  • 21. Data: 2010-04-28 06:15:57
    Temat: Re: kuchnia-plyta
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Od 6 lat mam plyte gazową do zabudowy w blacie Elektroluxa, którą kupiłem
    > za 250zł.
    > Każdy garnek może użyć... dla mnie różnica w cenie (płyta, garnki...) jest
    > spora.

    fiata 126p tez mozna kupic za 250zl i wszedzie dojechac ;) Ja zawsze mialem
    gaz, ale w nowym domu zaryzykowalem indukcje, amica za 1800zl. Do gazu nigdy
    bym nie wrocil. Nie wiem tez za bardzo co mozna dolozyc do tej plyty zeby
    kosztowala 2x tyle. Dla mnie funkcjonalnosc jest wiecej niz wystarczajaca,
    awarie odpukac sie nie zdarzyly do tej pory. Uzywana jest od 2 lat.
    Jesli moge cos doradzic - nie chcesz kuchenki elektrycznej, ok nie rob. Ale
    przynajmniej pociagnij do kuchni kabel 3-fazowy, tak na przyszlosc. Koszty
    zadne a pewnie sie przyda...

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2010-04-28 06:51:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > fiata 126p tez mozna kupic za 250zl i wszedzie dojechac ;)

    Ale po co mi Mercedes? Mam nim jeździć w swojej wiosce w koło komina? To już
    wolę rower :-)

    > Ja zawsze mialem gaz, ale w nowym domu zaryzykowalem indukcje, amica za
    > 1800zl.

    1800zł????
    Dzizas!

    > Dla mnie funkcjonalnosc jest wiecej niz wystarczajaca,

    U mnie z gazową podobnie ale taniej!

    > awarie odpukac sie nie zdarzyly do tej pory. Uzywana jest od 2 lat.

    Ja od 6-ciu i też bez awarii.

    > przynajmniej pociagnij do kuchni kabel 3-fazowy, tak na przyszlosc. Koszty
    > zadne a pewnie sie przyda...

    Mam "pociągniety"

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2010-04-28 06:54:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe co to warte za 1500.

    Od 1300-1400zł juz nawet w sklepach internetowych Allegro znajdziesz 4
    polowe przyzwoite indukcje Teka, Whirpool. Mastercook.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-04-28 07:17:04
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Od 1300-1400zł juz nawet w sklepach internetowych Allegro znajdziesz 4
    > polowe przyzwoite indukcje Teka, Whirpool. Mastercook.

    Ja mam jedna tansza i druga do domu kupilem drozsza AEG i widze, ze to nie
    to samo. Stad pytanie ile to warte, bo ze dzialac bedzie to ja nie watpie.
    :-)

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-04-28 07:24:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale po co mi Mercedes? Mam nim jeździć w swojej wiosce w koło komina? To
> [...]

    Ale robiac instalacje gazowa w nowym domu punkt w kuchni kosztuje dodatkowo.
    Czasem wiecej czasem mniej. Biorac to pod uwage relacja moze byc inna.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2010-04-28 07:25:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Ja mam jedna tansza i druga do domu kupilem drozsza AEG i widze, ze to nie
    > to samo. Stad pytanie ile to warte, bo ze dzialac bedzie to ja nie watpie

    A jakie zauważyłeś różnice czy jakie wady tej tańszej są najbardziej
    uciązliwe w eksloatacji?
    Jaką masz ta tańsza i co z nia nie tak?

    Krzysiek

  • 27. Data: 2010-04-28 07:45:59
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > A jakie zauważyłeś różnice czy jakie wady tej tańszej są najbardziej
    > uciązliwe w eksloatacji?
    > Jaką masz ta tańsza i co z nia nie tak?

    Potrzebowalem indukcji wolnostojacej, wiec kupilem jedna z ogolnie wazkiej
    oferty, firmy produkujacej fajne garnki Berghof. Po prostu innych poza
    jednopolowymi prawie nie ma. Uciazliwa w eksploatacji nie jest, dzialac
    dziala. Ale porownujac z AEG nie sposob nie zauwazyc lepszej regulacji mocy,
    w drozszej doslownie plynna jak przy gazie. Ciekawa funkcja automatycznego
    gotowania przydaje sie jak malo ktora, tansze zdaje sie nie wszystkie cos
    takiego maja. Sa pewnie i inne roznice, ale za bardzo sie na tym nie
    skupialem. To jest pewnie jak z siekierami, mozna kupic tansza i rabac
    skutecznie a mozna kupic Fiscarsa i tez rabac. No ale w tym temacie masz
    doswiadczenie jak malo kto. :-) Ja juz dawno zauwazylem, ze rzeczy
    wygladajace na takie same a kosztujace inaczej uzytkowo wcale takie same nie
    sa.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-04-28 08:01:54
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ale robiac instalacje gazowa w nowym domu punkt w kuchni kosztuje
    > dodatkowo. Czasem wiecej czasem mniej. Biorac to pod uwage relacja moze
    > byc inna.

    No tak jest to argument, choć gaz będę ciągnął i tak do kotła a kuchnia
    będzie po drodze.
    Nie mniej zastanowię się nad tym.
    Nie wiem tylko jak się na takiej indukcji gotuje. Czy będzie mi to
    odpowiadało, jakie są koszty zużywanego prądu w porownaniu do gazu itp.
    W zasadzie o indukcji wiem niewiele poza tym, że troche drogie wydają mi się
    płyty indukcyjne i wizja wymiany garów, których już troche mamy.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2010-04-28 08:36:10
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > No tak jest to argument, choć gaz będę ciągnął i tak do kotła a kuchnia
    > będzie po drodze.
    > Nie mniej zastanowię się nad tym.

    Moj sasiad ma kuchnie z jednej strony domu a kotlownie z drugiej. Efekt
    taki, ze ma dwa "wejscia" gazu z obu stron domu rura stalowa z ziemi. Ale to
    bylo pare lat temu i indukcji jeszcze nie bylo. Ja mam kuchnie z drugiej
    strony sciany, gdzie biegnie rura. Zrobienie podlaczenia do kuchni
    kosztowaloby mnie tyle co material, bo gaz zakladad mi kolega. Mimo to nie
    zdecydowalem sie na gaz w kuchni swiadomie wybierajac indukcje. Dobra plyta
    nie bedzie uzytkowo gorsza od gazu za to bez porownania latwiejsza w
    czyszczeniu.

    > Nie wiem tylko jak się na takiej indukcji gotuje. Czy będzie mi to
    > odpowiadało, jakie są koszty zużywanego prądu w porownaniu do gazu itp.

    Biorac pod uwage sprawnosc urzadzenia i dzialanie wylacznie wtedy kiedy
    trzeba to koszty mysle, ze nie beda wieksze od gazu.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-04-28 09:03:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > skupialem. To jest pewnie jak z siekierami, mozna kupic tansza i rabac
    > skutecznie a mozna kupic Fiscarsa i tez rabac. No ale w tym temacie masz
    > doswiadczenie jak malo kto. :-)

    Siedząc 8 godzin dziennie za biurkiem trzeba póżniej organizm wymeczyć.
    Fiskars+drzewo lepsze od siłowni;)))
    A tak na marginesie. Porąbałem Fiskaresem juz kilkanascie a raczej
    kilkadziesiąt metrów drzewa i jeszcze nawet nie ostzrałki nie użyłem
    Sprzet wart swojej ceny

    > Ja juz dawno zauwazylem, ze rzeczy wygladajace na takie same a kosztujace
    > inaczej uzytkowo wcale takie same nie sa.
    Dzięki za opis.
    Pytam bo niedługo czeka mnie wymiana kuchnki w mieszkaniu a widze że
    indukcje maja juz znosne ceny więc pewnie indukcyjna nabęde.
    Mówisz reguklacja mocy, automatyczne gotowanie, ok m. in. na to zwróce
    uwage.

    Krzysiek