  • 1. Data: 2010-05-23 18:52:01
    Temat: kompostownik i co dalej?
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Słuchajcie drodzy ogrodnicy!!!!
    Wale do tego kompostownika, i trawę i liście i gałęzie ( cienkie gałazki)
    góra mi rośnie i nic. Od ubiegłego roku zostało i nic sie nie przerobiło.
    Teraz świeża dostawa trawy i niedługo mi to zacnie sie przesypywać. Co z
    tym zrobic?. Jak z tego zrobić szybciej kompost, abym mógł tym zasilić
    grządki. jakieś specyfiki przyspieszające ? Może jakies
    robale?dzdzownice:-)? Czy dać sobie spokój i zacząć trawe wywozic do lasu
    a gałęzie palic?

    Krasnal
    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

  • 2. Data: 2010-05-23 19:09:29
    Temat: Re: kompostownik i co dalej?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grządki. jakieś specyfiki przyspieszające ? Może jakies
    > robale?dzdzownice:-)? Czy dać sobie spokój i zacząć trawe wywozic do

    Nie rób jaj.
    sposoby kompostowania -> Google
    Około 33,400 wyników (0,08 s)

    Pozdrawiam wygodnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-05-23 19:42:06
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    > Nie rób jaj.
    > sposoby kompostowania -> Google
    > Około 33,400 wyników (0,08 s)
    >
    > Pozdrawiam wygodnie
    > skryba

    Dobra dobra, mam kompostownik, ale jestem niecierpliwy, i nie udało mi sie
    zrobic do tej pory jeszcze takiego kompostu jak w reklamach, czegoś mi
    brakuje a góra trawy rosnie (po deszczach szybciej) i czytem w tych googlach
    teorię, może własnie praktycy mi coś doradzą

  • 4. Data: 2010-05-24 04:12:21
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > może własnie praktycy mi coś doradzą

    To trzeba było tak od razu.
    Praktycy na ten temat wypowiadali sie tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/about?hl
    =pl

    wpisz kompostowanie a otrzymasz:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.ogrody/search?h
    l=pl&group=pl.rec.ogrody&q=Kompostowanie&qt_g=Przesz
    ukuj+tę+grupę
    170 wyników dla hasła Kompostowanie

    Pozdrawiam archiwalnie
    skryba

  • 5. Data: 2010-05-26 08:49:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    kiedys sie przysluchalem mimowolnie dyskusji o kompostownikach w leroyu i
    sprzedawca chwalil sie ze u siebie ma kompostownik i zeby dzialalo to
    dobrze to czegos sie dodaje (jakis srodek - ale nie wiem co to bylo- nie
    pamietma). Po dodaniu robi sie kilka razy szybciej/

  • 6. Data: 2010-06-13 19:42:22
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał

    > sprzedawca chwalil sie ze u siebie ma kompostownik i zeby dzialalo to
    > dobrze to czegos sie dodaje (jakis srodek - ale nie wiem co to bylo- nie
    > pamietma). Po dodaniu robi sie kilka razy szybciej/

    I wlasnie o to cos do dodania chodzilo chyba watkotworcy i ja tez jestem
    bardzo zainteresowany.
    Czy dowiedziales sie juz moze co to sie dodaje?
    Prawdopodobnie jakies bakterie (EM) ale co dokladnie i gdzie to mozna kupic?
    Moze takie bakterie do szamb bylyby dobre na kompost.
    Czy to ktos probowal?

    --
    Szczepan

  • 7. Data: 2010-06-13 20:59:09
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Szczepan" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kupic?
    > Moze takie bakterie do szamb bylyby dobre na kompost.

    Pewnie chodziło o komposter:
    http://www.prodekol.sklepna5.pl/towar/32/b-aktywator
    -kompostu-komposter-4-kg.html
    http://e-hortico.pl/komposter-4kg.html

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 8. Data: 2010-06-14 08:22:59
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał

    > Pewnie chodziło o komposter:
    > http://www.prodekol.sklepna5.pl/towar/32/b-aktywator
    -kompostu-komposter-4-kg.html
    > http://e-hortico.pl/komposter-4kg.html

    Zdecydowanie nie, ten komposter to jest tylko pozywka dla juz istniejacych w
    komposcie bakterii i nie zawiera zadnych mikroorganizmow.
    To co obilo mi sie o uszy to wlasnie chodzi o zestaw odpowiednio dobranych
    mikroorganizmow ktore dodaje sie do kompostow, gnojowisk i do produkcji w
    gospodarstwach ekologicznych. Chyba to sie nazywalo "EM".

    --
    Szczepan

  • 9. Data: 2010-06-14 10:23:12
    Od: "Szczepan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał

    > Pewnie chodziło o komposter:
    > http://www.prodekol.sklepna5.pl/towar/32/b-aktywator
    -kompostu-komposter-4-kg.html
    > http://e-hortico.pl/komposter-4kg.html

    Troche poszukalem w inernecie i znalazlem to czego szukalem.
    Ponizej cytat:
    EMT to mieszanka mikroorganizmów tlenowych (potrzebujących dostępu powietrza
    dla prawidłowego funkcjonowania) i beztlenowych (nie potrzebujących dostępu
    powietrza do prawidłowego funkcjonowania), które koegzystują w obrębie
    wspólnej przestrzeni na zasadzie symbiozy.

    Żaden z preparatów Technologii Efektywne MikroorganizmyT nie zawiera
    elementów modyfikowanych genetycznie ani chemicznych składników używanych w
    produkcji nawozów, herbicydów czy pestycydów.

    Preparaty EMT zawierają całkowicie naturalne i stosowane od wieków
    mikroorganizmy.

    Kompostowanie

    Przy każdym dokładaniu materiału do kompostowania należy zwilżyć go
    roztworem 1:20 (50 ml preparatu na 1 litr wody) i dokładnie ubić
    ograniczając tym samym dostęp tlenu.

    Pryzmę kompostową można również przykryć folią lub warstwą skoszonej trawy.

    Znalazlem rowniez sklep internetowy ktory to sprzedaje:

    http://www.emgreen.pl/sklep,55.html

    Czy ktos z Was uzywal te preparaty EM, co to jest naprawde warte?

    --

    Szczepan

  • 10. Data: 2010-06-14 11:27:39
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > Przy każdym dokładaniu materiału do kompostowania należy zwilżyć go
    > roztworem 1:20 (50 ml preparatu na 1 litr wody) i dokładnie ubić

    Hejka. Jak dokładnie ubijesz to co się stanie z mikroorganizmami
    tlenowymi?
    Pozdrawiam niekonsekwentnie Ja...cki