  • 11. Data: 2011-01-04 08:09:42
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:4d225c42$1@news.home.net.pl...
    > witam,
    >
    > macie opomiarowane ogrzewanie i możecie okreslić Wasze koszty za grudzień?
    >
    > mieszkam pod Szczecinem, dom nowy ok. 150m2 użytkowej, ogrzewam pompą
    > ciepła, temperatura w domu ok. 20-21 stopni, 3 osoby, za grudzień mój
    > koszt ogrzewania i wytworzenia ciepłej wody to ok. 390 zł,

    A mozesz napisać jaki masz duży zbiornik wody (do kranów) i jakie
    temperatury wody w tym zbiorniku udaje uzyskać się samą pompą ciepła?

    Marek

  • 12. Data: 2011-01-04 08:23:33
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nikogo tu nie rozumiem zawsze sie mówiło ze gaz jest praktycznie najdroższy
    a węgiel najtańszy. Ludzi których znam przepalają grube pieniądze na gazie,
    domy w granicach 2000 zł miesięcznie a mieszkania koło 1000 zł.Wy tu
    piszecie o jakiś śmiesznych kwotach 400 zł czyli co wychodzi na to że
    grzejecie taniej niż węglem?

  • 13. Data: 2011-01-04 08:33:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1000 zł.Wy tu piszecie o jakiś śmiesznych kwotach 400 zł czyli co wychodzi

    bo rozmawiają tu ludzie o współczesnie budowanych domach - mają domy dobrze
    ocieplone. Te starsze są duzo gorsze - ja zużywam 2000m3 rocznie czyli
    pewnie jeszcze raz tyle co oni.

    b.

  • 14. Data: 2011-01-04 08:36:35
    Od: "severin" <s...@w...pl>

> [...]
    > 1000 zł.Wy tu piszecie o jakiś śmiesznych kwotach 400 zł czyli co wychodzi

    Na to samo chciałem zwrócić uwagę, na starym mieszkaniu paliłem gazem (na
    noc 19, na dzień 21), budownictwo jednorodzinne, klocek z lat 70-80,
    ocieplony 5cm styropianem. W grudniu 2009, przed przeprowadką, a zaczynały
    sie siarczyste mrozy (przedgórze sudeckie) dostalem prognoze na styczeń
    460zł. Znajomy ma dom około 200m2, miesięcznie płaci 500-600zł za gaz, ale
    kominka w zasadzie nie wygasza, ewentualnie siedzi w temp około 20-21stopni.

  • 15. Data: 2011-01-04 08:45:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 20-21 stopni to masz po prostu zimnawo jak na mój gust, zresztą jak
    > wiekszość która opala swoje domy gazem/prądem. IMHO komfort cieplny
    > budynków ogrzewanych gazem jest kiepski, dlatego większośc dogrzewa się
    > kominkami.

    komfort jest taki jak sie przekręci kółeczko na regulatorze :) Tobie pasuje
    cieplej to masz - inni wolą chłodniej. Kwestia gustu. Ja po domu chodze w
    polarze itp a moje dzieciaki lataja w gatkach -mi zimno jak na nie patrze
    :-) Za to w biurze, które mam pietro niżej mam osobno sterowanie grzaniem to
    podkrecam - mi dobrze, oni narzekaja ze za gorąco :-)

    b.

  • 16. Data: 2011-01-04 08:47:58
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > 1000 zł.Wy tu piszecie o jakiś śmiesznych kwotach 400 zł czyli co wychodzi

    Nie.
    Mamy dobrze ocieplone domy, na tyle dobrze że zużycie gazu jest niewielkie a
    w takim domu opalanie węglem nie ma najmniejszego sensu. co mi z tego że
    zamiast 670zł za listopad grudzień wydałbym 500zł? Nachodzić się przy tym
    trzeba wnosić wynosić, pilnować. Mając gaz ja to olewam.

    Marek

  • 17. Data: 2011-01-04 08:55:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > Ja narazie nie mam kominka ale w przyszłym sezonie postaram się aby już
    > był.

    > Mam prawdopodobnie identyczny kocioł (VUW240) i także zbiornik 300l ale
    > dwuwężownicowy gdzie dolna jest podłączona do solarów.
    > Całą instalację robiłem sam a te twoje 21tys za materiały to mi się
    > przesadzone mocno wydaje. Co ci ten hydraulik nawkręcał?

    Masz kocioł dwufunkcyjny? Ja mam VU 200 plus, 20kW, ale ograniczony do 12kW,
    jednofunkcyjny.
    Zasobnik również dwuwężownicowy, bo na wiosnę założę solary :)
    A 21 tys. nie wydaje mi się wcale dużo... 5000zł to kocioł i zasobnik, w
    cenie są również wszystkie grzejniki (9+2 drabinki), styropian, klipsy do
    podłogówki, kilkadziesiąt metrów rur do podłogówki, szafki z rozdzielaczami,
    rury i kształtki do kanalizy, rury i kształtki miedziane do wody i solarów,
    otuliny, zawory, filtry, grupa bezpieczeństwa do zasobnika, geberity, piana
    montażowa i wszystko inne co potrzebne było hydraulikowi. Faktura miała ze 3
    metry :)

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2011-01-04 08:56:38
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > 460zł. Znajomy ma dom około 200m2, miesięcznie płaci 500-600zł za gaz, ale
    > kominka w zasadzie nie wygasza, ewentualnie siedzi w temp około

    Nie.
    Są Domy i domy. Ja jakoś kominka nie mam wogóle a 150m2 ocieplony dobrze dom
    za poprzedni rok pochłonął 1170m3 gazu włącznie z częściowym grzaniem wody
    bo solary dużo odciążają, na tyle że z 1450m3 za rok 2007 zeszłem do 1050 w
    podobnie ciepłym 2009. W domu większość doby 21stC a w godzinach 23:00-05:00
    20stC. Ogrzewanie mieszane podłogowe i grzejnikowe , temperatura pilnowana
    sterownikiem pojokowym. Nie widzę tu niczego nie komfortowego jak to co
    niektórzy próbują wmawiać.
    To wy tak sobie tłumaczycie zasadność posiadania smoluchów w kotłowni.

    Marek

  • 19. Data: 2011-01-04 09:01:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > 1000 zł.Wy tu piszecie o jakiś śmiesznych kwotach 400 zł czyli co wychodzi

    Niż eko-groszkiem... pewnie tak :)
    Wczoraj byłem u rodziców. Ojciec poszedł sprawdzić zużycie gazu po miesiącu
    (bez jednego dnia). Od 4 grudnia
    do 3 stycznia poszło im 1016m3 gazu. Dom ma prawie 400m2, w tym 120m2
    piwnicy z garażem. Do tego na piętrze są pomieszczenia o wysokości ponad 5m.
    Dom niestety budowany wg technologii sprzed paru lat: ściana 3w - max,
    styropian 5cm, cegła. W dachu 25-40cm wełny.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2011-01-04 09:10:11
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    Nie widzę tu niczego nie komfortowego jak to co
    > niektórzy próbują wmawiać.
    > To wy tak sobie tłumaczycie zasadność posiadania smoluchów w kotłowni.

    Nic sobie nie tłumaczymy, róznica polega tylko na tym że ja płace za
    ogrzewanie które faktycznie w moim domu jest odczuwalne, a wy płacicie za
    komfort, docieplając sie polarkami.