).
    Po prostu zrób zgłoszenie, nazwij to "przyłącze" i czekaj, jak urzad nie da
    sprzeciwu w 30 dni to będziesz miał papier :-)

    b.

  • 4. Data: 2012-01-19 20:51:45
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    W dniu 2012-01-19 18:22, Budy pisze:
    > U?ytkownik "tygrysek"<t...@z...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > je?li chcesz zmienic projekt to musisz miez zmiane PnB. Ale mozeszto
    > potraktowa? jako odr?bna inwestycj? i zrobic na zgloszenie (jesli sie da).
    > Po prostu zr?b zg?oszenie, nazwij to "przy??cze" i czekaj, jak urzad nie da
    > sprzeciwu w 30 dni to b?dziesz mia? papier :-)

    dom juz dawno ukonczony i odebrany, teraz chcemy dorobic kanalizacje burzowa

    urzad zadzwonil do domu i kazal wycofac papier, ale decyzji na pismie
    nie dal - stad teraz pytanie, czy warto z nimi walczyc, czy dac sobie
    spokoj - wycofac zgloszenie i zlozyc wniosek o pozwolenie na budowe?

  • 5. Data: 2012-01-20 09:43:52
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    A jak po prostu to zrobisz, zatkasz deklem studnie od gory, maly
    odpowietrznik
    to w czym problem?

    Przyjdzie ktoś ci rozkopywac działkę z urzędu?

  • 6. Data: 2012-01-20 12:18:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >urzad zadzwonil do domu i kazal wycofac papier, ale decyzji na pismie nie
    >dal - stad teraz pytanie, czy warto z nimi walczyc, czy dac sobie spokoj -
    >wycofac zgloszenie i zlozyc wniosek o pozwolenie na budowe?

    jasne ze nie wycofuj, zeby zrobic sprzeciw to on musi znaleźć paragraf. Jak
    bedziesz wiedzial jaki to moze to sie da napisac inaczej. Moze tego nie
    nazwales "przyłacze"?

    b.

  • 7. Data: 2012-01-20 14:22:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > jasne ze nie wycofuj, zeby zrobic sprzeciw to on musi znaleźć paragraf.
    > Jak bedziesz wiedzial jaki to moze to sie da napisac inaczej. Moze tego
    > nie nazwales "przyłacze"?

    Tak wogóle to ja pierwszy raz słyszę żeby ktokolwiek kto rynny podłączał
    otokiem do studni chłonnej na swojej działce to że gdziekolwiek zgłasza lub
    ma w projekcie. Po prostu ludzie sobie kopią wokół domu rowek, układają pod
    chodnikiem opaskowym na głębokości 40-60cm rurę jak drenarską ale tą bez
    dziurek albo jak z dziurkami (o dziwo tańsza) to owiniętą folią stretch co
    by ją uszczelnić, lub PCV110rury ale drożej wychodzi. Podłączają do nich po
    kolei rynny i kilka metrów od domu kopią studnię chłonną. Często widuję
    gdy jest w pobliżu jakiś rów nadziałce albo choćby w granicy, to nikt nikogo
    nie pyta tylko ciągnie na żywca od chałupy do rowu rurę.
    Kto mu to kiedykolwiek sprawdzi? No chyba że sąsiada będzie drażniło i
    zgłosi że do rowu.
    Ale studnia chłonna? W życiu nie widziałem aby kogokolwiek to obchodziło.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-20 14:32:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zgłosi że do rowu.
    > Ale studnia chłonna? W życiu nie widziałem aby kogokolwiek to obchodziło.

    Potwierdzam i 7 sąsiadów ma dokładnie tak samo i nic nikt nie zgłaszał
    nigdzie :)