  • 1. Data: 2012-01-19 14:47:40
    Temat: klejenie3 styropianu
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Ponieważ utrzymuję w moim garażu wewnętrznym temperatury dość niskie chcę
    ocieplić ścianę działową odgraniczającą go od pozostałych pomieszczeń.
    Sciana ta jest pomalowana biała farbą emulsyjną.
    Czy w związku z tym potrzebny byłby jakiś specjalny (jaki?) klej, czy tez
    wystarczy "zwykły", sprzedawany w workach. Nie chciałbym styropianu (np. 5
    cm) kołkować.
    Podobne pytanie dot. klejenia styropianu do pomalowanych desek (w ociepleniu
    od wewnątrz bramy garażowej).

  • 2. Data: 2012-01-19 15:17:24
    Temat: Re: klejenie3 styropianu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-01-2012 o 15:47:40 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy w związku z tym potrzebny byłby jakiś specjalny (jaki?) klej, czy
    > tez wystarczy "zwykły", sprzedawany w workach.
    Wystarczy. Potem klej siatka i zaciągnij jeszcze raz klejem i pomaluj.

    > Nie chciałbym styropianu (np. 5 cm) kołkować.
    Nie trzeba.

    > Podobne pytanie dot. klejenia styropianu do pomalowanych desek (w
    > ociepleniu od wewnątrz bramy garażowej).
    Tutaj lepsza będzie pianka do klejenia styro.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2012-01-19 15:58:16
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ponieważ utrzymuję w moim garażu wewnętrznym temperatury dość niskie chcę
    > ocieplić ścianę działową odgraniczającą go od pozostałych pomieszczeń.
    > Sciana ta jest pomalowana biała farbą emulsyjną.

    klej pianką, ale troche drozej wychodzi. Natomiast z wniosków moich:
    ociepliłem w zeszłym roku jakies 80m2 ścian garazu i podobnej w położeniu
    piwnicy - zyski na zaoszczędzonym gazie: ZERO :-)

    b.

  • 4. Data: 2012-01-19 17:00:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomo?ci
    >

    > klej piank?, ale troche drozej wychodzi. Natomiast z wniosków moich:
    > ociepliłem w zeszłym roku jakies 80m2 ?cian garazu i podobnej w położeniu
    > piwnicy - zyski na zaoszczędzonym gazie: ZERO :-)

    Może różnice temperatur po obu stronach ocieplanych ścian były zerowe, albo
    nieznaczne? Poza tym ocena zysków na gazie porównując ich zuzycie w
    przeciez niedokładnie takich samych warunkach pogodowych obarczonea jest
    duzym błędem.

  • 5. Data: 2012-01-19 17:13:28
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Może różnice temperatur po obu stronach ocieplanych ścian były zerowe,
    > albo nieznaczne?

    widac były :-) Ale to wiem dopiero dziś, haha

    >Poza tym ocena zysków na gazie porównując ich zuzycie w przeciez
    >niedokładnie takich samych warunkach pogodowych obarczonea jest duzym
    >błędem.

    pan mnie nie doceniasz, mam taki arkusz który na podstawie stanów licznika i
    danych pogodowych wylicza wskaźnik zapotrzebowania na gaz w postaci
    m3/dobe/K (dT [K]=temp wewnętrzna-temp średnia okresu)
    Wychodzi mi jakies 0,43m3/d/K teraz i kiedyś. Podejrzewam ze u mnie duże
    straty idą w komin, moze latem jakis remoncik zapodam - byle sie nie okazało
    ze zyski z modernizacji tez bedą zerowe :)

    b.

  • 6. Data: 2012-01-19 18:41:50
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > straty idą w komin, moze latem jakis remoncik zapodam - byle sie nie
    > okazało ze zyski z modernizacji tez bedą zerowe :)

    Mysle, ze miernikiem prawidłowości twoich wyliczeń i założeń byłoby
    sprawdzenie, czy zuzycie gazu zmienia się liniowo w funkcji różnicy
    temperatur wnętrze/zewnątrz.
    Obawiam się, ze w rzeczywistości to nie takie proste i ta zalezność jest
    bardziej skomplikowana, a więc i więcej elementów nalezy uwzględniać, a
    także wnioski z przyjętej teorii są zbyt pochopne.

  • 7. Data: 2012-01-19 18:54:19
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Mysle, ze miernikiem prawidłowości twoich wyliczeń i założeń byłoby
    > sprawdzenie, czy zuzycie gazu zmienia się liniowo w funkcji różnicy
    > temperatur wnętrze/zewnątrz.

    nie zmienia sie liniowo bo i ma sie nie zmieniać, wskaźników jest kilka np
    wiatr, słońce. Wiec to nie moze być wykres liniowy w zaleznosci o
    temperatury :-) A pozostalych czynników nie znam.

    b.

  • 8. Data: 2012-01-19 19:13:08
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > wiatr, słońce. Wiec to nie moze być wykres liniowy w zaleznosci o
    > temperatury :-) A pozostalych czynników nie znam.

    Własnie tego się spodziewałem! A zatem twój wspólczynnik nie na wiele może
    się przydać, jesli przebieg pogody w roku bez ocieplenia był inny od pogody
    w roku z ociepleniem ścian garazu, bo zbyt wiele czynników miało wpływ na
    zuzycie gazu i do tego sposób, w jaki one na to zuzycie wpływały jest
    nieznany (a w kazdym razie nieliniowy).

    Zwiększenie izolacji cieplnej MUSI zawsze zmniejszyć straty ciepła (przy
    założeniu niezmienności pozostałych parametrów, np. temperatur), a więc i
    zapotrzebowanie na jego nośnik (tu na gaz) i ta uniwersalna reguła tylko
    wówczas nie ma zastosowania, jesli ta izolacja odgradza ośrodki o takiej
    samej temperaturze. Możesz zatem pocieszyć się, że skoro w roku po
    ociepleniu ściany zużyłes tyle samo gazu co przed ociepleniem, to gdybyś
    ściany nie ocieplił to wówczas gazu zużyłbyś więcej. Oczywiście nie
    wypowiadam się nt. strony ekonomicznej tego przedsięwzięcia, ale, co jest
    pewne, z fizyką pan nie wygrasz;--)

  • 9. Data: 2012-01-19 22:27:21
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Zwiększenie izolacji cieplnej MUSI zawsze zmniejszyć straty ciepła (przy
    > założeniu niezmienności pozostałych parametrów, np. temperatur), a więc i

    hehehe, licznik gazu mi tego nie mówi

    b.

  • 10. Data: 2012-01-19 23:44:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Sty, 23:27, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > hehehe, licznik gazu mi tego nie mówi

    No eeee! Budyn takich gadajacych licznikow to jeszcze chyba nie
    wymyslili ;)
    pozdr.

    --
    Adam