  • 31. Data: 2017-12-16 19:57:09
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 19:52:17 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > posiadanie w miejscu w ktorym konczy sie lub skonczyla praca zapewnia poczucie
    stabilizacji? I jak ma sie poczucie stabilizacji z poprzedniej sytuacji do
    zapakowania w kombi tego co sie ma i przeniesienie w miejsce gdzie jest praca i
    mieszkania do wynajecia. Oczywiscie chodzi o Polske a nie USA gdzie ogarneli temat
    posiadania i przemieszczania.

    Ja sam daje pracę, a nie jeżdżę za pracą.
    Polecam ten styl ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2017-12-16 20:34:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Dec 2017 10:37:46 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > "posiadania" na kredyt nie uważam za posiadanie

    Już napisałem, nie ma potrzeby posiadania w żadnej formie, wystarczy
    używać.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2017-12-16 21:08:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 20:34:32 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Już napisałem, nie ma potrzeby posiadania w żadnej formie, wystarczy
    > używać.

    Nie-swoje ma kilka zalet i wiele wad - najpoważniejszą jest to, że nigdy
    nie dostosujemy tego idealnie do swoich preferencji, bo trudno się
    inwestuje w czyjeś. W nie-swoim mieszkaniu można wymienić meble, które
    kiedyś możemy na inne nie-swoje zabrać - ale już mało kto zainwestuje
    w wygodną i elegancką kuchnie w zabudowie albo remont łazienki za 20k pln.
    W efekcie mieszkamy zawsze jak u kogoś, nie jak u siebie. U mnie to
    by powodowało duży dyskomfort psychiczny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2017-12-16 21:24:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 21:08:50 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > W efekcie mieszkamy zawsze jak u kogoś, nie jak u siebie. U mnie to
    > by powodowało duży dyskomfort psychiczny ;)

    To zależy od podjecia.
    Ja mieszkam w mieszkaniu i zrobiłem w nim 2 totalne rozpierduchy
    w ciągu 10 lat żebym miał tak dobrze jak chce.
    Szwagier ma chałupe też się postawił mniej więcej w tym czasie
    i u niego jest jak w muzeum tak było jest i ma być.
    I nie bierzesz pod uwagę dwóch rzeczy:
    Że zupełnie inne metry potrzebuje 30 latek a zupełnie inne 50 latek.
    I gdyby w Krakowie można było jak w Łodzi to ja chętnie bym wynajmował.
    A dwa ile lat jest sprawny technicznie taki dom?

  • 35. Data: 2017-12-16 21:25:37
    Od: QUATTRO <q...@o...pl>

    W dniu 17-12-16 o 19:37, Budyń pisze:

    > posiadanie zapewnia poczucie stabilizacji. Wynajmowanie zmusza do posiadania
    stałych dochodów bez zadnych wiekszych zawirowan w zyciu.

    > "posiadania" na kredyt nie uważam za posiadanie

    właśnie po to jest podatek katastralny, żebyś się za dobrze nie poczuł
    jako właściciel, to ci dorzucają zawirowanie katastralne, kto nie wyrobi
    ten sprzeda, polityk wówczas powie o racjonalizacji wykorzystania
    zasobów mieszkaniowych przy pomocy narzędzi fiskalnych, zaś grube ryby
    łykną to, co szczebelki nie będą w stanie unieść finansowo, czyli
    zazwyczaj znaleźć takich najemców, którzy opłacą taki czynsz, który
    pozwoli na zapłacenie podatku w danej lokalizacji

    w połączeniu z bogatymi emeryturami kapitalistycznego okresu zamieni
    akcję w rzeź właścicieli, teraz wiecie dlaczego przymykano oko na
    niepłacenie składek zusowskich dla pracowników przez pierwsze 25 lat
    nowego ustroju, moja znajoma z Ministerstwa Pracy Austrii była bardzo
    zdziwiona tym faktem..gdzieś około 1992. Wygląda na to że specjalnie
    ktoś sprowokował sytuację przyszłej wyprzedaży własności dla pokrycia
    podatków i niepokrywalnych kosztów życiowych spowodowanych niskimi
    emeryturami

  • 36. Data: 2017-12-16 21:42:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dajesz dokad jest na nia zapotrzebowanie. Kiedys kowale co konie podkuwali mieli jak
    w raju. Jeszcze niedawno w Lodzi rzemieslnicy szyjacy ciuchy nie wiedzieli co z kasa
    robic tyle jej mieli. Jak bys napisal ze na samym poczatku jak bitcoiny byly mniej
    warte niz piach na plazy kupiles ich 20 tysiecy za 50 zlotych i wczoraj je zamieniles
    na zloto i diamenty to by bylo cos.

  • 37. Data: 2017-12-16 21:48:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 16 Dec 2017 12:24:35 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:
    > I gdyby w Krakowie można było jak w Łodzi to ja chętnie
    > bym wynajmował.

    Co takiego można w Łodzi czego nie można w Krakowie?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2017-12-16 21:55:15
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 21:48:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Co takiego można w Łodzi czego nie można w Krakowie?

    Wynająć mieszkanie za taką kasę jak w Łodzi.

  • 39. Data: 2017-12-16 22:12:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 21:48:44 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Co takiego można w Łodzi czego nie można w Krakowie?

    Kogutek mnieszkanie w Łodzi wynajmuje za 300-400zl jeśli dobrze pamiętam- jak żle
    napisałem to Kogut sprostuje jakby co
    W Krakowie za tyle się da?
    U mnie(40tys miejscowość) taniej 1000zł mieszkania nie wynajmiesz

  • 40. Data: 2017-12-16 22:22:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 22:12:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    napisałem to Kogut sprostuje jakby co
    > W Krakowie za tyle się da?
    > U mnie(40tys miejscowość) taniej 1000zł mieszkania nie wynajmiesz

    Ja na ruczaju za 1100 zł wynajmuje 40m2