  • 1. Data: 2020-04-22 17:32:46
    Temat: malowanie
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Jestem na etapie malowania pomieszczeń (tynk gipsowy). Majster malarz chce
    malować tj. pokrywać ściany maszynką do malowania, a ja chce aby było
    pokryte wałkiem.
    Moje pytanie, która czynność pochłania więcej materiału tj. emulsji - wałek
    czy natrysk? - i która jest lepsza?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2020-04-22 21:34:15
    Temat: Re: malowanie
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 10:33:01 UTC-5 użytkownik P_P napisał:
> [...]
    > pokryte wałkiem.
    > Moje pytanie, która czynność pochłania więcej materiału tj. emulsji - wałek

    Obie podobne.
    Jakbym mial sobie malowac to chyba walkiem bo potem mozna sprobowac poprawic jakies
    uszkodzenie samodzielnie bez zamalowywania calej sciany.
    Ale to raczej rzadkie wiec w sumie jeden kit.

    Tu jeszcze uwaga: Obie sa podobne o ile wykonane dobrze. Czyli ze sciana odkurzona i
    zagruntowana. Jak ktos to spieprzy to walek IMHO nieco lepszy bo jest szansa ze
    jednak farba sie wymiesza z kurzem na scianie i sie bedzie trzymac lepiej.

    Jak cena podobna i robi ci to ktos inny to w sumie jeden kit.

  • 3. Data: 2020-04-22 23:05:28
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 22.04.2020 o 21:34, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Ale to raczej rzadkie wiec w sumie jeden kit.
    >
    > Tu jeszcze uwaga: Obie sa podobne o ile wykonane dobrze. Czyli ze sciana odkurzona

    Tylko zagruntowana farbą podkładową a nie unigruntem jak to robią
    głównie "malarze" starszej daty

    > ak ktos to spieprzy to walek IMHO nieco lepszy bo jest szansa ze jednak farba sie
    wymiesza z kurzem na scianie i sie bedzie trzymac lepiej.

    Tylko zanim się wymiesza, to się nawinie na wałek (zjawisko popularne
    przy drugiej warstwie.

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2020-04-22 23:42:29
    Od: Majka <k...@g...com>

    Hej Czarek,
    Dlaczego zrobiłam źle używając Unigruntu? Błędów na scianach nie widzę.
    Majka

  • 5. Data: 2020-04-23 04:48:44
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 16:05:38 UTC-5 użytkownik Czarek napisał:

> [...]
    wymiesza z kurzem na scianie i sie bedzie trzymac lepiej.

    > Tylko zanim się wymiesza, to się nawinie na wałek (zjawisko popularne

    Nie. Znaczy sie mozesz zrobic wszystko dobrze ale i tak sie nawinie. Ale tylko jak
    zrobisz zle :)

    Juz tlumacze:

    Jak pierwsza warstwa pomalowana jest zgodnie ze sztuka to i tak sie moze odparzyc. Z
    powodu jakosci farby czy gipsu a na ta mamy wplyw tylko czesciowy.
    Czyli 3 lata temu wszystko zrobiles dobrze ale i tak sie odparzylo.

    Ale dzis o tym jeszcze nie wiesz.

    Wiec jak sie ustrzec nawiniecia farby na walek?

    Ano prosto:
    Malujesz walkiem tylko raz w danym miejscu. Drugi raz przejezdzasz tylko jak juz
    pierwsze rolkowanie mialo szanse pomoczyc poprzednia warstwe (jakies 10-15 minut).

    W ten sposob da sie uniknac nawijania farby na walek.

    Ewentualnie uzyc cienszego walka. Maluje sie wtedy dluzej ale juz sie nie nawija.

    PS. Czasem odparza sie juz po ktoryms malowaniu. Znaczy sie nic sie nie nawijalo a
    dzis nawija sie warstwa sprzed 3 malowan...

    Ale i wtedy walek jest fajny. Takie nawijki mozna zagipsowac, przeszlifowac i
    pomalowac rolka miejscowo. Nie bedzie widac nawet pod swiatlo ze bylo naprawiane.

  • 6. Data: 2020-04-23 08:59:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.04.2020 o 17:32, P_P pisze:
    > Jestem na etapie malowania pomieszczeń (tynk gipsowy). Majster malarz
    > chce malować tj. pokrywać ściany maszynką do malowania,
    będzie szybciej, szczególnie gdy nic nie musisz przesuwać, nie martwisz
    się że nakapie...

    ToMasz

  • 7. Data: 2020-04-23 13:14:03
    Od: hienryk <z...@g...com>

    może ten filmik przybliży zalety malowania agregatem
    https://www.youtube.com/watch?v=LS2yJqaFuAs

  • 8. Data: 2020-04-23 14:19:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Apr 2020 17:32:46 +0200, P_P

> [...]
    > pokryte wałkiem.
    > Moje pytanie, która czynność pochłania więcej materiału tj. emulsji - wałek

    Też jestem na etapie malowania. Akurat mariobudowlaniec odpalił film:
    https://www.youtube.com/watch?v=F4XYKj8BaeM

    I się zacząłem zastanawiać czy sobie nie kupić agregatu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-04-23 16:42:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ten lepszy

    https://www.youtube.com/watch?v=0X1SuLjnRcI

  • 10. Data: 2020-04-23 16:54:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.04.2020 o 14:19, Myjk pisze:
    > Wed, 22 Apr 2020 17:32:46 +0200, P_P

    > Też jestem na etapie malowania. Akurat mariobudowlaniec odpalił film:
    > https://www.youtube.com/watch?v=F4XYKj8BaeM
    >
    > I się zacząłem zastanawiać czy sobie nie kupić agregatu.

    dla nieświadomych. Pokój można malować farbą pod ciśnieniem - tak jak na
    filmiku, albo powietrzem pod ciśnieniem które to powietrze zasysa farbę.
    ta druga metoda jest tańsza ale robi więcej syfu.

    ToMasz