  • 11. Data: 2011-06-14 08:37:33
    Temat: Re: łańcuch
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4df65c0b$0$2503$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Posiadam studnie ok 4m w głąb ziemi. Do tej pory wybierałem wodę za pomocą
    > wiadra na sznurku. Sznurki sie poprzecierały i pourywały, teraz dumam,
    > żeby kupić łańcuch i umocować go do wiadra i w ten sposób wyciągać wodę ze
    > studni. Zastanawiam sie tylko jak gruby musi to być łańcuch (wielkość
    > oczek i ich grubość). Czy ktoś wie jak to dobrać ? Wiadro z wodą waży ok
    > 22 kg. Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku
    > wyciągnięciach wody?
    Rozumiem potrzebę.
    Czy "starozakonny" żuraw nie rozwiązałby problemu?
    Pozdrawiam alternatywnie
    skryba

  • 12. Data: 2011-06-14 12:17:25
    Od: witek <j...@b...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-14 08:31, Lisciasty pisze:

    > Może rowerowy wystarczy? Może dostaniesz w serwisie rowerowym za
    > darmo, do tego jakaś zębatka na korbie i masz sprawę załatwioną. 22 kg
    > uciągnie bez problemu, myślę że 122 kg też :]
    >
    > Pzdr.
    > L.
    A wiesz jak jest długość łańcucha rowerowego? Toż kilka musiałby łączyć
    zapewne :-)
    Propozycja "krowiego" z GS lub z jakiegokolwiek marketu budowlanego jest
    całkiem zacna.
    Linka stalowa będzie się sprawdzać, ale jeśli będziesz nawijał na bęben,
    bo w rękach to raczej nie najwygodniejsze, a jak przetrzesz gdzieś
    minimalnie, to jeszcze może być bolesne.

  • 13. Data: 2011-06-14 18:18:32
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mz <z...@w...pl> napisał(a):

    > szybko by dostarczyć do nie prąd ;)

    W sklepach OBI jest całkiem przyzwoity łańcuch,na metry.
    mirzan

  • 14. Data: 2011-06-15 06:29:35
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-14 10:37, skryba ogrodowy pisze:
    > Czy "starozakonny" żuraw nie rozwiązałby problemu?

    A ile by dodał uroku! (i nie ukradną na złom)

    ________MAT_______

  • 15. Data: 2011-06-15 06:48:58
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > A ile by dodał uroku! (i nie ukradną na złom)

    Przecież on drewniany jest.
    Poczytaj " żuraw studzienny"
    http://www.majca.pl/zadanie/twierdzenie-talesa,903
    Masz tam nawet wzór Talesa.
    Proste, w wykonaniu łatwe (nawet z niby obrotnicą),
    koszty małe no i ten folklor.

    Pozdrawiam matematycznie
    skryba

  • 16. Data: 2011-06-15 09:11:57
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-06-15 08:48, skryba ogrodowy pisze:
    > Użytkownik "Lagod"<niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Przecież on drewniany jest.
    > Poczytaj " żuraw studzienny"

    Kogo przekonujesz?

    ________MAT_______

  • 17. Data: 2011-06-15 09:20:25
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    Tych co by chcieli, tylko jeszcze nie wiedzą, że im się zachce.
    :-))

    Pozdrawiam werbunkowo
    skryba

  • 18. Data: 2011-06-15 15:32:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jun 2011 08:48:58 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Przecież on drewniany jest.

    No właśnie dlatego nie ukradną na złom :->
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 19. Data: 2011-06-16 09:05:23
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Weź po uwagę, że są różne konstrukcje łańcucha i różne materiały.
    Grubośc nie jest najważniejsza, bo łąńcuch z drutu x mm zgrzewany będzie
    miał wytrzymałość co najmniej 4 razy większą, niż niezgrzewany.
    Pytanie o to na grupie jest zawracaniem głowy.
    Dlatego idź do GS-u albo podobnego sklepu, spróbuj ponaciągać łańcuch i
    sam oceń jaki pasuje.
    Osobiście radzę wybrać taki o ogniwach zgrzewanych i ocynkowanych.
    Tu masy na Allegro łańcuch za 6 zł. jak nie za drogo to kupuj w ciemno.
    http://allegro.pl/lancuch-dla-psa-do-budy-3mm-dl-3mb
    -ocynk-i1668341930.html
    Jacek

  • 20. Data: 2011-06-16 11:15:48
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Weź po uwagę, że są różne konstrukcje łańcucha i różne materiały.
    > Grubośc nie jest najważniejsza, bo łąńcuch z drutu x mm zgrzewany będzie
    > miał wytrzymałość co najmniej 4 razy większą, niż niezgrzewany.

    łańcuchy o ogniwach niezgrzewanych praktycznie są już od dawna trudno
    dostępne w normalnym handlu. Poza tym łańcuchy z większych firm są
    standaryzowane, np. łańcuch ze zwykłej stali z pręta fi 6 ma obciążenie
    robocze ok 300-400 kg niezależnie od wytwórcy.

    > Pytanie o to na grupie jest zawracaniem głowy.

    hmmm... odpowiadanie na takie pytania też?

    > Dlatego idź do GS-u albo podobnego sklepu, spróbuj ponaciągać łańcuch i
    > sam oceń jaki pasuje.

    Najlepiej z ciężarkiem 22 kg. GS widziałem ostatnio jakieś 25 lat temu,
    być może Ty masz lepszy wzrok. W "podobnych" sklepach wiejskich można
    dostać typowy krowiak -galwanicznie ocynkowany łańcuch o oczku 20-25 mm
    (czasem rzeczywiście niezgrzewany). W wodzie wytrzyma 2-3 lata. Albo i nie.
    Wydaje mi się że lepszym źródłem jest Castorama albo "podobny" sklep. W
    istocie właśnie w Castoramie widziałem całkiem spory wybór łańcuchów z
    nierdzewki i cynkowanych ogniowo, a przy odrobinie asertywności można
    było od obsługi wyciągnąć ich karty techniczne.

    > Osobiście radzę wybrać taki o ogniwach zgrzewanych i ocynkowanych.
    > Tu masy na Allegro łańcuch za 6 zł. jak nie za drogo to kupuj w ciemno.
> [...]

    sądząc z połysku raczej cynkowany galwanicznie. Zresztą nie wiem czy
    jest sens kupowanie w ciemno 3 mb łańcucha do czterometrowej studni.
    Może to miałeś na myśli pisząc o zawracaniu głowy?