  • 51. Data: 2020-05-19 19:24:07
    Temat: Re: kompostownik podejście kolejne:)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 maja 2020 13:54:01 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Trzmiel to bardzo miłe i ufne zwierzątko, nie przejawia żadnej
    > agresji wobec ludzi. Choć potrafi użądlić, historia nie zna przypadków,
    > bo coś takiego zrobił człowiekowi.

    Dementuję tę bzyczącą bzdurę. Mnie osobiście pokąsały trzmiele wielokrotnie,
    fakt że czynnie je wkurwiałem zamykając w kwiatku gatunku "lwia paszcza",
    w celach żeby bzyczały. Za gówniaka to było toteż teraz piszę o tem otwarcie ;P

    L.

  • 52. Data: 2020-05-19 19:26:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 19 maja 2020 16:22:31 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > I reklamacja została uznana:))))))))))))))))))

    Popłakałem się :]

    L.

  • 53. Data: 2020-05-19 21:43:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > Moja matka próbowała:) otworzyła pudełko a te zamiast zapylać pomidory
    > w tunelu poszły na mniszka lekarskiego 200m dalej :D:D:D
    >
    > Najlepsze jest to, że zareklamowała je:D
    >
    > I reklamacja została uznana:))))))))))))))))))

    Wymienili na sprawne egzemplarze, czy serwis wytłumaczył sprzedanym,
    że tymi cholernymi pomidorami też powinny się zainteresować?

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2020-05-19 22:06:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ale czy bariera językowa nie uniemożliwi skutecznej komunikacji?

    Tak jak z kotem perskim albo chomikiem syryjskim. Idzie się dogadać.

    > Te (nieliczne, skoro mieszczą się w wiaderku) odpadki można również
    > bezceremonialnie wyrzucić na trawę przed dom. 90% znika w przeciągu 2h
    > za sprawą łakomych owiec (wystarczy mieć dwie - i wcale nie muszą być
    > amerykańskie), a reszta zostaje przetworzona w dalszym czasie przez
    > lokalne dżdżownice, owady, ptaki i bakterie.

    Może trudno w to uwierzyć, ale są tacy, co nie mają nawet dwóch owiec.
    Ani nawet trawy na gumnie. Glizdy sprawdzają się nawet w wielkomiejskich
    warunkach.

    > Czy w każdym, to kwestia sporna. Jak kto lubi jakieś doniczkowanie
    > zieleni czy inne szklarnie to pewnie faktycznie. No chyba, że istnieją
    > jakieś inne zastosowania, których nie znam.

    Wystarczy, że tych odpadów nie trzeba wywozić. Wtedy produkt przemiany
    można uznać za efekt uboczny.

    > Taki zakup wydaje mi się równie mało interesujący, co dżdżownice...
    > Bo trzmieli - tak jak dżdżownic - u mnie dostatek.

    To może być złudzenie. Podobno za mojego życia owadzie pogłowie
    zmniejszyło się o 80%. Podobno, bo gdybym sam miał ocnić na oko,
    to bym powiedział, że więcej, a to jest jakaś średnia. W każdym
    razie z dzieciństwa pamiętam, że przejechanie samochodem trzystu
    kilometrów łączyło się z koniecznością kilkakrotnego mycia szyby
    całkowicie zapaćkanej przez latające stworzenia. Teraz jeżdżę
    tysiąc przez Europę, a szyba czysta. I wcale to fajne nie jest.
    Sądzę, że to jedna z bardziej istotnych zmian w środowisku, taka,
    o której nieproporcjonalnie mało się mówi.

    > Jeśli już się bawić, to ja sam prędzej rozważyłbym instalację ula.
    > Nie dość, że zapewni latające i ufne zwierzątka, to jeszcze może
    > odwdzięczyć się kilkoma kilogramami miodu, jeśli kto ma chęci zająć
    > się sprawą poważnie.

    No ale ja niespecjalnie zainteresowany jestm braniem sobie na kark
    odpowiedzialności za kilka tysięcy stworzonek, nie mam na to czasu.
    Nawet gdyby mnie chciały za to miodem nagradzać. Dawno minęły czasy,
    kiedy miód był największym pożytkiem pszczelnictwa. Teraz chodzi
    przede wszystkim o zapylanie, miód traktuje się jak za przeproszeniem
    gówno od kalifornijskiej glizdy pod zlewem. A mnie w zasadzie chodzi
    głownie o to, by te owady były i sobie latały.

    Jarek

    --
    Za brudny syrop pachnący miód
    owady przynoszą ci co dnia

  • 55. Data: 2020-05-19 23:02:49
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
> [...]
    > całkowicie zapaćkanej przez latające stworzenia. Teraz jeżdżę
    > tysiąc przez Europę, a szyba czysta. I wcale to fajne nie jest.

    Dlatego, że teraz masz dobry płyn do spryskiwacza. Kiedyś używało się głównie wody.
    Czasami z Ludwikiem. Bo komarów jest chyba jeszcze więcej niż za młodu.O meszkach nie
    wspomnę.
> [...]
    > gówno od kalifornijskiej glizdy pod zlewem. A mnie w zasadzie chodzi
    > głownie o to, by te owady były i sobie latały.
    No to się zadecyduj- czy mają se bzykać i wpadać na szyby, czy nie!
    A co do miodu- sam uważam że miód trzeba sterylizować spirytusem. I wtedy jest bardzo
    zdrowy(o ile się go nie przedawkuje)
    Ale na temat.
    Póżną jesienią przemieszałem kompostownik. Dżdżownic kalifornijskich było od groma.
    Wiosną brałem kompost pod warzywa. Dżdżownic nie było. Za to spodnia warstwa była
    cała zryta korytarzami. Nie wiem co to było- kret raczej nie, bo nie było kopców.
    Raczej nornice. Położyły się kółkami do góry i żarcie samo wpadało w pyski.
    Więc przy dużej pryzmie wcale nie mróz jest zagrożeniem.
    Pozdro.abomito

  • 56. Data: 2020-05-19 23:23:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abomito napisał:

    > Dlatego, że teraz masz dobry płyn do spryskiwacza.

    Nie, nie dlatego. Praktycznie nie używam wycieraczek gdy nie ma deszczu.

    > No to się zadecyduj- czy mają se bzykać i wpadać na szyby, czy nie!

    Mają bzykać i wpadać. W którym miejscu coś niejasno napisałem?

> [...]
    > się kółkami do góry i żarcie samo wpadało w pyski.
    > Więc przy dużej pryzmie wcale nie mróz jest zagrożeniem.

    Zabrać maleństwa na zimę do domu i trzymać pod łóżkiem.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2020-05-20 09:29:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-05-19 o 19:14, Kadar pisze:

    > A jak się któraś podmieni to jak udowodnisz, że to ta właściwa?
    > K.

    I tu wchodzimy do tematu czipowania ;)

  • 58. Data: 2020-05-20 09:33:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wymienili na sprawne egzemplarze, czy serwis wytłumaczył sprzedanym,
    > że tymi cholernymi pomidorami też powinny się zainteresować?

    Chyba był zwrot pieniędzy bo nie pamiętam (to ze 20 lat temu było) by
    pojawiło się ponownie.

  • 59. Data: 2020-05-20 09:33:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > w celach żeby bzyczały. Za gówniaka to było toteż teraz piszę o tem otwarcie ;P

    no wybacz, ale sam się prosiłeś :D

  • 60. Data: 2020-05-20 10:11:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > Chyba był zwrot pieniędzy bo nie pamiętam (to ze 20 lat temu było) by
    > pojawiło się ponownie.

    W ciągu dwudziestu lat technologia produkcji trzmieli mogła zostać
    znacząco udoskonalona.

    Jarek

    PS
    Istnieje też bezinwestycyjna metoda pozyskania trzmiela. Należy zdobyć
    gdzieś pozostałości po mysim gnieździe. Następnie wykopać w ziemi dołek,
    umieścić w nim te farfocle, przykryć odwróconą do góry dnem doniczką i
    obsypać ziemią. Dziurka w doniczce, będąca wlotem do naszego sztucznego
    gniazda, musi oczywiście pozostać wolna.

    W naturze trzmiele zasiedlają opuszczone mysie nory. Wiosną zimująca
    królowa lata nisko nad ziemią i niucha mysiego zapachu. Jeśli znjdzie,
    przekwalifikowuje budowlę na cele produkcyjno-mieszkaniowe i zakłda
    tam swoją rodzinną manufakturę. Zdarza się, że mysz nie do końca jest
    przekonana do tego, że chce opuścić stare domostwo i kopać nową norkę.
    Wtedy trzmil rob jej to, co zrobił Liściastemu.

    PPS
    Jak sprawić, by w domu zalęgły się myszy, przydatne przy pozyskiwaniu
    trzmieli z natury, to już może przy innej okazji.

    --
    Zapylała raz pszczółka jakiegoś badyla,
    Wtem czuje, że od tyłu też ją ktoś zapyla.