  • 1. Data: 2009-03-21 14:28:30
    Temat: komin a moc pieca - problemy
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam,

    Pare eksperymentów, temat na forum, konsultacja z kominiarzem i jest
    werdykt: komin za słaby do danego pieca (nie uzyskuje wlasciwej mocy przez
    co ladowanie bufora trwa dlugo a i straty sa dosc spore). Niestety
    projektant nie przewidzial jaki bede mial kociol (sam nie wiedzialem),
    natomiast sprzedawca i instalator uznali ze ten kociol napewno pojdzie na
    takim kominie bez zająknięcia. Problem opisany tutaj:
    http://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?...c=2548&
    st=0 . Wspomne jeszcze
    ze w karcie katalogowej kotla są wymagania co do komina - 200mm oraz 9
    metrów wysokosci ktorych nie spelnilem i nie przeszkadzalo to Junkersowcom
    (kociol Junkers na paliwo stale) wydac werdyktu ze 'bedzie git'.

    Jak poprawić ciąg w kominie (160mm srednica, jakies 8m wysoki, schiedel
    ceramiczny) w sposob jednoznaczny i skuteczny ? Obrotowa nasada kominowa
    odpada - nie daje to gwarancji poprawy ciagu plus przy bezwietrznej pogodzie
    pewnie nie działa.

    Czy urzadzenia tego typu wogole warto rozpatrywac ? Nie jest to mechniczny
    wyciąg wiec sytuacji pewnie drastycznie nie poprawi. Zreszta na jakiej
    zasadzie to działa ? daszek inżektorowy ?
    http://www.polmar.bialystok.pl/indexPL.html

    Jest takze opcja zakupu czegos takiego jak wentylator wyciągowy -
    mechaniczny wyciag o satysfakcjonujacej konstrukcji znalazlem m.in taki
    http://allegro.pl/item580474610_nasada_kom...wego_da
    rco.html

    Licze na Wasza pomoc - jesli ktos mialby ochote i czas zerknac i przeczytac
    topic z forum.info-ogrzewanie to bylbym wdzieczny - byc moze popelnilem tam
    jakis blad logiczny co doprowadzilo mnie do blednych wnioskow...

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-03-21 16:28:14
    Temat: Re: komin a moc pieca - problemy
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Kane pisze:

    > Pare eksperymentów, temat na forum, konsultacja z kominiarzem i jest
    > werdykt: komin za słaby do danego pieca (nie uzyskuje wlasciwej mocy
    > przez co ladowanie bufora trwa dlugo a i straty sa dosc spore).

    Czy aby na pewno ten kominiarz obejrzał i pomierzył wszystko? 9 na 10
    ;)takich przypadków to brak nawiewu do kotłowni. A jak z tym jest u
    Ciebie, gdzie jest ten nawiew (przy suficie, przy podłodze, w drzwiach?)
    i jaką ma powierzchnię w ~.

  • 3. Data: 2009-03-21 22:32:56
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > ;)takich przypadków to brak nawiewu do kotłowni. A jak z tym jest u
    > Ciebie, gdzie jest ten nawiew (przy suficie, przy podłodze, w drzwiach?) i

    Nawiew jest rura 100mm srednicy na wysokosci palenistka (pobiera powietrze z
    gory paleniska wiec tam doprowadzilem powietrze), plus nawiewnik w oknie,
    plus okno zamkniete ale nie w szczelny sposob.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2009-03-22 11:01:52
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Kane pisze:

    > Nawiew jest rura 100mm srednicy na wysokosci palenistka (pobiera
    > powietrze z gory paleniska wiec tam doprowadzilem powietrze)

    Teoretycznie nie masz nawet połowy powierzchni nawiewu dla samej
    kotłowni - 220 cm2. Rura powinna schodzić prawie do posadzki, np. typu
    Z. Powiem tak, najprostszy sposób, przewietrz konkretnie to
    pomieszczenie, otwórz to okno, drzwi, rozpal i zobacz. Jak będzie ok. to
    wina nawiewu. Nic mądrego chyba już nie wymyślę :(

    > , plus
    > nawiewnik w oknie, plus okno zamkniete ale nie w szczelny sposob.

    Tego się nigdy nie wlicza ...

  • 5. Data: 2009-03-22 11:36:11
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > Powiem tak, najprostszy sposób, przewietrz konkretnie to pomieszczenie,
    > otwórz to okno, drzwi, rozpal i zobacz. Jak będzie ok. to wina nawiewu.

    Sprawdze przy otwartym oknie. Drzwi zamykam - reszta domu ma wentylacje
    mechaniczna z ktorej kotlownia jest wyłączona. Rure moge przeciagnac do
    posadzki jak klasyczną zetkę. Dzieki za sugestie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-03-23 19:32:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 15:28:30 +0100, Kane napisał(a):

> [...]
    > odpada - nie daje to gwarancji poprawy ciagu plus przy bezwietrznej pogodzie

    A nie możesz przedłużyć komina?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-03-23 19:33:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 23:32:56 +0100, Kane napisał(a):

    > Nawiew jest rura 100mm srednicy na wysokosci palenistka (pobiera powietrze z
    > gory paleniska wiec tam doprowadzilem powietrze), plus nawiewnik w oknie,
    > plus okno zamkniete ale nie w szczelny sposob.

    To może zrób lekkie nadciśnienie w kotłowni? W końcu wszystko jedno, czy
    masz podciśnienie w kominie, czy nadciśnienie na wlocie, liczy się różnica
    ciśnień...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-03-25 18:37:09
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > To może zrób lekkie nadciśnienie w kotłowni? W końcu wszystko jedno, czy
    > masz podciśnienie w kominie, czy nadciśnienie na wlocie, liczy się różnica
    > ciśnień...

    Tzn jak ? nawiew mechaniczny ? Kominiarz telefonicznie narazie ale wykluczyl
    mozliwosc nawiewu mechanicznego do kotlowni jako niezgodna z przepisami

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2009-03-25 18:38:43
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A nie możesz przedłużyć komina?

    Moge, o metr-poltora metra (rurą). WIele to nie zmieni - bedize nadal daleko
    od specyfikacji.
    Czekam na wizyte kominiarza, w najgorszym razie podepne to jednak portkami
    rezygnujac z dodatkowego piecyka w piwnicy. Dostawie tam po prostu grzejnik
    lub dwa polaczone z glowna instalacja.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-03-25 20:45:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 19:37:09 +0100, Kane napisał(a):

    > Tzn jak ? nawiew mechaniczny ? Kominiarz telefonicznie narazie ale wykluczyl
    > mozliwosc nawiewu mechanicznego do kotlowni jako niezgodna z przepisami

    Może sprawdź, czy czasem nie ma innego kominiarza w okolicy ;)

    --
    _______/ /_ GG: 3524356