  • 1. Data: 2009-10-29 13:53:33
    Temat: lodówka, skraplacz/ociekacz i ytleligencje swoją
    Od: "doslaw" <doslaw_usunto@_totez.zlo.pl>

    piętnować chciałem, ale to nie ta grupa :)

    wiec do treści
    mam ci ja lodówke elektroluxa, taką z zamrażalką na dole, całość do zabudowy
    (teraz modelu nie podam, ale na życzenie mogę podać )
    lodowka świeża, jakieś 1,5 roku, może 2 lata
    i zarósł mi troche zamrażalnik lodem.... wiec go obskubalem u góry
    delikatnie
    niestety, nie dosc delikatnie, bo przebilem cienki plastik i (jak sie dzien
    pozniej okazalo) coś tam wyciekło z tego (lepki, różowy, śmierdzący płyn).
    no życie (i głupota własna).
    Dowiedziałem się już dziś, że wymienić tego nie da się (tego co sie
    przedziurawiło) ani nie da sie wymienić samej zamrażalki (chociaz wygląda
    jak osobna część). pozostaje kwestia kupna nowej lodówki.
    Ponieważ nie planowałem tego, jestem troche do tyłu z tym co jest na rynku,
    a może ktoś tu jest względnie na czasie i mi podpowie, na co teraz patrzeć.
    tego elektroluxa kupilem przede wszystkich ze wzgledu na cichą pracę (ztcp
    43dB) i brak zapachu tworzywa wewnątrz. Z dzisiejszej perspektywy czasu nie
    pamiętam więcej zależności przy wyborze (chociaż pewnie też względnie długi
    czas trzymania zimna w przypadku braku prądu się liczyl, ogólna
    energooszczędność[tu chyba wszystkie lodówki wyglądają podobnie]), na pewno
    liczyła się też cena i nie ukrywam, że ciągle to jest jeden z podstawowych
    wyznaczników (obok cichej pracy).

    Poradzi mi ktoś, w którym kierunku patrzeć (może inny niż elektrolux, bo ten
    ma imho kiepskie tworzywo na szyflady - tworzywo jest za sztywne i bardzo
    łatwo pękają - zarówno te w zamrażalce jak i w lodówce.

    pozdrawiam i dzięki za sugestie

  • 2. Data: 2009-10-29 14:07:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto@_totez.zlo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lodowka świeża, jakieś 1,5 roku, może 2 lata
    > i zarósł mi troche zamrażalnik lodem.... wiec go obskubalem u góry
    [cut]

    A moze najpierw spróbowac naprawić? Wezwać kolesia od układów
    klimatyzacyjnych by uszczelnili wyciek jak serwisant od lodówek nie daje
    rady?

  • 3. Data: 2009-10-29 18:42:39
    Od: "Pietrek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Boombastic" popełnił w wiadomości
    > Wezwać kolesia od układów
    > klimatyzacyjnych by uszczelnili wyciek jak serwisant od lodówek nie daje
    > rady?

    BTW: to jedna i ta sama osoba, tylko skala inna ;)

    P.

  • 4. Data: 2009-10-29 18:46:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pietrek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boombastic" popełnił w wiadomości
    >
    > BTW: to jedna i ta sama osoba, tylko skala inna ;)

    No niezupełnie. Jeden to moze być klasyczny wymieniacz, a drugi jednak
    kładzie te instalacje i musi je połączyć.

  • 5. Data: 2009-11-02 08:36:07
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    doslaw pisze:
    <ciach>

    Jeżeli wiesz gdzie jest ta nieszczelność to już połowa sukcesu.
    Jak koledzy doradzają - poszukaj kogoś kto NAPRAWIA takie sprzęty, może
    się uda polutować bez rozbierania całości.
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2009-11-03 00:04:44
    Od: "ia" <z...@g...pl>

    a co do nowej,

    to ja się długo naszukałem
    i znalazłem niestety niedostępną u nas w sklepach (poza jednym, nie powiem
    jakim, żeby nie było..)

    Liebherr ICUNS-3013
    http://www.twenga.co.uk/prices-ICUNS-3013-Comfort-No
    Frost-LIEBHERR-Integrated-refrigerator-183747-0

    tylko nie myl z ICUS-3013 tą bez literki N (wielu tu na grupie nie było w
    stanie zauważyć literki N w środku)
    http://www.ceneo.pl/2174161?gclid=CO7r-7zC7Z0CFcQSzA
    odKD4ZMg

    te dwie lodówki to zupełnie dwie różne lodówki.

    jak znajdziesz ICUNSa to będziesz szczęśliwy jak ja.

    (póki co- bo dopiero 2 miesiące ją mam :-) )

    pzdr
    ia

    PS.
    dodam, że ten sklep to miał te lodówki w swojej ofercie do zabudowy kuchni,
    ale pod ukrytą nazwą, a fart był bo w promocji pojechali ostro z ceną w dół
    na styk, no i się udało, stoi zbudowana cichutka i ani grama lodu..

  • 7. Data: 2009-11-03 08:05:44
    Od: "doslaw" <doslaw_usunto@_totez.zlo.pl>

    Użytkownik "ia" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odKD4ZMg

    > te dwie lodówki to zupełnie dwie różne lodówki.
    >
    > jak znajdziesz ICUNSa to będziesz szczęśliwy jak ja.

    heh, jak bym jeszcze znalazl pieniadze na niego ;)
    tak o polowe za droga
    chyba zostanie mi lodowka z IKEI do kupienia (dobrze kojarze, ze to
    whirpool, tyle, ze pod inna nazwa?)

  • 8. Data: 2009-11-03 19:26:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > to ja się długo naszukałem
    > i znalazłem niestety niedostępną u nas w sklepach (poza jednym, nie powiem

    Mam tylko jedno pytanie: po kiego grzyba wydawać tyle dodatkowej kasy na
    Liebherra, sporo powszechnie wiadomo, że sprzęt obecnie projektuje sie tak,
    by długo nie wytrzymał. Dlatego kupuje sie sprzęt z najdłuższą gwarancją i
    za przyzwoitą cenę. Nie ma zupełnie sensu przepłacać na literki producenta.
    To, co było kilkanaście lat temu to już dawno i nie prawda.