  • 1. Data: 2010-03-10 19:10:26
    Temat: komin z boku kominka?
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Pasuje mi aby komin był z boku kominka(wyczystka pietro niżej w piwnicy).
    Czy jest to jakis problem techniczny?

    --
    my photos
    http://www.fotolia.com/p/6964/partner/6964

  • 2. Data: 2010-03-10 20:15:44
    Temat: Re: komin z boku kominka?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Pasuje mi aby komin by? z boku kominka(wyczystka pietro ni?ej w piwnicy).
    > Czy jest to jakis problem techniczny?

    Raczej tak. Zeby nie miec problemów, kazdy odcinek spalinowy powinien byc do
    wyczyszczenia. Jak zrobisz rure z kolanem 90 stopni zabudowanym, to gdzie wejdziesz w
    nie wyciorem ?

  • 3. Data: 2010-03-10 20:55:48
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał
    > Pasuje mi aby komin był z boku kominka(wyczystka pietro niżej w piwnicy).
    > Czy jest to jakis problem techniczny?

    zalezy - bardzo ogolnie pytasz - trzeba by zobaczyc odleglosc do tego
    komina, srednice, wysokosc, itepe

    generalnie do zrobienia, ale poloczenie minimum na 45 stopni - nigdy w
    poziom

    no i przerąbane czyszczenie - to co pisal przedmowca - na odcinku skosnym
    czyszczenie tylko od dolu jak zajdzie potrzeba z to straszny chlew w razie i
    duzo zabawy.

    z drugiej strony przy dobrym drewnie i zakladajac ze to np komin stalowy
    (przynajmniej ten skosny odcinek) osadzanie bedzie tam znikome. dodatkowo
    nasada na kominie, zeby Ci sie ptaszony nie zalęgły ;)

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-03-10 21:22:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > do wyczyszczenia.
    > Jak zrobisz rure z kolanem 90 stopni zabudowanym, to gdzie wejdziesz w nie

    Poprzez wyczystke na drugim koncu tej rury. Po prostu wylot z kominka laczy
    sie z trójnikiem w ksztalcie litery T. Jedna strona rury wchodzi do komina,
    a druga do wyczystki.
    Jest to o wiele lepsze rozwiazanie niz stosowanie ukosnych kanalów, do
    których dostep jest znacznie trudniejszy, a czyszczenie latwiejsze i mniej
    syfu, bo zawartosc tej rury spycha sie do komina w dól.

  • 5. Data: 2010-03-10 21:51:42
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    Dwie szkoly jedna 45 stopni lacznik, druga 90 stopni.:)

  • 6. Data: 2010-03-11 07:28:38
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

> [...]
    > których dostep jest znacznie trudniejszy, a czyszczenie latwiejsze i mniej
    > syfu, bo zawartosc tej rury spycha sie do komina w dól.

    co do czyszczenia to moze i tak - tylko ze na poziomym odcinku sadza bedzie
    zalegac bo nie ma ochoty spasc sama jak na skosnym

    poza tym nie jest to zgodne z jakimikolwiek zasadami kominowymi oraz obniza
    sprawnosc samego komina - dym (gorace powietrze) znacznie mniej chetnie
    przemieszcza sie w poziomie, duzo chetniej w pionie - naturalne zjawisko

    znacznie nizsze bezpieczenstwo bo w przypadku ewentualnej nieszczelnosci
    albo przepalenia dym zacznie uciekac

    no i ciekawy jestem jak podejdzie ubezpieczyciel do takich laczen w
    przypadku problemow spowodowanych przez kominek i nawet z tym odcinkiem
    bezposrednio nie zwiazanym.........

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 7. Data: 2010-03-11 14:18:29
    Od: mk <d...@t...pl>

    Komin zazwyczaj stoi z boku, niektórzy mówią, że wręcz za wkładem :).
    Wkłady np. bezszybrowy Dovre mają możliwość poziomego (poprzez obrót
    czopucha) łączenia z kominem. Podczas takiej 2 letniej eksploatacji nie
    zauważyłem problemów.
    Pdr, M

  • 8. Data: 2010-03-11 14:39:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "sbst" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > co do czyszczenia to moze i tak - tylko ze na poziomym odcinku sadza
    > bedzie zalegac bo nie ma ochoty spasc sama jak na skosnym
    >
    > poza tym nie jest to zgodne z jakimikolwiek zasadami kominowymi

    Moze przytocz te zasady i wskaz wiarygodne ich zródlo.

    oraz obniza
    > sprawnosc samego komina - dym (gorace powietrze) znacznie mniej chetnie
    > przemieszcza sie w poziomie, duzo chetniej w pionie - naturalne zjawisko

    Sadza to osadza sie nawet na calkowicie pionowych kanalach. Jezeli komin
    posiada odpowiednio duzy cug to osadzanie sie czegokolwiek czy to sadzy czy
    tez popiolu bedzie znikome.

    > znacznie nizsze bezpieczenstwo bo w przypadku ewentualnej nieszczelnosci
    > albo przepalenia dym zacznie uciekac

    To usun calkowicie wszystkie wyczystki, bo one takze moga byc nieszczelne.

    > no i ciekawy jestem jak podejdzie ubezpieczyciel do takich laczen w
    > przypadku problemow spowodowanych przez kominek i nawet z tym odcinkiem
    > bezposrednio nie zwiazanym.........

    Nijak nie podejdzie. Jezeli zastosujesz atestowane rury to "Oni moga Panu
    majstrowi skoczyc tam, gdzie Pan moze Pana majstra w d.... pocalowac" :D

  • 9. Data: 2010-03-11 16:26:31
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    > Nijak nie podejdzie. Jezeli zastosujesz atestowane rury to "Oni moga Panu
    > majstrowi skoczyc tam, gdzie Pan moze Pana majstra w d.... pocalowac" :D

    w mojej polisie stoi ze powodem odmowy wyplaty moze byc odstepstwo od
    projektu budowlanego. A ze cos takiego nietrudno wykazac to ewentualna
    wyplata moze by watpliwa jesli ktos zastosuje swoje wynalazki a w projekcie
    bedzie mial inaczej. Ubezpieczalnie zyja z niewyplaconych odszkodowan i
    dowolny powód jest dobry...

    b.

  • 10. Data: 2010-03-11 17:11:26
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wkłady np. bezszybrowy Dovre mają możliwość poziomego (poprzez obrót
    > czopucha) łączenia z kominem. Podczas takiej 2 letniej eksploatacji nie

    dzieki za post na temat