  • 1. Data: 2011-06-13 18:50:50
    Temat: łańcuch
    Od: "mz" <z...@w...pl>

    Witam
    Posiadam studnie ok 4m w głąb ziemi. Do tej pory wybierałem wodę za pomocą
    wiadra na sznurku. Sznurki sie poprzecierały i pourywały, teraz dumam, żeby
    kupić łańcuch i umocować go do wiadra i w ten sposób wyciągać wodę ze
    studni. Zastanawiam sie tylko jak gruby musi to być łańcuch (wielkość oczek
    i ich grubość). Czy ktoś wie jak to dobrać ? Wiadro z wodą waży ok 22 kg.
    Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

  • 2. Data: 2011-06-13 18:57:48
    Temat: Re: łańcuch
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 20:50:50 +0200, mz napisał(a):

> [...]
    > Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

    Pompkę zanurzeniową sobie kup (w castoramie, cirka 100 zł). 4 metry dla
    niej to nic - da radę spokojnie. I będziesz miał bez wysiłku.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 3. Data: 2011-06-13 19:06:15
    Od: "mz" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    Pompkę zanurzeniową sobie kup (w castoramie, cirka 100 zł). 4 metry dla
    niej to nic - da radę spokojnie. I będziesz miał bez wysiłku.

    Pytam o łańcuch. Pompka może i da radę ale ja nie dam rady pedałować tak
    szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
    Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

  • 4. Data: 2011-06-13 19:56:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:06:15 +0200, mz napisał(a):

> [...]
    > szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
    > Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

    Linkę stalową sobie kup.

  • 5. Data: 2011-06-13 20:02:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:06:15 +0200, mz napisał(a):

    > Pytam o łańcuch. Pompka może i da radę ale ja nie dam rady pedałować tak
    > szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
    > Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

    Jak pisałam - kup sobie linkę stalową:
    http://allegro.pl/lina-linka-stalowa-5-mm-6x19-fc-1m
    -1-17zl-atest-i1647288643.html
    Rozwiązanie sprawdzone przeze mnie niegdyś.

    PS. Aukcja NIE MOJA! Niczego nie wystawiam na Allegro.

  • 6. Data: 2011-06-13 21:56:39
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Jak pisałam - kup sobie linkę stalową:

    Jak gość pyta o łańcuch,to o łańcuch a nie o linki.Pójdź w nocy na stary,
    poniemiecki cmentarz,wybierzesz sobie dobry wzór,po dźwięku łańcucha.Mocny
    ma takie niskie dźwięki,te słabe poznasz,po takim chrup,chrup,to je rdza żre.
    experckie pozdrowienia.mirzan

  • 7. Data: 2011-06-13 22:00:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:56:39 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

    > Jak gość pyta o łańcuch,to o łańcuch a nie o linki.

    Widocznie nie wie, że wieś (ta, co jeszcze ma studnie) od dawien dawna
    używa linek - nie bez powodu.

> [...]
    > ma takie niskie dźwięki,te słabe poznasz,po takim chrup,chrup,to je rdza żre.

    Nie dla mnie ta rada. Przekazuję szukającemu łańcucha :->

  • 8. Data: 2011-06-14 00:48:33
    Od: "moon" <m...@y...com>

    mz wrote:
    Wiadro z wodą waży ok 22 kg. Jak gruby musi być łańcuch aby
    > nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

    No patrz...
    Kup taki łańcuch jak dla uwiązania krowy.
    Ale ile waży krowa i jaki ma moment pędu, jak ją w dupsko użre trzmiel? Czy
    łańcuch utrzyma?
    Czy to wiedzą w sklepie?
    Myślę, że zanosi się na większe badania... To nasza specjalność!

    pozdrawiam, czekając na raport MAK w sprawie krów.

    moon

  • 9. Data: 2011-06-14 06:31:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Cze, 20:50, "mz" <z...@w...pl> wrote:
    > Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

    Może rowerowy wystarczy? Może dostaniesz w serwisie rowerowym za
    darmo, do tego jakaś zębatka na korbie i masz sprawę załatwioną. 22 kg
    uciągnie bez problemu, myślę że 122 kg też :]

    Pzdr.
    L.

  • 10. Data: 2011-06-14 07:20:51
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Wiadro z wodą waży ok 22 kg. Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał
    > sie po kilku wyciągnięciach wody?

    to żadne obciążenie. Przy standardowym łańcuchu (tzn. normalnej średnicy
    pretów) wystarczy oczko ok 18 mm (a tak naprawdę nawet 12 mm, z tym że
    im mniejsze, tym łańcuch mniej wygodny w użyciu). Z tym że raczej z
    nierdzewki, albo naprawdę porządnie ocynkowany. Polecałbym nierdzewkę,
    chyba jest pewniejsza w takim zastosowaniu. Łańcuch jest o tyle lepszy
    od linki stalowej, że nie wrzyna się w ręce, nie łamie na pętlach i
    łatwo z kawałka blachy zrobić do niego skuteczny stoper. Jest oczywiście
    cięższy, ale przy 4 m to nie ma znaczenia.